Hallo,
mijn racefiets is afgemonteerd met de shimano 105 groep. Ik heb me laten vertellen dat de remhendels van deze groep het gebruik van een flight deck mogelijk maken. Ik heb echter aan de binnenkant van mijn remgrepen geen klein knopje waarmee de flight deck bediend zou moeten worden. Dus, mijn vraag: zijn alle remgrepen van de 105-groep te gebruiken met een flight deck, of alleen zeer recente modellen? En hoe kan ik zien of de mijne er geschikt voor zijn? Graag hulp!
Dank, groeten
shimano 105 +flight deck
Allard,
ik heb mijn fiets gebruikt gekocht, ik weet niet precies hoe oud hij is. Het is een alu polish Giant TCR compact (slooping frame). Ik schat hem op max. 3 jaar oud. Maar dat zegt nog niets over de shimano-onderdelen natuurlijk. Hoe lang bestaat dat flight deck-systeem al?
ik heb mijn fiets gebruikt gekocht, ik weet niet precies hoe oud hij is. Het is een alu polish Giant TCR compact (slooping frame). Ik schat hem op max. 3 jaar oud. Maar dat zegt nog niets over de shimano-onderdelen natuurlijk. Hoe lang bestaat dat flight deck-systeem al?
Sorry Cleever, ik heb zelf ook geen idee.
Ik denk dat je beter even bij een fietsenzaak langs kan gaan. Misschien kan de flightdeck er evengoed wel opgezet worden, maar dat dan je remhendel iets moet worden aangepast. Een ander omhulsel of iets dergelijks.
Dat total intergration heeft volgens mij niets met een fietscomputer te maken.
Ik denk dat je beter even bij een fietsenzaak langs kan gaan. Misschien kan de flightdeck er evengoed wel opgezet worden, maar dat dan je remhendel iets moet worden aangepast. Een ander omhulsel of iets dergelijks.
Dat total intergration heeft volgens mij niets met een fietscomputer te maken.
-
- Forum-lid
Nee die zijn niet flightdeck compatible, ik vermoed dat je toch een oudere generatie 105-groep hebt. Geen knopjes aan de binnenkant van de shifters = helaas pindakaas. Dus of nieuwe shifters of een ander merk fietscomputer.