bar ends
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van zgn. bar ends voor mijn stuur, maar wil me vantevoren graag informeren over de voor- en nadelen van deze accessoires op mijn mountainbike. Wie wil zijn kennis en wetenschap over het gebruik delen? Alvast dank voor iedere reactie.
Ik overweeg de aanschaf van zgn. bar ends voor mijn stuur, maar wil me vantevoren graag informeren over de voor- en nadelen van deze accessoires op mijn mountainbike. Wie wil zijn kennis en wetenschap over het gebruik delen? Alvast dank voor iedere reactie.
Bar-ends bieden de mogelijkheid je handen op een aantal extra manieren te plaatsen. Ik rij er ook mee, voornamelijk omdat het bij het klimmen comfortabel zit. Je kunt gemakkelijker je gewicht naar voren verplaatsen zonder dat je polsen een onntuurlijke knik maken. Je hebt bar-ends in verschillende maten. Neem de kortste Short, Small, Kort (what's in the name), in de praktijk gebruik je alleen de onderste centimeters. Gebogen voegt naar mijn idee niet zoveel toe. Goeie ervaringen met Ritchey WCS Short. Bij b2b krijg je voor 21 euro 90 gram plezier.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lengte is persoonlijk. Ik vind die WCS ook erg prettig in de hand liggen.
Less is bore
Quote: Origineel geplaatst door Speed@ op 08 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door bikechick op 08 Augustus 2006 alleen op smalle paadjes kan je nog weleens blijven hangen achter een boom/tak/paal...
@Bikechick, heb je ze naar buiten staan?
nope, maar het stuur is wel vrij breed...
Quoten: Origineel geplaatst door bikechick op 08 Augustus 2006 alleen op smalle paadjes kan je nog weleens blijven hangen achter een boom/tak/paal...
@Bikechick, heb je ze naar buiten staan?
nope, maar het stuur is wel vrij breed...
Let wel op bij de montage van bar-ends. Niet alle dunne lichtgewicht ALU stuurtjes kunnen de krachten zonder meer aan. Laat je fietsenmaker even kijken of je nog een (alu)-plug nodig hebt die je eventueel op ieder einde naar binnen moet drukken.
ik rij bijna altijd met de handen aan mijn barends, 'k vind het een beetje zoals rijden op een tijdritfiets.
Met de duim op de top en de handen geklemd rond de bar.
Met de duim op de top en de handen geklemd rond de bar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Ik ben op zoek naar betaalbare barends met een verzonken bout zoals die van Roox en Tune, maar dan goedkoper. Want die 2 zijn toch wel zeer duur naar mijn mening. Ik heb nu ritchey comp short, en die bevallen goed, maar de bout maakt lelijke krassen in mijn bovenbuis en door een verzonken bout zou dit verholpen kunnen worden. Dus...Alvast bedankt.
Excuse me while I kiss the sky