Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Le Tour Direct

fust
Forum-lid

fust 08 sep 2005 17:33

zojuist kom ik er toevallig achter dat "Le Tour Direct" momenteel bezig is!
De hele tour de France in 1 etappe.
Ik dacht dat hier dagelijks op TV verslag van gedaan zou worden, maar ik heb tot op heden nog niets gezien. Ook de website van Le Tour Direct is erg karig met informatie.
Iemand bekend met websites met wedstrijdverslagen/info/....??
Overigens: Maarten Klijnstra begint volgens mij nu zo ongeveer aan de Pyreneeen, voorzover ik het kan zien op de site van LTD. Hij werd toch gevolgd door FIETS? Ook hier weinig info, op twee kleine berichtjes op de nieuws pagina na....
Jammer..... Zo weinig aandacht voor zulke TOPPRESTATIES!

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 08 sep 2005 17:41

LTD is vrijdag jl. gestart.
Ik was vrijdagmiddag bij mijn LBS vlak bij de start. Wat ik daar allemaal aan deelnemers binnen heb zien komen. ngelooflijk. Ze kochten enkele uren voor de start nog arm en beenstukken, broeken en shirts. Complete cassettes, sluitringen binnen en buitenbanden. Een nieuw stuur, fietscomputers en een zelfs een compleet nieuwe carbon voorvork. Ook de voeding was aan het eind van de middag helemaal op. Ook hielpen ze de goede man op een middag door zijn complete voorraad Ducktape heen. Vaak moest het geld door verschillende mensen bij elkaar gelegd worden om de rekening te kunnen voldoen.
Zeer bijzonder!
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

cas_
Forum-lid

cas_ 09 sep 2005 01:07

Ik weet nog niet helemaal wat dit fenomeen inhoudt. Als ik het goed begrijp rijden ze dezelfde route als de laatste Tour maar dan aan één stuk door? Ik zie het nog niet helemaal voor me want in de Tour zitten toch ook verplaatsingen en dergelijke? Dit alles zou zijn zonder slapen en noemenswaardige stops? nmenselijk lijkt me. Hoe lang zijn ze van plan hier over te doen? Bizarre onderneming. Respect!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

fust
Forum-lid

fust 09 sep 2005 11:01

Zie hun website: www.letourdirect.nl
Het eerste team is inmiddels gefinished:
Het Tsjechische team heeft de 4069 km afgelegd in 5 dagen, 8 uur en 45 minuten (gem van 31.6 km/h)
RESPECT!
De eerste individuele deelnemer wordt komende nacht/ochtend verwacht.

rolandt
Forum-lid

rolandt 09 sep 2005 11:22

Ik neem de pet diep af! Het enige wat ik nog niet zo duidelijk heb is hoe de deelnemers aan hun slaap komen. Ik las dat ze 'gemiddeld' 2 uur per dag slapen... En dan fris weer opstaan, klaar voor de volgende 500 km?

jee-es
Forum-lid

jee-es 09 sep 2005 13:07

Quoten: Origineel geplaatst door Fust op 09 September 2005

Zie hun website: www.letourdirect.nl
Het eerste team is inmiddels gefinished:
Het Tsjechische team heeft de 4069 km afgelegd in 5 dagen, 8 uur en 45 minuten (gem van 31.6 km/h)
RESPECT!
De eerste individuele deelnemer wordt komende nacht/ochtend verwacht.

die 4069km lukt me,in 31.6 gem lukt ook nog welvrees dat ik wel problemen krijg met die 5 dagen, 8 uur en 45 minuten
Ik zou wel eens willen proberen hoeveel kilometer ik eigenlijk in een dag af kan leggen. Maar 4069 aan een rijden? Daar ben ik net niet gestoord genoeg voor Echt diep respect voor deze lui!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 sep 2005 22:16

Ach verbaasd me niet dat dit niet op TV wordt uitgezonden. Dit is toch lang niet spannend genoeg. Er gebeurt helemaal "niks". Niemand kent de renners. Je hebt ook dit soort dingen voor hardlopers, van die monster tochten. Bij kopspijkers is volgens mij 1x iemand geweest die aan dat soort dingen mee deed.
Maar petje af voor de prestatie. Ben bang dat ik zelf die 31,6 ook met meer slapen nog best lastig zal vinden, want het parcour is hele stukken niet echt vlak.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 sep 2005 13:13

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 September 2005

Maar petje af voor de prestatie. Ben bang dat ik zelf die 31,6 ook met meer slapen nog best lastig zal vinden, want het parcour is hele stukken niet echt vlak.

Understatement of the year!!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 10 sep 2005 19:58

Vraag me ook af hoe dat werkt in die groep. Want op de website zie ik dat de eerste solo rijder nog geen 22 gemiddeld rijdt. Dus is het niet zo dat de teams een soort van estafette afwerken? dan is het beter vol te houden alhoewel nog steeds niet door mij hoor.

Plaats reactie