Alles over vakanties op én met de fiets

Hotel en fiets

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 23 mei 2011 12:57

Daar ik ga deelnemen aan La Marmotte heb ik een Hotel geboekt in Bourg, het parkeren van je fiets dien je in de kelder te doen die 's nachts wordt afgesloten. Het hotel betreft Hotel Milan in het centrum van Bourg.

Zou het zonde vinden als mijn fiets wordt gestolen of oneigenlijk wordt gebruikt :-)

Wie heeft hier ervaring in en hoe doen jullie dat of maak ik me druk om niks?
YFood !!!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 23 mei 2011 13:00

Persoonlijk zou ik mijn fiets niet stallen in een gezamenlijke kelder. Als er iets is met je fiets, krijg je onherroepelijk discussie over aansprakelijkheid. De kans is klein, maar je marmotte tripje is dan wel naar de vaantjes.

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 mei 2011 14:03

[quote="KXlight"]Persoonlijk zou ik mijn fiets niet stallen in een gezamenlijke kelder. Als er iets is met je fiets, krijg je onherroepelijk discussie over aansprakelijkheid. De kans is klein, maar je marmotte tripje is dan wel naar de vaantjes.

[/quote]

Nog nooit meegemaakt.
@Csteenb: je kunt je eigen fiets ook nog gewoon voorzien van een slot. In sommige hotels in Frankrijk kun je de fiets meenemen naar de kamer maar vlgns mij in Milan niet.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 23 mei 2011 14:10

Inderdaad in Hotel Milan mag de fiets niet op de kamer....een slot zat ik ook al aan te denken maar dan moet je hem wel ergens aan vast kunnen maken.

YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 mei 2011 14:20

Er is altijd wel iets waar je 'm aan vast kunt maken, als je slot maar lang genoeg is. Waarom koop je niet gewoon 4 meter stevige ketting bij de bouwmarkt + ABUS hangslot?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 23 mei 2011 14:23

[quote="pinarello"][quote="KXlight"]Persoonlijk zou ik mijn fiets niet stallen in een gezamenlijke kelder. Als er iets is met je fiets, krijg je onherroepelijk discussie over aansprakelijkheid. De kans is klein, maar je marmotte tripje is dan wel naar de vaantjes.

[/quote]
Nog nooit meegemaakt.
[/quote]

wat heb je nog nooit meegemaakt? Dat er iets met je fiets was, of dat je 'n discussie kreeg over aansprakelijkheid.

Is dat ook niet het kenmerk van een 'kleine kans'??

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 mei 2011 14:27

[quote="KXlight"][quote="pinarello"][quote="KXlight"]Persoonlijk zou ik mijn fiets niet stallen in een gezamenlijke kelder. Als er iets is met je fiets, krijg je onherroepelijk discussie over aansprakelijkheid. De kans is klein, maar je marmotte tripje is dan wel naar de vaantjes.

[/quote]
Nog nooit meegemaakt.
[/quote]

wat heb je nog nooit meegemaakt? Dat er iets met je fiets was, of dat je 'n discussie kreeg over aansprakelijkheid.

Is dat ook niet het kenmerk van een 'kleine kans'??
[/quote]

Beide. Als je alle kleine kansen moet gaan uitsluiten is het beter om thuis te blijven:)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 mei 2011 14:31

Het is wel zo dat het dievengilde rond grote tochten als La Marmotte en ook de Dolomieten Marathon altijd bijzonder actief is. Dus wees op je hoede!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 23 mei 2011 15:04

[quote="havana"]Het is wel zo dat het dievengilde rond grote tochten als La Marmotte en ook de Dolomieten Marathon altijd bijzonder actief is. Dus wees op je hoede![/quote]

Inderdaad dat is dan ook mijn vrees en om grote teleurstellingen te voorkomen vandaar de opening van deze discussie.

Ik ga eens kijken voor een goed slot met alarm lijkt me ook wel een optie.
YFood !!!

pizzi
Forum-lid

pizzi 23 mei 2011 16:18

Fietstas regelen, wielen eruit en op je kamer parkeren.

fietspraat
Forum-lid
Contact

fietspraat 23 mei 2011 16:29

Als het kan: altijd meenemen. Desnoods inderdaad wielen eruit en in tassen doen. Frame hetzelfde. Dan kunnen ze er niet meer veel over zeggen.
Als dat toch niet kan/mag. Leg je fiets in de auto. Die is moeilijker open te breken dan de gemiddelde fietsenkelder van een waardeloos Frans hotel.
Zorg dan wel dat je de fiets erin legt als niet honderd man staan te kijken, en dat je fiets niet meteen van buiten te zien is met de mooie Pinarello Dogma stickertjes of zo.
fiets,fiets,fiets en verder niets.

heinrich-gs
Forum-lid

Gebruikersavatar heinrich-gs 24 mei 2011 15:11

[quote="havana"]Het is wel zo dat het dievengilde rond grote tochten als La Marmotte en ook de Dolomieten Marathon altijd bijzonder actief is. Dus wees op je hoede![/quote]

Klopt, vorig jaar tijdens de Dolomieten Marathon werden wij een avond voor de cyclo gevraagd om de fietsen ergens anders te parkeren in een afgesloten ruimte achter het appartementencomplex. Dit ivm de diefstal van meerdere fietsen een aantal jaren terug...
Bliede met mien fietse

Plaats reactie