carbon frame (maat 62-64)
-
- Forum-lid
Zoals de titel zegt, ben ik op zoek naar een carbon frame in maat 62 tot 64.
mijn maximumprijs is 1300 euro, maar liefste goedkoper. Als het kan, het gewicht mag ook aan de lage kant zijn ( 900-1200 gram)
Mijn voorkeur gaat uit naar semi-sloping frames (dus, aflopende bovenbuis, maar niet zoals een giant)
dus, hulp gevraagd
mijn maximumprijs is 1300 euro, maar liefste goedkoper. Als het kan, het gewicht mag ook aan de lage kant zijn ( 900-1200 gram)
Mijn voorkeur gaat uit naar semi-sloping frames (dus, aflopende bovenbuis, maar niet zoals een giant)
dus, hulp gevraagd
-
- Forum-lid
Een best grote maat, en als ik vragen mag wat is uw gewicht dan? En je moet je niet blindstaren op carbon frames. Voor dat geld zijn er ook veel lichtgewicht alu-frames op de markt.
Waarom kies je eigenlijk voor carbon? Klim je vaak of kick je op een zo licht mogelijke fiets. Mij lijkt eigenlijk ook als je een hoog gewicht hebt dat een iets lichtere fiets niet nodig is. Als je zo'n Rasmussen bijv. bent, dat het verschil dan een stuk groter is.
Je kan natuurlijk ook kijken naar een iets goedkopere fiets en dat geld wat je over houdt, stoppen in een betere afmontage. Want als je zo'n duur frame koopt zou het eigenlijk apart zijn om bijv: een Shimano 105 groep te plaatsen.
Verder moet je er ook een beetje van uitgaan dan sommige carbon frames mee geven. Ze zijn dus eigenlijk niet erg stijf. Bij een kleine maat maakt dat niet veel uit, maar hoe groter de maat hoe meer je last krijgt van onstabilliteit in bijv. een afdaling.
Als ik jou was had ik gekeken naar een alu-frame! Verder kan ik je niet helpen.
luuk
Waarom kies je eigenlijk voor carbon? Klim je vaak of kick je op een zo licht mogelijke fiets. Mij lijkt eigenlijk ook als je een hoog gewicht hebt dat een iets lichtere fiets niet nodig is. Als je zo'n Rasmussen bijv. bent, dat het verschil dan een stuk groter is.
Je kan natuurlijk ook kijken naar een iets goedkopere fiets en dat geld wat je over houdt, stoppen in een betere afmontage. Want als je zo'n duur frame koopt zou het eigenlijk apart zijn om bijv: een Shimano 105 groep te plaatsen.
Verder moet je er ook een beetje van uitgaan dan sommige carbon frames mee geven. Ze zijn dus eigenlijk niet erg stijf. Bij een kleine maat maakt dat niet veel uit, maar hoe groter de maat hoe meer je last krijgt van onstabilliteit in bijv. een afdaling.
Als ik jou was had ik gekeken naar een alu-frame! Verder kan ik je niet helpen.
luuk
-
- Forum-lid
pff, kutlengte
Het is vooral het gebrek aan lasnaden dat me zo aansprak in carbon, en de vaak geprezen comfortvoordelen...
maar bon, kzal dan maar is zoeken naar een aluframe.
Het is vooral het gebrek aan lasnaden dat me zo aansprak in carbon, en de vaak geprezen comfortvoordelen...
maar bon, kzal dan maar is zoeken naar een aluframe.
bij goed afgewerkte alu frames zijn de lasnaden prima weggewerkt.
Verder zou ik als ik jou was gaan kijken bij de duitse framebouwers, deze kicken enorm op stijfheid, hetgeen bij jouw gewicht wel nodig is.
Merken waaraan ik denk:
Cube (verkijgbaar bij nederlandse dealers), Redbull, Canyon (alleen te koop via internet)
Verder zou ik als ik jou was gaan kijken bij de duitse framebouwers, deze kicken enorm op stijfheid, hetgeen bij jouw gewicht wel nodig is.
Merken waaraan ik denk:
Cube (verkijgbaar bij nederlandse dealers), Redbull, Canyon (alleen te koop via internet)
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 14 Juli 2006
al dan niet aanwezigheid van lasnaden levert geen kwaliteitsaanduiding!!
Uiteraard, maar gil gaf aan deze lasnaden lelijk te vinden, en aangezien het ook ook wat wilt..........
al dan niet aanwezigheid van lasnaden levert geen kwaliteitsaanduiding!!
Uiteraard, maar gil gaf aan deze lasnaden lelijk te vinden, en aangezien het ook ook wat wilt..........
Niemand zegt dat het moet,<br>
-
- Forum-lid
ow, en om duidelijk te zijn: ik weeg 72kg, voor 1m90
is toch niet zoveel?
Zijn er nog duitse merken, die ik dan via mijn FM zou kunnen kopen? Wanti k vind het nogal lastig om via internet iets te kopen, als er dan iets mis is, ga dan maar eens naar je fietsmaker...
is toch niet zoveel?
Zijn er nog duitse merken, die ik dan via mijn FM zou kunnen kopen? Wanti k vind het nogal lastig om via internet iets te kopen, als er dan iets mis is, ga dan maar eens naar je fietsmaker...
Quoten: Origineel geplaatst door gilvaneyck op 14 Juli 2006
ik weeg 72kg, voor 1m90
Met zo'n gewicht is carbon echt geen probleem hoor! Ik ben ongeveer even lang als jou en ben 78 kg. Heb zelf net een carbon fiets (zie signature) in maat 61 (sloping) en tot nog toe geeft ie geen krimp als ik uit de pedalen kom! Nou ja, dat gevoel heb ik in ieder geval.
ik weeg 72kg, voor 1m90
Met zo'n gewicht is carbon echt geen probleem hoor! Ik ben ongeveer even lang als jou en ben 78 kg. Heb zelf net een carbon fiets (zie signature) in maat 61 (sloping) en tot nog toe geeft ie geen krimp als ik uit de pedalen kom! Nou ja, dat gevoel heb ik in ieder geval.
-
- Forum-lid
Bianchi is dan ook niet zomaar een merk
-
- Forum-lid
Voor €900 kan ik u wel verder helpen aan een noname carbon frame...
Stuur maar een mailtje indien geïnteresseerd...
Stuur maar een mailtje indien geïnteresseerd...
Carbon frames slapper dan aluminium al dan niet in grotere maten is geleuter. De stijfste frames worden momenteel van carbon gemaakt. Rose.de had onlangs ik dacht in de voorjaarsaanbieding een zeer betrouwbaar carbon frame Red bull pro carbon tot 62 cm. Frame wordt al vele jaren door verschillende leveranciers geleverd (met hun eigen stickers in het verleden bijv ook concorde) en is zeer stijf. Eur 789. Zou daar eens informeren.