Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ksyrium Flite of Equipe?

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 10 nov 2005 17:36

Wie kan mij het verschil vertellen tussen Mavic Ksyrium Flite (kan op Internet geen info meer vinden) en Mavic Ksyrium Equipe (de Ksyrium "instapper"). Waar staat de Flite tov de Equipe?
Groet, Hans

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 10 nov 2005 18:04

Google eens op Ksyrium Elite en je zult een stuk meer vinden
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 10 nov 2005 23:09

Genomineerd voor topic van de week!

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 11 nov 2005 09:30

Ik ben net nieuw op dit forum. Er vallen mij 2 dingen op: De serieuze gebruikers die anderen helpen met antwoorden of tips, en de mensen die om de een of andere reden altijd zinloze en meestal "off-topic" opmerkingen maken om hun berichtenteller op te drijven. Een pluim voor de eerste groep, de tweede groep misbruikt het forum wat de leesbaarheid niet ten goede komt. Daar is nu juist het FietsCafe voor bedacht.
Groet, Hans

w0uter
Forum-lid

w0uter 11 nov 2005 11:56

En dan heb je nog de derde groep: de azijnpissers.
Een beetje humor is nooit verkeerd, het forum moet wel een beetje leuk blijven om te lezen.

Maar even on-topic: het verschil van de twee sets zit hem in de naven en spaken. De elite heeft platte spaken en een betere naaf. Ook is de set iets lichter. De velgen zijn volgens mij identiek. En voor sommigen ook belangrijk: de bling-factor van de elite is iets hoger.

Maar voor de prijs van een setje ksyriums zijn er nog wel andere wielsets die beter zijn. Om te bepalen welke wielset voor jou het beste is, is het belangrijkste natuurlijk je gewicht en budget, maar ook het doel: wedstrijden, klimmen, kasseien enz.

hans
Forum-lid

hans 11 nov 2005 12:13

de velgen zijn weldegeljk anders, ze zijn hoger en hoekig. Verder heeft de elite behalve minder spaken ook andere spaken.
Eigenlijk zijn de elite en de equipe totaal andere wielen, de elite en de sl liggen op dat gebied minder uit elkaar.
Als ik het even heel ongenuanceerd zou zeggen is de equipe een opgepimpte Cosmos en de Elite een goekopere SL
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Plaats reactie