Vandaag weer fantastische rit gemaakt op mijn 3 weken oude Focus crosser. Aangezien ik erg zuinig ben op mijn materiaal, ook nu weer meteen de fiets poetsen en toen schrok ik toch wel een beetje. Lak aan de linkerzijde bij het bracket was gescheurd en er is zelfs een stuk af.
[img=http://fjw-modding.nl/afbeeldingen/fiets/barst.jpg]
Het zou kunnen zijn dat dit alleen een stukje lak is dat los gelaten heeft, maar ben er toch niet gerust op. Kan op internet niet vinden of dit een bekend probleem is bij de Focus Mares CX 1. Zoals goed te zien is op de foto is het een kwestie van tijd tot de rest van de lak daar ook los komt, scheur zit helemaal rondom.
scheur in frame of lak?
Het lijkt wel of de brackethuls los komt van het bracket. Dit komt wel vaker voor, maar weet niet of dit een bekend probleem is bij Focus.
Zou gewoon maar teruggaan naar de dealer en er werk van laten maken, want dit mag vanzelfsprekend niet bij een frame van 3 weken oud.
Zou gewoon maar teruggaan naar de dealer en er werk van laten maken, want dit mag vanzelfsprekend niet bij een frame van 3 weken oud.
dit is inderdaad niet alleen een scheurtje in de lak... dit is gewoon een probleem met de brackethuls.. wordt een nieuw framepje denk ik...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Bij mij op 2 dagen een nieuw frame.
Zie => garantie, goed opgelost.
Zie => garantie, goed opgelost.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
In mijn ITM millennium stuurpen zit ook zo'n zelfde scheur. En ook rondom. Op het eerste gezich alarmerend. Echter bij nader inzien is >>vermoedelijk bij materiaalmetingen.
Wat voor lager zit er in dit frame? Is dat zo'n nieuw lager zonder draad? Als de huls waarin het trapaslager zit daadwerkelijk beweegt t.o.v. het frame, dan denk ik dat binnen de kortste keren je trapaslager naar zijn grootje is.
Inderdaad gewoon teruggaan. Wel denk ik dat je volgende frame hetzelfde euvel zal hebben. Ik vraag mij dan ook af of dit frame überhaupt ooit getest is. Dan zou zoiets toch op moeten vallen. Valt me een beetje tegen van de altijd zo technisch hoogstaande Duitsers.
Wat voor lager zit er in dit frame? Is dat zo'n nieuw lager zonder draad? Als de huls waarin het trapaslager zit daadwerkelijk beweegt t.o.v. het frame, dan denk ik dat binnen de kortste keren je trapaslager naar zijn grootje is.
Inderdaad gewoon teruggaan. Wel denk ik dat je volgende frame hetzelfde euvel zal hebben. Ik vraag mij dan ook af of dit frame überhaupt ooit getest is. Dan zou zoiets toch op moeten vallen. Valt me een beetje tegen van de altijd zo technisch hoogstaande Duitsers.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
zeker een losgescheurde brackethuls.
is vanzelfsprekend een garantie.
Gebeurt bij alle merken dus is zeker geen alleenstaand feit.
Jammer natuurlijk maar beter dan een gebroken frame bij een valpartij.
Succes verder en hopelijk wordt het binnen aanvaardbare termijn opgelost.
is vanzelfsprekend een garantie.
Gebeurt bij alle merken dus is zeker geen alleenstaand feit.
Jammer natuurlijk maar beter dan een gebroken frame bij een valpartij.
Succes verder en hopelijk wordt het binnen aanvaardbare termijn opgelost.