mijn vriend heeft in de periode juli-sept last van inspanningshoofdpijn. zodra hij volle bak moet steekt de hoofdpijn de kop op en dit gaat alleen over als hij afstapt. vorig jaar is hij al behandeld aan neus- en kaakholtes omdat men dacht dat het zoiets als hooikoorts was... maar dit lijkt raar, omdat je daar altijd last van hebt...
wie heeft hier ervaring mee???
inspanningshoofdpijn
-
- Forum-lid
Ik heb wel eens gehoord dat je dan niet genoeg drinkt tijdens inspanning. Je moet drinken voor je dortst hebt is het devies. Al eens op gelet of geprobeerd?
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
Buiten juli-sept geen last van. Wat is er aan de hand in die bewuste maanden? Is het altijd boven een bepaalde temp.? Ander voedings/slaap/activiteiten niveau? Ik neig ook naar een vochttekort. Maarja hoofdpijn kan iets heel vaags zijn....ik noem maar wat raars; Hij kan ook denken; ohhh juli komt er weer aan, ik zal wel weer hoofdpijn krijgen....en ziedaar uw gebeden worden verhoord.
edit. als het warm is drink ik zo'n liter per 30 km. Dan is 3 liter/dag veeeel te weinig. Op een dag waar ik dus 120 km in de hitte rij drink ik dus 3-4liter en dan blijven er nog 19-20 uur over waarin ik ook een vochtbehoefte heb (pak'm beet 2-3 liter op een hete dag) Dus afhankelijk van de hitte en de duur van de inspanning drink ik tot zo'n 6 liter/dag.
edit. als het warm is drink ik zo'n liter per 30 km. Dan is 3 liter/dag veeeel te weinig. Op een dag waar ik dus 120 km in de hitte rij drink ik dus 3-4liter en dan blijven er nog 19-20 uur over waarin ik ook een vochtbehoefte heb (pak'm beet 2-3 liter op een hete dag) Dus afhankelijk van de hitte en de duur van de inspanning drink ik tot zo'n 6 liter/dag.
't is niet helemaal hetzelfde maar misschien dat je hier iets interressant tussen vindt:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=6
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=6
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
En die voorhoofdsholteontsteking stak alleen de kop op in die specifieke tijd van het jaar? Heb het zelf ooit gehad, maar toen werd het in de tijd alleen maar erger ipv dat het wegging.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)