Ik ben een wielrenster van 24 jaar. Ik rijd al een aantal jaren op de weg, en in het winterseizoen wissel ik het af met de MTB. Nu wil ik wedstrijden gaan rijden. Ik heb al een club uitgezocht die bij de KNWU aangesloten is, waar ik lid van word. Nu wil ik graag weten welke licentie ik het best kan nemen. ik weet dat er verschil is in A, B of C-licentie, maar wat die verschillen precies inhouden is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen?
wedstrijden, welke licentie?
Quoten: Origineel geplaatst door smurf op 23 Oktober 2005
Ik ben een wielrenster van 24 jaar. Ik rijd al een aantal jaren op de weg, en in het winterseizoen wissel ik het af met de MTB. Nu wil ik wedstrijden gaan rijden. Ik heb al een club uitgezocht die bij de KNWU aangesloten is, waar ik lid van word. Nu wil ik graag weten welke licentie ik het best kan nemen. ik weet dat er verschil is in A, B of C-licentie, maar wat die verschillen precies inhouden is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen?
a= internationale wedstrijden
b= tot nationale wedstrijden
c= tot regionale wedstrijden
naar mijn weten dan
kijk anders even op www.knwu.nl
a= internationale wedstrijden
b= tot nationale wedstrijden
c= tot regionale wedstrijden
naar mijn weten dan
kijk anders even op www.knwu.nl
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
maar dit is wielrenSTER, en bij de dames zit het allemaal net weer wat anders dan bij de heren. Je hebt A en B dames. Bij de A's rij je met de beste dames uit het land rond (ook topschaatsters enzo). Bij de B's gaat het allemaal wat rustiger aan. Maar het nadeel aan B is dat er maar heel weinig B wedstrijden zijn in Nederland, bijna alles is A. Maar om te kijken of je wedstrijden leuk vind is B denk ik toch geschikter dan A, omdat er altijd afgereden worden (cker in het begin) niet echt leuk is.
Ik ben vorig jaar begonnen met wedstrijden rijden en heb direct een A licentie genomen omdat je daarmee ook naar het buitenland mag. Met een B licentie mag dat niet (pas vanaf je 30e omdat je dan master op je licentie krijgt).
Voor de A (= Elite dames) zijn de meeste wedstrijden, maar als B dame mag je bijna alles rijden in Nederland wat de Elite dames ook rijden met uitzondering van de wedstrijden in de Topcompetitie. Dit zijn vijf klassiekers waarvan één een driedaagse is. Er zijn ook een aantal aparte wedstrijden voor B dames maar dit zijn er helaas weinig. Ook het NK-B dames is afgeschaft met ingang van 2006.
Als je niet naar het buitenland wilt, maakt het niet zo heel veel uit of je A of B neemt. Maar ik kan je adviseren om A te nemen omdat je dan lekker naar België en Duitsland kunt. Daar zijn de rondjes vaak een stuk langer dan in Nederland en wordt er toch iets minder asociaal gekoerst.
Wellicht tot 2006 in de wedstrijden!
Voor de A (= Elite dames) zijn de meeste wedstrijden, maar als B dame mag je bijna alles rijden in Nederland wat de Elite dames ook rijden met uitzondering van de wedstrijden in de Topcompetitie. Dit zijn vijf klassiekers waarvan één een driedaagse is. Er zijn ook een aantal aparte wedstrijden voor B dames maar dit zijn er helaas weinig. Ook het NK-B dames is afgeschaft met ingang van 2006.
Als je niet naar het buitenland wilt, maakt het niet zo heel veel uit of je A of B neemt. Maar ik kan je adviseren om A te nemen omdat je dan lekker naar België en Duitsland kunt. Daar zijn de rondjes vaak een stuk langer dan in Nederland en wordt er toch iets minder asociaal gekoerst.
Wellicht tot 2006 in de wedstrijden!
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 08 December 2005
leuke site veeteetje
Dank je wel... moet je 1 januari even in de gaten houden want dan wordt ie gerestyled en een kennis gaat er dan een column op schrijven. Ben ik best benieuwd naar!!!
leuke site veeteetje
Dank je wel... moet je 1 januari even in de gaten houden want dan wordt ie gerestyled en een kennis gaat er dan een column op schrijven. Ben ik best benieuwd naar!!!
Quoten: Origineel geplaatst door bikechick op 04 Januari 2006
ik zag op de knwu site dat er wel een nk b-dames komt en wel:
NK Weg Amateurs A/ Masters 40+/Masters 50+ /Vrouwen B
datum
2/7
groetjes!!
Hey da's nieuw!!! Wel heel gaaf voor de dames B!!
ik zag op de knwu site dat er wel een nk b-dames komt en wel:
NK Weg Amateurs A/ Masters 40+/Masters 50+ /Vrouwen B
datum
2/7
groetjes!!
Hey da's nieuw!!! Wel heel gaaf voor de dames B!!
Kijk eens op www.vrouwenwielrennen.nl
Daar worden ook vanaf volgende maand weer wedstrijden voor vrouwen mét B of C licentie en voor vrouwen zonder licentie georganiseerd!
Groet,
Paula
Daar worden ook vanaf volgende maand weer wedstrijden voor vrouwen mét B of C licentie en voor vrouwen zonder licentie georganiseerd!
Groet,
Paula