Meerdere cassettes???
Ik vraag me af wie hier allemaal met meerdere cassettes rijden. ik ben me namelijk zelf aan het orrienteren omdat ik gerichter wil gaan trainen en wellicht volgend jaar de marmotte wil rijden. ik heb zelf achter 12-25 (Ultegra triple 2005) en daarmee kan ik op het vlakke lekker rijden. ook de meeste heuvels lukken zonder teveel te gaan harken maar ik ben bang dat ik voor echte bergen tekort kom met deze cassette.
Ik gebruik geen doping, Mijn testosteronwaarde is zo hoog door de whiskey.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
gewoon een bergverzet monteren. Hoef je dr alleen maar wat andere kransjes tussen te steken ipv je hele casette vervangen.
53-42 en 12-21 voor in de polder
53-39 en 12-25 voor de ardennen
53-39 en 12-27 voor het hooggebergte
Allen Ultegra 9-spd
(denk er wel aan om met het verwisselen van je cassette ook je ketting te wisselen, je kan wel gewoon dezelfde bladen voor blijven gebruiken)
53-39 en 12-25 voor de ardennen
53-39 en 12-27 voor het hooggebergte
Allen Ultegra 9-spd
(denk er wel aan om met het verwisselen van je cassette ook je ketting te wisselen, je kan wel gewoon dezelfde bladen voor blijven gebruiken)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De ketting slijt in op je tandwielen, en met andere tandwielen kan dit problemen opleveren.
ps. ik heb ook verschillende 9sp casette combinaties (12-23, 12-25 en 12-27) maar heb nog nooit mijn casette aangepast en het werkt altijd zonder problemen.
ps. ik heb ook verschillende 9sp casette combinaties (12-23, 12-25 en 12-27) maar heb nog nooit mijn casette aangepast en het werkt altijd zonder problemen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
okeej,
dan heb k nog een vraag. mijn moeder fietst met een volledig 105 afgemonteerde fiets. is het mogelijk om daar zonder problemen een ultegra cassette op te zetten??? of moet je dan de hele groep veranderen????
dan heb k nog een vraag. mijn moeder fietst met een volledig 105 afgemonteerde fiets. is het mogelijk om daar zonder problemen een ultegra cassette op te zetten??? of moet je dan de hele groep veranderen????
Ik gebruik geen doping, Mijn testosteronwaarde is zo hoog door de whiskey.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een nieuwe cassette met een gebruikte ketting gaat wel, maar is zonde van je nieuw cassette die hierdoor sneller slijt. Een nieuwe ketting op een flink gebruikte cassette geeft in ieder geval vaak problemen. Dan lijkt het goed te gaan totdat je echt hard aanzet. Dan schiet de ketting door. Als je maar zorgt dat de cassette en de ketting die je gebruikt ongeveer dezelfde slijtage hebben is het verwisselen van cassettes geen probleem.
Je rijdt met een triple. Het grote voordeel daarvan is dat je juist niet elke keer een nieuwe cassette hoeft te monteren.
Zelf rij ik met een compact-crankstel. In de polder gewoon met een 53/39 bladen en in de bergen met 53/34. Dit alles met een 12-25 cassette.
Zelf rij ik met een compact-crankstel. In de polder gewoon met een 53/39 bladen en in de bergen met 53/34. Dit alles met een 12-25 cassette.