Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

wedstrijden zonder licentie

bikechick
Forum-lid

bikechick 04 jan 2006 12:26

Hello!!
Sinds maart vorig jaar ben ik op de race/crossfiets en mountainbike te vinden en nu ben ik wel toe aan een persoonlijke meting door een wedstrijd buiten de club om. In hoeverre is het mogelijk zonder licentie mee te doen aan criteriums (bijv. bij de B-vrouwen)????
Groetjes!!

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 04 jan 2006 12:32

Er zijn in NL een aantal zogenaamde nevenbonden waar wedstrijden gereden worden. Ja kan daar veelal starten met een dagvergunning.
Of er ook wedstrijden zijn voor vrouwen weet ik niet, bij een aantal bonden rijden de vrouwen samen met een (oudere) heren klasse.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

hans
Forum-lid

hans 04 jan 2006 12:51

de meeste wielerverenigingen organiseren trainingswedstrijden waar ook licentielozen/daglicenties mee mogen rijden.
Als vrouw rijd je dan meestal mee met de laagste groep heren
zoek dus wat clubs op in de buurt en informeer naar de mogelijkheden.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 04 jan 2006 14:09

Met mountainbiken heb je altijd nog de funklasse. Die is voor niet licentie houders, en vaak de dag voor de elites bij een topkompetitie wedstrijd.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 04 jan 2006 14:29

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 04 Januari 2006

Met mountainbiken heb je altijd nog de funklasse. Die is voor niet licentie houders, en vaak de dag voor de elites bij een topkompetitie wedstrijd.

In de meeste gevallen is de funklasse om 09.00 en de elite om 14.30 of 15.00 m.u.v. de kampioenschappen (NK's) dan is de funklasse inderdaad meestal de dag voor de elite.
Het is nog niet duidelijk hoeveel funklasse er dit jaar zullen zijn omdat er een Benelux competitie georganiseerd wordt door de KNWU en KBWB samen. Belgie kent tot zover geen funklasse als ik goed geinformeerd ben.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

veeteetje
Forum-lid

veeteetje 15 jan 2006 12:41

Je kunt zonder licentie bij de BWF mee rijden geloof ik... www.brabantsewielerfederatie.nl zit je wel tussen de mannen.
Op Sloten heb je elke zaterdag om 13.00 uur startgelegenheid voor niet-licentiehouders (ook tussen de mannen). Om 15.00 uur starten licentiehouders.
Op Papendal elke dinsdag van april t/m augustus om 19.15 uur voor alle categorieën samen. Mag je ook zonder licentie mee doen.

paula
Forum-lid

paula 19 apr 2006 17:25

Wedstrijden voor vrouwen met een B of C licentie én voor vrouwen zonder licentie worden ook dit jaar weer georganiseerd! volgende maand gaan ze alweer van start! Kijk op www.vrouwenwielrennen.nl voor actuele info!
groet,
Paula

Plaats reactie