Montage FSA triple carbon
Heb mijn oude ultegra cranckstel bij een FM laten vervangen door een FSA triple cranckstel. Er is toen ook een nieuwe Isis-drive trapas ingezet. Over de montage hiervan heb ik m`n twijfels. Is dit wel goed zo? De cranck is zover naar buiten geplaatst. Scheelt aanzienlijk met m`n oude set. Zijn er mensen die deze carbon cranckset ook hebben, samen met een isis-drive en me kunnen laten weten of de montage bij hun ook zo is gedaan? Volgens mijn FM maak ik me druk om niks, en is de montage korrect, toch twijfel ik! Is er een technische jongen die me antwoord kan geven?
Iedere seconde telt.
Quoten: Origineel geplaatst door T2300 op 11 December 2005
Op deze manier is zeker niet goed.
Weet je zeker dat er een nieuwe trapas is geplaatst? Dit lijkt gewoon op een Octalink van Shimano.
Hoe zit de set aan de andere kant van de fiets?
Dit lijkt toch echt op een ISIS as. Was het oude crankset een double? Zo ja, komt ook de linkercrank bij montage van een triple naar buiten, ivm de langere bracketas.
Op deze manier is zeker niet goed.
Weet je zeker dat er een nieuwe trapas is geplaatst? Dit lijkt gewoon op een Octalink van Shimano.
Hoe zit de set aan de andere kant van de fiets?
Dit lijkt toch echt op een ISIS as. Was het oude crankset een double? Zo ja, komt ook de linkercrank bij montage van een triple naar buiten, ivm de langere bracketas.
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 11 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door T2300 op 11 December 2005
Op deze manier is zeker niet goed.
Weet je zeker dat er een nieuwe trapas is geplaatst? Dit lijkt gewoon op een Octalink van Shimano.
Hoe zit de set aan de andere kant van de fiets?
Dit lijkt toch echt op een ISIS as. Was het oude crankset een double? Zo ja, komt ook de linkercrank bij montage van een triple naar buiten, ivm de langere bracketas.
dat maakt toch niks uit! dan zou de crankarm toch nog mooi over die uitsparingen vallen. dat is hier niet het geval.
Quoten: Origineel geplaatst door T2300 op 11 December 2005
Op deze manier is zeker niet goed.
Weet je zeker dat er een nieuwe trapas is geplaatst? Dit lijkt gewoon op een Octalink van Shimano.
Hoe zit de set aan de andere kant van de fiets?
Dit lijkt toch echt op een ISIS as. Was het oude crankset een double? Zo ja, komt ook de linkercrank bij montage van een triple naar buiten, ivm de langere bracketas.
dat maakt toch niks uit! dan zou de crankarm toch nog mooi over die uitsparingen vallen. dat is hier niet het geval.
Ik heb wel ISIS assen in mij handen gehad, echter nooit gemonteerd.
Wat IK weet is dat de lengte van een ISIS spline vele malen langer is als die van de Octalink, maar het lijkt me idd niet logisch dat de crank niet rust op een cilindrisch gedeelte en er zoveel uitsteekt. FSA geeft hier geen info over, zo te zien.
Wat IK weet is dat de lengte van een ISIS spline vele malen langer is als die van de Octalink, maar het lijkt me idd niet logisch dat de crank niet rust op een cilindrisch gedeelte en er zoveel uitsteekt. FSA geeft hier geen info over, zo te zien.
Weet zeker dat er een nieuwe isis as is ingezet is, was er zelf bij! De cranck zit aan de rechterkant beslist dichterbij het frame. Toch zitten beide armen evenver van de achterbrug af. (zie foto).
Dat er iets niet goed zit, is dus wel duidelijk. Zodra er een `diagnose`is, ga ik direct terug naar FM. FM is een niet onverdienstelijk renner, die zelf ook een oclv rijdt. Daar verwacht je dus enige expertise van!
Sharkman, je hebt gelijk wat betreft de roest. Hoort niet, baal er zelf ook van. Verzorg de fiets echt wel netjes. Alleen dit deel van de shimano-pedaal is zo ontzettend roestgevoelig. Wil nu ook niet meer schoon.
Hoop dat er iemand is die dit probleem herkent !
Dat er iets niet goed zit, is dus wel duidelijk. Zodra er een `diagnose`is, ga ik direct terug naar FM. FM is een niet onverdienstelijk renner, die zelf ook een oclv rijdt. Daar verwacht je dus enige expertise van!
Sharkman, je hebt gelijk wat betreft de roest. Hoort niet, baal er zelf ook van. Verzorg de fiets echt wel netjes. Alleen dit deel van de shimano-pedaal is zo ontzettend roestgevoelig. Wil nu ook niet meer schoon.
Hoop dat er iemand is die dit probleem herkent !
Iedere seconde telt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Zijn die ISIS assen er niet gewoon in verschillende breedtematen en is dit een maatje te groot?
Just guessing...
Just guessing...
O.k.
ten eerste zou ik een andere fietsenmaker nemen, dit is een prutser (sorry een ander woord is er helaas niet voor).
De Isis as is sowieso te breed (dit zou weleens een 118 kunnen zijn terwijl een 108 mm hier prima had voldaan).
Isis assen horen te worden gemonteerd met extreem veel vet (in tegenstelling tot vierkant assen die juist vetvrij dienen te zijn). door de hoeveelheid vet en de juiste passing (kan ik vanuit hier niet goed bepalen) zal de crank veel verder op de isis vertanding moeten schuiven.
Of de as juist is gemonteerd is lastig te bepalen (aan de kettingzijde is de afstand bij een aantal astypen groten maar of dat ook bij ISIS zo is??
Succes!
ten eerste zou ik een andere fietsenmaker nemen, dit is een prutser (sorry een ander woord is er helaas niet voor).
De Isis as is sowieso te breed (dit zou weleens een 118 kunnen zijn terwijl een 108 mm hier prima had voldaan).
Isis assen horen te worden gemonteerd met extreem veel vet (in tegenstelling tot vierkant assen die juist vetvrij dienen te zijn). door de hoeveelheid vet en de juiste passing (kan ik vanuit hier niet goed bepalen) zal de crank veel verder op de isis vertanding moeten schuiven.
Of de as juist is gemonteerd is lastig te bepalen (aan de kettingzijde is de afstand bij een aantal astypen groten maar of dat ook bij ISIS zo is??
Succes!
Zou het dan kunnen dat de as verkeerd om gemonteerd is?
Een 108 mm as zou i.d.d. beter ogen dan deze van 118 mm. Er is in principe ruimte genoeg.
Maar past eem 108 mm as wel samen met een triple cranckstel en voorderrieur?
Om de cranck er af te halen en zelf met vet aan de gang te gaan, heb ik daar een speciaal gereedschap voor nodig?
Een 108 mm as zou i.d.d. beter ogen dan deze van 118 mm. Er is in principe ruimte genoeg.
Maar past eem 108 mm as wel samen met een triple cranckstel en voorderrieur?
Om de cranck er af te halen en zelf met vet aan de gang te gaan, heb ik daar een speciaal gereedschap voor nodig?
Iedere seconde telt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende