Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets +/-2000 euro

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 13:27

Dag mensen

Ik ben aan het zoeken voor een echte goede racefiets van rondom de 2000 euro alleen weet nou niet echt veel van racefietsen dus kunnen jullie helpen


Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 14:17

Is zoiets iets??

1      Aspin, Pearl Black      (599 €)
     2      Rahmenhöhe 58 cm      -
     3      Gruppe Ultegra 3*10      1499 €
     4      Kurbelsatz Serie, Shimano Ultegra, 3*10, 172.5mm      0 €
          Gruppe Shimano Ultegra, 3*10, 172.5mm      -
          ohne Pedale      0 €
     5      Systemlaufräder Mavic Ksyrium Elite black, Shimano      279 €
          2 x Reifen Continental Ultra 3000, schwarz      0 €
     6      Vorbau Ritchey WCS 2x4, Ø 31.8mm, 110 mm      35 €
          Lenker Ritchey WCS Anatomic, Ø 31.8mm, 42 cm      39 €
     7      Schalt-Bremshebel Shimano ST R700 STI, Short Reach      0 €
          Lenkerband Deda, carb. silber      5 €
     8      Sattel Fizik Arione, schwarz, Linie weiss      40 €
          Sattelstütze Ritchey WCS Alu, Versatz 18mm, Länge 300mm, Ø 27.2mm      39 €




Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 14:22

Of dit??

· Balhoofd SRR03 - Chris King Perdido (€0)
· Banden set Schwalbe / Conti banden (strd)
· Binnenbanden Schwalbe (strd)
· Cassette + ketting Shimano Ultegra 12-25 (€0)
· Crankstel + bracket Truvativ Rouleur carbon triple (€52)
· Derailleur achter Shimano Ultegra (strd)
· Derailleur voor Shimano Ultegra (strd)
· Kleur frame SRR03 Zwart annodiseren (€0)
· Remmen, velg Shimano Ultegra (strd)
· Shifters Shimano Ultegra STI (strd)
· Spacers balhoofd (ringen) 4 centimeter (strd)
· Stuurlint Ritchey WCS zwart (strd)
· Voorvork RACE: standaard bij type frame KIES>> (strd)
· Wielset Race Campagnolo Sirocco (€179)
· Zadel Fi'z:k Gobi titanium (€98)
· Zadelpenklem Klem aluminium (inbus) (strd)
· Kleur stuur -pen zadelpen Mat zwart (€0)
· Stuurbreedte Kies uw stuurbreedte (C-C) (€0)
· Stuurpen lengte Kies uw stuurpenlengte (€0)
· Tuningset Ritchey WCS OS stuur stuurpen zadelpen (€84)


€2313
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 15:06

reacties graag(A)


Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 jul 2006 16:15

Bij je tweede heb je wel het merk van kader vergeten te vermelden...

Hoedanook, voor 2000 euro heb je keus genoeg; ik zou kiezen voor een Campagnolo Centaur-afmontage, en dan heb je nog voldoende ruimte voor een heel mooi kader. Wat dat betreft is het aantal goede merken eindeloos, dus je moet een beetje zien waar je prioriteiten liggen. Wil je Italiaanse klasse en elegantie of Duitse/Hollandse degelijkheid? Wil je een fiets zoals er veel rondrijden of liever iets aparts?
En belangrijker: wat wil je met je fiets doen? Enkel toeren op zondagochtend of ook gaan koersen? Enkel in het vlakke land, of ook graag de bergen in?
In elk geval laat je met jouw budget best een fiets à la carte samenstellen bij een fietsenmaker, die je meteen ook het nodige advies (èn service) geeft - liever dan via internet te bestellen (zeker als het je "eerste keer" is)
Kijk dus eens rond bij de fietsenmakers in je buurt (waar woon je ergens?) om te zien welke merken die zoal verkopen (eventueel ook op bestelling: veel winkels hebben niet alle beschikbare merken in hun toonzaal; een merk als Olmo zul je zelfs praktisch nooit in een winkel zien staan).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 16:47

Hee dario

Ik ga er echt iedere week zeker wel 100 km mee rijden (nou ja zo ongeveer)

Ga er in de meivakantie voor het eerst de mont ventoux mee op dus het moet niet brakkemig zijn;)

Itialiaanse klasse wil ik graag geen duitse degelijkheid en oh ja een mischien nog 1 klein puntje wil wel graag triple


Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 16:54

ZOu graag op een pinarello willen rijden:) maar heb geen idee wat dat kost iemand die mij dit kan vertellen


Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 jul 2006 17:20

Bij Pinarello heb je het instapmodel ('Angliru'; kost iets van een 800 € voor het kader geloof ik), en dan blijf je met een goede afmontage nog wel onder de 2000 €, maar het eerstvolgende model in het gamma wordt al meteen fiks duurder (als ik me niet vergis kost de 'Galileo' meteen 1600 voor enkel het kader, dus het dubbele...) - en dan heb je dus nog niets van afmontage!
Ik vermoed ook dat je voor de prijs van een Angliru bij andere merken meer waar voor je geld hebt (ben zelf een Bianchi-adept, maar kijk zeker eens bij bv. Olmo of Wilier: rasecht Italiaans, erg mooi, maar wel zeer betaalbaar)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 19:04

Willier vind ik ook prachtig maar kan iemand de prijzen van deze racemonsters geven??


Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 19:10

Zou graag de prijzen vand e volgende bikes willen weten:

Willier Izoard centaur
Willier Team chorus(zal wel eeg duur zijn)
Willier Gladio chorus
Willier Izoard Chorus

Iemand enig idee Heb namelijk geen verstand van prijzen van bikes


mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 25 jul 2006 19:18

Ben zelf ook erg bianchi fan en dan vooral de kleur celeste en ze hebben nou geen model met campa in mijn prijs catogerie met de kleur celeste

Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 25 jul 2006 19:18

Misschien dat je zelf ook een beetje op onderzoek uit kunt gaan ipv het ons op te laten zoeken. Even een mailtje of belletje naar de importeur of dealer en je weet een stuk meer.Hier heb je in ieder geval wat:
http://www.bikepalast.com/onlineshop/in ... tml/page/1
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

Plaats reactie