Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gewicht = tech spec / Fabrikant nalatig ?

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 18 dec 2005 17:54

Mischien heb ik ( ik ben een leek ) het helemaal mis maar ik wind me erg op over het volgende:
Als producent wordt je verplicht om de inhoud van je product te vermelden bv op de verpakking of in de technische data. Pak melk = 1ltr en wat zit erin zie verpakking / auto weegt 1350 kg en mag 1200kg trekken etc etc. Nu wil je een MTB aanschaffen en laat de fabrikant het na te vermelden wat zijn product weegt. Dit is volgens mij volkomen nalatigheid van de fabrikant om de consument dom te houden. Ze denken vast dat wij niet in staat zijn een product op zijn waarde te taxeren en daarom laten ze het vaak achterwegen. De arrogantie die hiervan afdruipt stuit mij enorm tegen de borst. Als je elk willekeurig product koop krijg je of de inhoud of gewicht en dan doe je een grote aanschaf en wordt je dom gehouden. Natuurlijk kun je op weightweenies je info halen maar het is niet aan ons om deze informatie bij elkaar te harken ! Volgens mij is die niet rechtsgeldig maar nog erger vind ik de neerbuigende houding die ze aannemen t.o.v. de consument die de prijs wil betalen voor het product dus gewoon recht heeft op deze info. Een fabrikant op een beurs zij een keer tegen me: " wij van X verschaffen geen gewichten van onze fietsen "   GET THE FXCK men !
Mischien heb ik het mis maar als ik het bij het rechte eind heb dan roep ik iedereen op om te demonstreren op het Malieveld !..... mwah mischien een tourtje rijden is al OK.
ps: mijn eigen FM was zo relaxed om alles van de muur te halen en netjes de gewichten te vergelijken.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 18 dec 2005 18:10

Bij een mountainbike is het, in tegenstelling tot bijvoorbeeld auto's en verbruiksproducten minder van belang en niet verplicht om het te vermelden.

rtimeepic
Forum-lid