Ik zag gisteren tot mijn schrik de volgende scheuren in mijn WCS4axis carbon stuurpen. Bij beide boutjes zijn er beschadigingen.
Is dit puur de carbon wrap en zit daaronder gewoon een goede alu stuurpen of is dit een gevalletje z.s.m. vervangen?
Hij is altijd netjes gemonteerd met een momentsleutel.
WCS Carbon kapot?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Lijkt enkel de cosmetische carbonlaag maar met een stuurpen zou ik altijd op veilig spelen en vervangen. Schade die jij en je fiets kunnen oplopen door een plots afgebroken stuurpen op volle snelheid of in volle afdaling....je wil het niet weten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dit kan strikt genomen geen kwaad en bijna alle Ritchey carbon wrap produkten hebben hieronder te lijden (maar speciaal de UD versie heeft er heel veel last van.....)
Kocht ook een wcs 4 axis ud stuurpen van een forumlid die bij binnenkomst exact hetzelfde had (op dezelfde plek).
Kocht ook een wcs 4 axis ud stuurpen van een forumlid die bij binnenkomst exact hetzelfde had (op dezelfde plek).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
"Strikt genomen"...... klinkt al; het zou in theorie geen kwaad kunnen, maar weet het niet zeker.
Of zie ik dat verkeerd?
Of zie ik dat verkeerd?
Less is bore
Ritchey wcs is toch gewoon een alu ben die omhult is voor de looks en de stijfheid, zou dus niet zo veel uit maken.
Maar als het niet goed tussen je oren zit zou ik hem gewoon vervangen.
Maar als het niet goed tussen je oren zit zou ik hem gewoon vervangen.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Breken zal de pen zeker niet (zit voldoende alu onder) maar fraai is anders en als je de pen nieuw gekocht hebt zou ik hem lekker claimen.
Kan geen kwaad. Je hebt een "3D-net forged 2014 aluminium constructie" met een cosmetisch carbonlaagje. Dat carbon voegt niets toe aan de stijfheid/sterkte van je stuurpen. Je kunt op de foto ook duidelijk zien dat die het "velletje" is. Als de crack in de diepere lagen zit, dat moet je gaan oppassen.
Je kunt die laatste globaal testen. Doe wat gekleurde inkt in een bakje met water zodat je een afwijkende kleur krijgt. Leg je stuurpen hier even in. Het gekleurde water zal in de scheur gaan zitten. Haal je stuurpen eruit en maak hem schoon. Als er nu een crack in zit, dan zul je precies zien waar die zit door de gekleurde inkt die is achtergebleven in die scheur.
Je kunt die laatste globaal testen. Doe wat gekleurde inkt in een bakje met water zodat je een afwijkende kleur krijgt. Leg je stuurpen hier even in. Het gekleurde water zal in de scheur gaan zitten. Haal je stuurpen eruit en maak hem schoon. Als er nu een crack in zit, dan zul je precies zien waar die zit door de gekleurde inkt die is achtergebleven in die scheur.