Ben bezig met het vervangen van m'n crankstel (Ultegra triple 9v naar Bontrager RaceXLite) en nu ik toch de pedalen (Shimano PD-R600) los heb, vroeg ik me af of deze pedalen ook onderhoud nodig hebben?
Heb er verder geen problemen mee, maar is het handig om ergens een beetje olie/vet in te smeren? Bijv. bij de scharnierpunten?
Onderhoud aan SPD-SL nodig?
Ik dacht dat je de as er kon uithalen en vet in steken. Denk dat mijn mechanieker dat wel doet. Bij SPD-SL's slijt het bovenplaatje middenin wel af; kan je na 8 à 10 duizend kilometer best vervangen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 November 2005
Ik dacht dat je de as er kon uithalen en vet in steken. Denk dat mijn mechanieker dat wel doet. Bij SPD-SL's slijt het bovenplaatje middenin wel af; kan je na 8 à 10 duizend kilometer best vervangen.
VOolgens mij mag het best al eerder, ik heb ze volgens mij na zo'n 7000 km vervangenEn toen ik ze net kocht ( 2 jaar terug geloof ik )werd mij niet verteld dat het vervangen kon worden.
MEt als gevolg dat het alu van mijn pedaal nu ook lekker ingesleten is. Op het moment dat je merkt dat je hoogte speling hebt/ voelt, zal ik het in ieder geval weer vervangen.
Heb voor 2 plaatjes overigens maar 1 euro betaald, dus dat is niet de moeite . Wel een heel ingelsleten plaatje eruit proberen te krijgen ...
Ik dacht dat je de as er kon uithalen en vet in steken. Denk dat mijn mechanieker dat wel doet. Bij SPD-SL's slijt het bovenplaatje middenin wel af; kan je na 8 à 10 duizend kilometer best vervangen.
VOolgens mij mag het best al eerder, ik heb ze volgens mij na zo'n 7000 km vervangenEn toen ik ze net kocht ( 2 jaar terug geloof ik )werd mij niet verteld dat het vervangen kon worden.
MEt als gevolg dat het alu van mijn pedaal nu ook lekker ingesleten is. Op het moment dat je merkt dat je hoogte speling hebt/ voelt, zal ik het in ieder geval weer vervangen.
Heb voor 2 plaatjes overigens maar 1 euro betaald, dus dat is niet de moeite . Wel een heel ingelsleten plaatje eruit proberen te krijgen ...
ik heb ze dus ook gehad. 2 jaar wedstrijdgebruik zon 18000 km en 7-9 keer dat rubbertje vervangen. het alu is toch nog uitgesleten (zon 2 mm diep) tot gevolg dat ik zo'n 2 mm verticale speling had bij elke omwenteling. normaal wegen ze 350 gram en na mijn gebruik exact 300 gram. ik zou liever doorsparen voor wat duurzamere pedalen (look keo) lekker licht en duurzamer. want na 2 jaar ben je aan vervanging toe..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005
ik heb ze dus ook gehad. 2 jaar wedstrijdgebruik zon 18000 km en 7-9 keer dat rubbertje vervangen. het alu is toch nog uitgesleten (zon 2 mm diep) tot gevolg dat ik zo'n 2 mm verticale speling had bij elke omwenteling. normaal wegen ze 350 gram en na mijn gebruik exact 300 gram. ik zou liever doorsparen voor wat duurzamere pedalen (look keo) lekker licht en duurzamer. want na 2 jaar ben je aan vervanging toe..
Gelukkig (aan de ene kant) rij ik geen 18.000km in 2 jaar
ik heb ze dus ook gehad. 2 jaar wedstrijdgebruik zon 18000 km en 7-9 keer dat rubbertje vervangen. het alu is toch nog uitgesleten (zon 2 mm diep) tot gevolg dat ik zo'n 2 mm verticale speling had bij elke omwenteling. normaal wegen ze 350 gram en na mijn gebruik exact 300 gram. ik zou liever doorsparen voor wat duurzamere pedalen (look keo) lekker licht en duurzamer. want na 2 jaar ben je aan vervanging toe..
Gelukkig (aan de ene kant) rij ik geen 18.000km in 2 jaar
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005
ik heb ze dus ook gehad. 2 jaar wedstrijdgebruik zon 18000 km en 7-9 keer dat rubbertje vervangen. het alu is toch nog uitgesleten (zon 2 mm diep) tot gevolg dat ik zo'n 2 mm verticale speling had bij elke omwenteling. normaal wegen ze 350 gram en na mijn gebruik exact 300 gram. ik zou liever doorsparen voor wat duurzamere pedalen (look keo) lekker licht en duurzamer. want na 2 jaar ben je aan vervanging toe..
en die dura-ace, zelfde verhaal denk ik hè, pedaal body is van hetzelfde matriaal toch ...
Look Keo, die heb je ook in allerlei varianten toch ?
aanrader ?
ik heb ze dus ook gehad. 2 jaar wedstrijdgebruik zon 18000 km en 7-9 keer dat rubbertje vervangen. het alu is toch nog uitgesleten (zon 2 mm diep) tot gevolg dat ik zo'n 2 mm verticale speling had bij elke omwenteling. normaal wegen ze 350 gram en na mijn gebruik exact 300 gram. ik zou liever doorsparen voor wat duurzamere pedalen (look keo) lekker licht en duurzamer. want na 2 jaar ben je aan vervanging toe..
en die dura-ace, zelfde verhaal denk ik hè, pedaal body is van hetzelfde matriaal toch ...
Look Keo, die heb je ook in allerlei varianten toch ?
aanrader ?
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 02 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005
ik heb ze dus ook gehad. 2 jaar wedstrijdgebruik zon 18000 km en 7-9 keer dat rubbertje vervangen. het alu is toch nog uitgesleten (zon 2 mm diep) tot gevolg dat ik zo'n 2 mm verticale speling had bij elke omwenteling. normaal wegen ze 350 gram en na mijn gebruik exact 300 gram. ik zou liever doorsparen voor wat duurzamere pedalen (look keo) lekker licht en duurzamer. want na 2 jaar ben je aan vervanging toe..
en die dura-ace, zelfde verhaal denk ik hè, pedaal body is van hetzelfde matriaal toch ...
Look Keo, die heb je ook in allerlei varianten toch ?
aanrader ?
ik ben toen voor de cro-mo gegaan. vond het een mooi pedaal en mooie prijs. 112.50 heb ik ze gekocht. lekker licht en om nou 80 euro voor de ti versie neer te tellen vond ik overdreven. Er zijn nou ook goedkopere modellen van tussen de 50-100 euro.
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005
ik heb ze dus ook gehad. 2 jaar wedstrijdgebruik zon 18000 km en 7-9 keer dat rubbertje vervangen. het alu is toch nog uitgesleten (zon 2 mm diep) tot gevolg dat ik zo'n 2 mm verticale speling had bij elke omwenteling. normaal wegen ze 350 gram en na mijn gebruik exact 300 gram. ik zou liever doorsparen voor wat duurzamere pedalen (look keo) lekker licht en duurzamer. want na 2 jaar ben je aan vervanging toe..
en die dura-ace, zelfde verhaal denk ik hè, pedaal body is van hetzelfde matriaal toch ...
Look Keo, die heb je ook in allerlei varianten toch ?
aanrader ?
ik ben toen voor de cro-mo gegaan. vond het een mooi pedaal en mooie prijs. 112.50 heb ik ze gekocht. lekker licht en om nou 80 euro voor de ti versie neer te tellen vond ik overdreven. Er zijn nou ook goedkopere modellen van tussen de 50-100 euro.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;