Na het kapotfietsen (versleten tandwielen) van mijn oude Ti-Raleigh Europa 27" fietsje aan het begin van dit jaar ben ik een zoektocht begonnen naar een waardige vervanger. Prachtige Giant Peleton-lite gevonden via marktplaats, nieuwe Conti GP's eronder en gaan met die SL105 banaan. Loopt vreselijk hard maar mist wat handling in de stad.
Aangezien controle wel lekker is mijn MTB van 32/559 Conti SportContacts voorzien, wow een compleet nieuwe fiets. De ideale woonwerkfiets. Minder snel dan de racefiets, maar goede handling, wat tricky in het bochtenwerk en stuiteren over straat. Maar alles voor de snelheid.
Met lichte sneeuw ook nog wel te doen, tot er een week geleden een bak sneeuw naar beneden kwam. Zwaar rollende trekkerbanden om de velgen en je komt wel van A naar B.
Volgende opties tolden door mijn hoofd:
- Recht stuur op de racefiets (Giant Peleton Lite)
- Nog een set banden voor de MTB kopen (TravelContact)
- Stevens X6 kopen, MTB op trekkerbanden laten voor als er veel sneeuw ligt en Giant verpatsen.
Laatste optie lijkt me de beste, een X6 voor altijd en de Specialized uit de schuur trekken als er echt veel sneeuw ligt.
Iemand interesse in een Giant Peleton-Lite met reserveband (GP4000s) voor weinig (200 euro)?
Stevens X6 lijkt me de beste fiets voor de munten, ga voor een V-Brake uitvoering. Schijfremmen / hydraulische velgremmen (X7) is vragen om onderhoudsproblemen volgens mij.
Stevens X6
-
- Forum-lid
Giant Peleton Superlite (Shimano 105) - Tri Colore
Specialized Hard Rock op snelle bandjes (Continental Race Contact)
Stevens X6 - allrounder
Stevens X6 - allrounder
Goede keuze voor de Stevens: meeste fiets voor het geld. V-brake verstandig.
Ik heb al zo veel fietsen, nee dank je, succes met de verkoop.
Ik heb al zo veel fietsen, nee dank je, succes met de verkoop.
De X6 voldoet waarschijnlijk prima als woon-werk fiets. De X7 heeft Magura HS-33 remmen, fantastische remmen als je het mij vraagt.
Waarom de keuze voor derailleurs en niet een naafversnelling?
Zie de City Flyer Gent
Waarom de keuze voor derailleurs en niet een naafversnelling?
Zie de City Flyer Gent
-
- Forum-lid
Naafversnelling en hydraulische remmen zijn geavanceerde technologie. Een fiets moet simpel zijn.
Lichtlopend en een goede groep is genoeg voor een storingsvrije fiets, goede banden zetten het puntje op de i.
Lichtlopend en een goede groep is genoeg voor een storingsvrije fiets, goede banden zetten het puntje op de i.
Stevens X6 - allrounder
Stevens X6 - allrounder
Over simpel/'storingsvrij' gesproken. Als er een rem is waar ik nooit geen gekloot me heb gehad is het de HS-33 wel..
Hoeveel Rohloff/Alfine's worden er wel niet vakantie/trekking fietsen gemonteerd, dat is echt niet omdat ze 'storing' gevoelig zijn.
Anyway, een X6 lijkt me prima voor jou gebruik.
Hoeveel Rohloff/Alfine's worden er wel niet vakantie/trekking fietsen gemonteerd, dat is echt niet omdat ze 'storing' gevoelig zijn.
Anyway, een X6 lijkt me prima voor jou gebruik.
-
- Forum-lid
Overjarige X7 door Presto aangeboden fietsen hebben een HS11 remsysteem. 2011 X7 stevens is voorzien van V-brakes. Mooi die hydraulica, maar kabels hebben toch wel mijn voorkeur.
Stevens en Specialized 2011 modellen zijn een stuk duurder geworden tov 2010, morgen dus maar niet naar de woonboulevard maar een overjarige X6 scoren bij Presto.
X7 is mooier qua groep en gewicht, maar in overjarig niet leverbaar met V-brakes.
Stevens en Specialized 2011 modellen zijn een stuk duurder geworden tov 2010, morgen dus maar niet naar de woonboulevard maar een overjarige X6 scoren bij Presto.
X7 is mooier qua groep en gewicht, maar in overjarig niet leverbaar met V-brakes.
Stevens X6 - allrounder
Stevens X6 - allrounder
-
- Forum-lid
X6 met verende voorvork en V-brakes was op voorraad in de juiste maat. Een hoop fiets voor 560 euro. Voorvork is vast te zetten en ook de demping is in te regelen. Toch wel lekker zo'n verende vork in de sneeuw.
Diverse remsystemen bekeken en gevoeld:
- Schijfrem (Shimano M486) voelt wat "zompig" aan. Is wellicht op te lossen met steelflex leidingen als dat bestaat voor fietsen.
- Magura HS11 voelt lekker aan. Tevens een demo gehad hoe simpel de klauwen losgaan vanwege remblok of wielwissel. Gaat wel erg makkelijk, zo makkelijk dat het vandaalgevoelig is.
- V-brakes kennen we allemaal. Bewezen technologie en al helemaal als er deore op staat.
Eerste indruk van Presto en haar personeel is goed. Verkoper was van mening dat een 55cm beter bij mijn lichaam past. Dus die moest eerst gepast worden, zit ook goed maar 58 cm zit net iets beter vanwege lengte bovenlichaam.
Fiets is ook helemaal nagelopen voor ik hem meekreeg. Accessoires worden ook meteen ter plekke gemonteerd zonder extra kosten. Heb dan alleen verlichting en een bel erbij gekocht, maar als ik een touringkit (spatborden / bagagedrager) erbij had gekocht was dit ook gemonteerd.
Koffie en broodjes niet gehad, maar wellicht ook gekregen als ik er om gevraagd had
Kortom, zoek je een goed opgebouwde fiets voor een redelijke prijs is mijn advies afslag Zwanenburg (Vos) voorbijrijden, Wijkertunnel door, afslag Heemskerk nemen en je valt wel in dat warme fietsenbad.
http://www.presto.nl/outlet.htm
Diverse remsystemen bekeken en gevoeld:
- Schijfrem (Shimano M486) voelt wat "zompig" aan. Is wellicht op te lossen met steelflex leidingen als dat bestaat voor fietsen.
- Magura HS11 voelt lekker aan. Tevens een demo gehad hoe simpel de klauwen losgaan vanwege remblok of wielwissel. Gaat wel erg makkelijk, zo makkelijk dat het vandaalgevoelig is.
- V-brakes kennen we allemaal. Bewezen technologie en al helemaal als er deore op staat.
Eerste indruk van Presto en haar personeel is goed. Verkoper was van mening dat een 55cm beter bij mijn lichaam past. Dus die moest eerst gepast worden, zit ook goed maar 58 cm zit net iets beter vanwege lengte bovenlichaam.
Fiets is ook helemaal nagelopen voor ik hem meekreeg. Accessoires worden ook meteen ter plekke gemonteerd zonder extra kosten. Heb dan alleen verlichting en een bel erbij gekocht, maar als ik een touringkit (spatborden / bagagedrager) erbij had gekocht was dit ook gemonteerd.
Koffie en broodjes niet gehad, maar wellicht ook gekregen als ik er om gevraagd had
Kortom, zoek je een goed opgebouwde fiets voor een redelijke prijs is mijn advies afslag Zwanenburg (Vos) voorbijrijden, Wijkertunnel door, afslag Heemskerk nemen en je valt wel in dat warme fietsenbad.
http://www.presto.nl/outlet.htm
Stevens X6 - allrounder
Stevens X6 - allrounder
Toevallig net ook en X6 gekocht. ( meteen meegenomen)
Voor mijn bedoeld als woon werk fiets.
Ik heb gekozen voor een vaste vork met V brakes.
De standaard Smart sam banden vervangen door Marathon Racer.
Eerste indruk, een heerlijke bike voor 560 euro.
Groet,
Dick
Voor mijn bedoeld als woon werk fiets.
Ik heb gekozen voor een vaste vork met V brakes.
De standaard Smart sam banden vervangen door Marathon Racer.
Eerste indruk, een heerlijke bike voor 560 euro.
Groet,
Dick
Fiets nu zelf ook drie maanden op een Stevens X6 (als sportfiets voor de winter). Ritjes gemaakt in het veld, door de sneeuw, modder en in de gladde tijd voor woon/werk. Ben er uitermate tevreden over. Zeker gezien de prijs/kwaliteitverhouding.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;