AX Lightness
Dag allemaal.
Heeft iemand ervaring met de zadelpennen van Ax Lightness? Ik ben benieuwd naar het model Europa en dan in White edition. Het is erg licht en je moet er wel op kunnen vertrouwen.
En ja, ik weet, het is erg duur. Maar daar hebben we het niet over.
Groeten!
Heeft iemand ervaring met de zadelpennen van Ax Lightness? Ik ben benieuwd naar het model Europa en dan in White edition. Het is erg licht en je moet er wel op kunnen vertrouwen.
En ja, ik weet, het is erg duur. Maar daar hebben we het niet over.
Groeten!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als ik zoveel geld voor een zadelpen zou neer tellen dan zou ik een schmolke zadelpen kopen. De TLO-versie is nog wel wat duurder, maar dat is bewezen kwaliteit, volledig custom-made enzo. www.schmolke-titan.de Hij is alleen niet wit.
Wit is geinig icm een wit carbon-look stuurlintje, maar geen must..Ziet er zeker zo goed uit, zelfde soort constructie als de AX..Alleen hoezo is dit bewezen kwaliteit? Ook dit zie je niet veel. Of heb je er veel goeds over gehoord...volgens mij is de pen van ax ook custommade..je moet zelfs je gewicht opgeven meende ik...
Bedankt! Dit merk kende ik nog niet.
Bedankt! Dit merk kende ik nog niet.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 December 2004
Als ik zoveel geld voor een zadelpen zou neer tellen dan zou ik een schmolke zadelpen kopen. De TLO-versie is nog wel wat duurder, maar dat is bewezen kwaliteit, volledig custom-made enzo. www.schmolke-titan.de Hij is alleen niet wit.
Pfff, hoe kom je toch aan al die knowhow ??? Je bent een lopende enceclopedy (??), of weet ik nou gewoon helemaal niet
Pfff, hoe kom je toch aan al die knowhow ??? Je bent een lopende enceclopedy (??), of weet ik nou gewoon helemaal niet
what you get is what you see
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik zit nog op een ander forum . Daar ben ik de armoedzaaier. De gemiddelde heeft daar wat meer te besteden, en dus komen er veel exotische producten langs en ja de weightweenies willen nou 1 maal het lichste. Kijk maar eens in de galerij of op het forum van www.weightweenies.starbike.com
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 December 2004
Ik zit nog op een ander forum . Daar ben ik de armoedzaaier. De gemiddelde heeft daar wat meer te besteden, en dus komen er veel exotische producten langs en ja de weightweenies willen nou 1 maal het lichste. Kijk maar eens in de galerij of op het forum van www.weightweenies.starbike.com
Aaah haa, daar je kennis op doen en dan hier de stoere bink uithangen
Sommige mensen zijn echt helemaal gek van fietsen !!
sjoerd
Aaah haa, daar je kennis op doen en dan hier de stoere bink uithangen
Sommige mensen zijn echt helemaal gek van fietsen !!
sjoerd
what you get is what you see
-
- Forum-lid
Oh ja, en het is encyclopedie.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Omdat Jan Ullrich van de zomer met een AX-lightness zadel reedt, en dat brak in een wedstrijd. Olymisch spelen mtb mannen, die duitser die z'n AX zadel brak. Bij AX-Lightness breekt er nog wel eens een zadeltje, en zou niet mogen gebeuren bij zadels van vele honderden euro's. Dan de remmen die AX nu ook maakt. Ze zien er gelikt uit, maar remmen slechter dan een Shimano Sora rem. Schmolke hoor ik nooit wat verkeerd over, alles kan na eigenwensen worden gemaakt. Geen brekende onderdelen, de gewichten die ze opgeven kloppen ook gegarandeerd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De brekende zadels zijn foto's zat van. Er is zelfs foto in de wedstrijd dat Ullrich zadel brak en daarom van fiets moest wisselen. Dat die AX remmen zo slecht remmen zijn enkel ervaringen van mensen die er mee gereden hebben. Er zullen vast ook wel positieve meningen over te vinden zijn, maar voor 600 vind ik dat er wat te veel mensen negatief over zijn, niet dat zoveel mensen ze hebben (is dus maar een aantal mensen die nega zijn er over). Zero Gravity remmen zijn veel beter in remkracht, excelente service naar consumenten toe, luistert ook naar consumenten. De tour test was alleen een blunder van hun. De remblokken die zijn hadden geleverd waren namelijk voor carbon velgen, en dat remt niet goed op alu velgen waarmee getest werd. Bij het 2005 model kan je nu kiezen wat voor blokken je wilt hebben (werd door mensen omgevraagd namelijk die niet met carbon velgen reden). Zulke positieve berichten heb ik van AX nog nooit gehoord.