Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Slr Kit Carbonio Flow

ronengels
Forum-lid

ronengels 08 mei 2006 01:59

Hier is mijn nieuwe zadeltje, de Selle Italia Slr Kit Carbonio Flow (wie verzint die namen eigenlijk?). Op mijn vorige fiets had ik de 'gewone' Slr XP, en die beviel mij uitstekend. Deze Kit Carbonio Flow is niet alleen lichter, maar heeft ook de uitsparing die de edele delen moet ontzien. Ik heb er nog niet mee gefiets, maar ben benieuwd of dat ook echt een verschil maakt.

Inmiddels ben ik een beetje argwanend geworden als het om de opgaaf van de fabrikant gaat, dus eerst maar even gewogen.Niet slecht, minder dan 10 'overgewicht'.

Harde wind is meestal tegen.

ronengels
Forum-lid

ronengels 20 mei 2006 18:30

Inmiddels heb ik er een paar honderd kilometer mee gereden, en tot nu toe ben ik tevreden. Het zit 'comfort' komt erg overeen met de normale SLR, dat zal niet verbazen. En ik heb inderdaad het idee dat het onstaan van het bekende 'slapende' gevoel in de edele delen minder is. Neemt niet weg dat ik toch om de zoveel tijd even uit het zadel kom om de doorbloeding wat te verbeteren.
Al met al lijkt mij deze Kit Carbonio Flow met z'n 120 gram (ongeveer) een aanrader voor iedereen die zoekt naar een redelijk licht zadel en van het type SLR zadel houdt.Ik moet er overigens bij zeggen dat ik het zadeltje gekocht heb van iemand die na één keer rijden erop direct weer een Fizik gemoteerd heeft. Waar maar weer uit blijkt hoe persoonlijk die zadels toch zijn.
Harde wind is meestal tegen.

jee-es
Forum-lid

jee-es 20 mei 2006 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 20 Mei 2006

Ik moet er overigens bij zeggen dat ik het zadeltje gekocht heb van iemand die na één keer rijden erop direct weer een Fizik gemoteerd heeft. Waar maar weer uit blijkt hoe persoonlijk die zadels toch zijn.

En als hij over nog een paar honderd kilometer niet bevalt, kan je hem altijd doorverkopen aan mij. Mooi zadeltje! Heb zelf een SLR en die bevalt redelijk goed. Maar deze ziet er net weer wat mooier uit. En is weer 15 gram lichter dan de mijne...
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

pietalala
Forum-lid

pietalala 21 mei 2006 15:13

ik heb ook een slr carbinio (wel geen gel) en was hiervan zeer tevreden. Met de nadruk op was.... Gisteren in de junioren interclub in Ruisbroek puurs moesten we redelijk veel over een kasseistrook van 1.2 km en men zadel lag er in een keer af....
Weet iemand aan wat dit zou kunnen liggen?
Denk dat ik nu voor een concor ga gaan....
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mei 2006 19:35

Eraf? hoe bedoel je precies?
Ik weet wel dat er wel eens SLR doorbreken om kasseien stroken, op het zadel zitten gaat dan niet meer, maar je bent hem nog niet meteen kwijt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pietalala
Forum-lid

pietalala 21 mei 2006 21:31

gewoon, zadelpenklem losgekomen en dan men zadel op de grond, ik snap er niets van....
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 21 mei 2006 21:35

Dat ligt lijkt mij niet aan je zadel, maar aan je zadelpen. Beetje onlogisch dat je zadelpenklem er door je zadel af valt..

pietalala
Forum-lid

pietalala 21 mei 2006 22:56

vlak voor de eerste kasseistrook schoof men zadel naar achteren, vervolgends begon het te bibberen en toen viel het eraf...

<br>
<br>

sospiro
Forum-lid

sospiro 21 mei 2006 23:56

Waarschijnlijk heb je gewoon de bout van de zadelklem niet goed vast gedraaid en is hij los getrild. Dat heeft niks met het zadel te maken.

pietalala
Forum-lid

pietalala 22 mei 2006 17:02

ik had nochthans vlak voor de wedstrijd de vijsjes van men bidonhouders en zadel en stuur enzo gecontroleerd en een beetje extra aangespannen...
maarja, ik krijg er straks toch al een nieuw van Merckx...
Hopelijk valt dit niet meer voor.
greets
<br>
<br>

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2006 18:31

Een wat te hard aangespannen bout kan ook de oorzaak zijn. Zijn er met aandraaien al haarscheurtjes in gekomen en toen de boel een harde klap kreeg op de kasseien was het gebeurt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie