Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ksyrium SL of Eurus

mooiehugo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:39

mooiehugo 30 jun 2005 12:02

Voor mijn nieuwe zwarte fiets met witte decals heb ik de keuze inmiddels beperkt tot Campagnolo Centaur met Eurus wielen of Shimano Ultegra met Ksyrium SL wielen.
Welke combinatie is het best? Kwaliteit is het belangrijkst, al wil het oog ook wat. Mijn FM stelt dat onderdelen voor Campagnolo wielen moeilijker verkrijgbaar zijn en dat het ook lastiger is om ze te onderhouden. Hij adviseert Ultegra met Ksyrium SL. En jullie???
 
don\'t imitate

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 30 jun 2005 13:04

Hier zul je weer een rimram aan discusies zien dat campa beter is dan shimano en omgekeerd. Ik zou zeggen: kies hetgeen je het mooiste vind! Ze werken bijde evengoed en de wielen zijn van dezelfde kwaliteit. Wat de beschikbaarheid van die campa wielen betreft, bie iedere grotere fm zal je zeken wisselstukken kunnen krijgen.
Excuse me while I kiss the sky

mooiehugo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:39

mooiehugo 30 jun 2005 13:11

De discussie over Campa of Shima wil ik niet voeren, op dat vlak heb ik geen voorkeur. Het gaat me met name om de wielen. Ik rijd geen wedstrijden, wel bijvoorbeeld LBL, AGR, maar zeker niet op kasseien.  Mijn gewicht 80-85 kg (volgens de wet van Ullrich).
don\'t imitate

bart-jan
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005 18:10

bart-jan 30 jun 2005 13:16

Tja, de groepen zijn gelijkwaardig en de wielen volgens mij ook wel. Zowel de Eurussen als de SL's zijn hele goede wielen.
Persoonlijk zou ik Eurus nemen, maar dat is geen advies hoor. Ik vind ze heel erg mooi, ze zijn heel strak en de Ksyriums zie je al teveel vind ik.

mooiehugo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:39

mooiehugo 30 jun 2005 13:39

Ik was er al bang voor. Beide wielen vind ik mooi. Daarom had ik gehoopt dat er goede argumenten zouden zijn om voor de één of de ander te kiezen. Voorlopig nog maar twijfelen dan?
don\'t imitate

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jun 2005 13:46

Quote: Origineel geplaatst door Mooie Hugo op 30 Juni 2005
Voor mijn nieuwe zwarte fiets met witte decals heb ik de keuze inmiddels beperkt tot Campagnolo Centaur met Eurus wielen of Shimano Ultegra met Ksyrium SL wielen.Welke combinatie is het best? Kwaliteit is het belangrijkst, al wil het oog ook wat. Mijn FM stelt dat onderdelen voor Campagnolo wielen moeilijker verkrijgbaar zijn en dat het ook lastiger is om ze te onderhouden. Hij adviseert Ultegra met Ksyrium SL. En jullie???



Akkoord met big rosa: er zijn geen leverings- en beschikbaarheidsproblemen noch voor Campa noch voor Mavic.

En een lastiger onderhoud? Wtf? Bijlange niet... ik zou je zelfs adviseren van vóór het eerste gebruik van de Ksyrium SL een onderhoud uit te voeren en extra vet in te steken, want ze komen standaard met te weinig vet toe!! Bij Campa geen probleem van dat.

Voorts is het aan jou om te kiezen tussen Ksyrium en Eurus. Persoonlijk zou ik voor die laatste gaan. Ik vind hem veel stijver dan de Ksyriums. De Eurus is voor mij toch een trapje hoger dan een Ksyrium!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jun 2005 13:57

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 30 Juni 2005

FF voor de goede orde in de Ksyrium die ik ook heb kan je geen extra vet doen want het is een gesloten kogellagersysteem vanuit de fabriek en onderhouds vrij!!!! dus extra vet is uit den bose.




Da's dan veranderd de laatste jaren?!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie