Virus Collegas Wielertoerist.
Gisteren wou ik even neuzen op het forum van onze collega's van wielertoerist. Mijn virusscanner gaf meteen een melding dat er een virus gedecteerd was toen de website had geopend. Ik heb het virus verwijderd en nog een keer geprobeerd.
Hebben er meer mensen last van. Ik weet dat er meer mensen die hier op het forum zitten ook op wielertoerist komen, dus ik dacht ik informeer hier even of er meer mensen hier last van hebben
Hebben er meer mensen last van. Ik weet dat er meer mensen die hier op het forum zitten ook op wielertoerist komen, dus ik dacht ik informeer hier even of er meer mensen hier last van hebben
Als ie gaar is kom ik terug
-
- Forum-lid
Ja klopt, het virus gebruikt een lek in Internet Explorer. beste remedie is om Firefox te installeren.
/edit: crosspost...
/edit: crosspost...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hele kwalijke zaak. Enigste reden waarom het met Firefox goed gaat is omdat Firefox minder dingen uitvoerd (dus minder functionaliteit in sommige gevallen).
Is dus wel eens tijd dat iemand de bezem door de webserver haalt en de beveiliging op orde brengt.
Is dus wel eens tijd dat iemand de bezem door de webserver haalt en de beveiliging op orde brengt.
-
- Forum-lid
Ik zat ook meteen opgescheept met 4 volbloed paarden! Gratis en voor niets!
Klimmen is (een) kunst!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Mei 2006
Doet je soms weer terug denken aan de goede oude tijd met 56k6 modem, lekker sloom met laden. Voor de rest werkt prima.
FF? Nee hoor...
Heb wel de "FasterFox" plugin geinstalleerd, in "Turbo Charged" modus...
Doet je soms weer terug denken aan de goede oude tijd met 56k6 modem, lekker sloom met laden. Voor de rest werkt prima.
FF? Nee hoor...
Heb wel de "FasterFox" plugin geinstalleerd, in "Turbo Charged" modus...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Laatste Nieuws van Wielertoerist !
Allen,
zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben is het forum gehacked geweest.
Ik heb de hack net verwijderd, maar om te voorkomen dat dit opnieuw kan gebeuren moet ik een nogal ingrijpende fix installeren.
Daar heb ik deze week even geen tijd voor.
Ik raad iedereen dan ook aan (als je dat nog niet gedaan hebt) om het forum alleen met de FireFox browser te bezoeken.
Het zou me namelijk niet verbazen als de hackers nog een paar keer terug komen voordat ik de beveiliging in orde heb.
Ik meld het wel even als ik de fix geinstalleerd heb.
Edwin
Allen,
zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben is het forum gehacked geweest.
Ik heb de hack net verwijderd, maar om te voorkomen dat dit opnieuw kan gebeuren moet ik een nogal ingrijpende fix installeren.
Daar heb ik deze week even geen tijd voor.
Ik raad iedereen dan ook aan (als je dat nog niet gedaan hebt) om het forum alleen met de FireFox browser te bezoeken.
Het zou me namelijk niet verbazen als de hackers nog een paar keer terug komen voordat ik de beveiliging in orde heb.
Ik meld het wel even als ik de fix geinstalleerd heb.
Edwin
"Afstappen is geen optie"