Binnenkort wil ik mij voor de eerste maal een tijdritframe aanschaffen om een 4 tal maal per jaar TT's op te rijden. Mijn vraag is nu: welke maat van frame moet ik kiezen ?
Ik bezit momenteel 3 racefietsen in volgende maten :
Eddy Merckx cc 57 cm, lengte bovenbuis cc 56,3 stuurpen 120
Colnago Cristallo slooping 54 cm, lengte bovenbuis cc 56 cm, stuurpen 120
Ridly Damocles slooping 54 cm (medium), lengte bovenbuis cc 56 cm, stuurpen 120.
Wie weet mij wat verder te helpen ?
Mvg,
Philippe
framemaat tijdritfiets
Is per merk verschillend, licht aan de geometrie er zijn veel merken die het anders hebben, wat ik van trek weet is dat als je bijv. een 59 rijdt dat een 59 TT ook goed zou gaan, die houden ongeveer zelfde geometrie aan.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Cristallo op 07 Maart 2006
@Hans :
Ik koop zoals in m'n post een NIEUW tijdritframe..... bij mijn collectie van racefietsen.
Mvg,
Philippe
Ja.... dat begrijp ik. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat ik een tijdritfiets op zou bouwen met een echt tijdrit frame als basis. De frames die jij noemt zijn gewone wegfietsen. Natuurlijk kun je met zon frame een prima tijdritfietje bouwen maar als je toch de luxe hebt van een losse tijdritfiets neem dan een frame speciaal ontworpen voor dit doel.
Ridley heeft bv de cronus en de cheetah in zn collectie
Colnago de oval chrono en de c50 chrono
en Merx de CXM
@Hans :
Ik koop zoals in m'n post een NIEUW tijdritframe..... bij mijn collectie van racefietsen.
Mvg,
Philippe
Ja.... dat begrijp ik. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat ik een tijdritfiets op zou bouwen met een echt tijdrit frame als basis. De frames die jij noemt zijn gewone wegfietsen. Natuurlijk kun je met zon frame een prima tijdritfietje bouwen maar als je toch de luxe hebt van een losse tijdritfiets neem dan een frame speciaal ontworpen voor dit doel.
Ridley heeft bv de cronus en de cheetah in zn collectie
Colnago de oval chrono en de c50 chrono
en Merx de CXM
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Hans,
Ik denk dat jij de zaken even door elkaar haalt. Voor alle duidelijkheid ik heb 3 racefietsen van reeds vermelde merken. Ik wens mij een Cervelo P3C of een Willier TT frame aan te schaffen. Met welke fietsmaat moet ik rekening houden, gezien mijn racefietsmaten ?
Hopelijk is dit even duidelijker voor jou....
mvg.
Ik denk dat jij de zaken even door elkaar haalt. Voor alle duidelijkheid ik heb 3 racefietsen van reeds vermelde merken. Ik wens mij een Cervelo P3C of een Willier TT frame aan te schaffen. Met welke fietsmaat moet ik rekening houden, gezien mijn racefietsmaten ?
Hopelijk is dit even duidelijker voor jou....
mvg.