Dt Swiss champion spaken?
Hallo,
Ik heb een wielset gekocht met "DT Swiss champion spaken en Pro-Lock nippels".
Ik zie echter nergens "Dt" Swiss op de spaken staan, verder voel ik niet dat ze double-butted zijn. Zouden ze dat moeten zijn?
Verder zijn de spaaknippels aluminium kleurig. Hoe herken je de pro-lock nippels?
Gr, Derk
Ik heb een wielset gekocht met "DT Swiss champion spaken en Pro-Lock nippels".
Ik zie echter nergens "Dt" Swiss op de spaken staan, verder voel ik niet dat ze double-butted zijn. Zouden ze dat moeten zijn?
Verder zijn de spaaknippels aluminium kleurig. Hoe herken je de pro-lock nippels?
Gr, Derk
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
DT Champion spaken zijn niet butted dus ze zijn helemaal niet smaller in het midden.
Tja als er snel een spaak los loopt dan is het geen geen pro-lock, maar hoe je ze kan herkennen weet ik niet. Misschien iemand anders? (ik gebruik zelf altijd gewone)
Tja als er snel een spaak los loopt dan is het geen geen pro-lock, maar hoe je ze kan herkennen weet ik niet. Misschien iemand anders? (ik gebruik zelf altijd gewone)
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik zou niet weten, als ik vanavond bij m'n ouders ben kijk ik wel even. Er staat daar nog een set wielen met revo's erin. Ik heb voor de rest alleen Sapim en Hoshi. Sapim spaken zijn gemerkt, en Hoshi ook volgens mij en die zijn heel typisch "butted".
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 24 Februari 2006
Hallo,Ik heb een wielset gekocht met "DT Swiss champion spaken en Pro-Lock nippels".Ik zie echter nergens "Dt" Swiss op de spaken staan, verder voel ik niet dat ze double-butted zijn. Zouden ze dat moeten zijn? Verder zijn de spaaknippels aluminium kleurig. Hoe herken je de pro-lock nippels?Gr, Derk
Hoi,
Als die spaken voor een fabrikanten van wielen zijn gebouwd door Dt Swiss dan komt het vaak voor dat die niet wensen dat het merk en/of type van de spaak erop vermeld staat.
Als voorbeeld, de meeste spaken die je op Campagnolo wielen aantreft worden door het Italiaanse Alpine gemaakt (dezelfde die die BMW velgen ook maken, enz.) maar alhoewel "iedereen" dat wel weet ga je toch die merknaam nooit vermeld zien op die spaken die voor de OEM zijn gebouwd. Kwestie van namaak niet al te makkelijk te maken, vermoed ik.
Pro-Lock is gewoon een nippel waarvan de draad in Loctite is gedoopt. Als je de spaak losmaakt dan lijkt het op een lichtblauwe lichtjes vette substantie.
Ciao,
Hallo,Ik heb een wielset gekocht met "DT Swiss champion spaken en Pro-Lock nippels".Ik zie echter nergens "Dt" Swiss op de spaken staan, verder voel ik niet dat ze double-butted zijn. Zouden ze dat moeten zijn? Verder zijn de spaaknippels aluminium kleurig. Hoe herken je de pro-lock nippels?Gr, Derk
Hoi,
Als die spaken voor een fabrikanten van wielen zijn gebouwd door Dt Swiss dan komt het vaak voor dat die niet wensen dat het merk en/of type van de spaak erop vermeld staat.
Als voorbeeld, de meeste spaken die je op Campagnolo wielen aantreft worden door het Italiaanse Alpine gemaakt (dezelfde die die BMW velgen ook maken, enz.) maar alhoewel "iedereen" dat wel weet ga je toch die merknaam nooit vermeld zien op die spaken die voor de OEM zijn gebouwd. Kwestie van namaak niet al te makkelijk te maken, vermoed ik.
Pro-Lock is gewoon een nippel waarvan de draad in Loctite is gedoopt. Als je de spaak losmaakt dan lijkt het op een lichtblauwe lichtjes vette substantie.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
Normaal staat er bij DT spaken een klein "DT" op de spaakkop, bij Sapim een "S". Bij Hoshi een "H" geloof ik...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb het net ff nagekeken bij de familie verzameling. Hoshi staat er een H op de kop, bij DT staat er op de kop D met T er door ofzo, bij sapim staat er niets op de kop, maar staat er sap aan de "andere kant" van de kop. (Dus het stuk waar de spaak recht is.)
IK heb het gisteravond opeens ontdekt: het zijn Sapim spaken. Gen DT, dus, maar niet slechter. Toch vind ik niet dat je zomaar iets anders kan gebruiken om te spaken en het als DT kan aanbieden.
Gr, Derk
Gr, Derk
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido