Amstel Gold Race 2012
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Van de website
"Inschrijvingen snel open
17 / 06 / 2011
De inschrijvingen voor de 11e editie van de Toerversie Amstel Gold Race in 2012 zullen op korte termijn geopend worden. Reden voor de zeer vroege opening is het nieuwe systeem van inschrijving. De organisatie heeft naar aanleiding van de toenemende belangstelling besloten om over te stappen naar een systeem met loting. Op deze manier denkt de organisatie iedereen een gelijke kans op deelname te kunnen geven.
Kort samengevat zal de inschrijfprocedure als volgt verlopen:
- drie maanden mogelijkheid tot aanmelden als lid Amstel Gold Race
- kosten voor lidmaatschap bedragen € 5,-
- deelname aan loting Toerversie Amstel Gold Race 2012
- als lid vele voordelen bij partners en sponsoren van de Amstel Gold Race
- 4000 plekken voor teams, de overige voor individuele deelnemers
Kortom, de inschrijvingen zullen zeer snel geopend worden. Echter heeft iedereen drie maanden de tijd voor inschrijving. Bij de loting speelt het tijdstip van inschrijving geen rol. Voor meer informatie ga naar Informatie - Handleiding inschrijven."
"Inschrijvingen snel open
17 / 06 / 2011
De inschrijvingen voor de 11e editie van de Toerversie Amstel Gold Race in 2012 zullen op korte termijn geopend worden. Reden voor de zeer vroege opening is het nieuwe systeem van inschrijving. De organisatie heeft naar aanleiding van de toenemende belangstelling besloten om over te stappen naar een systeem met loting. Op deze manier denkt de organisatie iedereen een gelijke kans op deelname te kunnen geven.
Kort samengevat zal de inschrijfprocedure als volgt verlopen:
- drie maanden mogelijkheid tot aanmelden als lid Amstel Gold Race
- kosten voor lidmaatschap bedragen € 5,-
- deelname aan loting Toerversie Amstel Gold Race 2012
- als lid vele voordelen bij partners en sponsoren van de Amstel Gold Race
- 4000 plekken voor teams, de overige voor individuele deelnemers
Kortom, de inschrijvingen zullen zeer snel geopend worden. Echter heeft iedereen drie maanden de tijd voor inschrijving. Bij de loting speelt het tijdstip van inschrijving geen rol. Voor meer informatie ga naar Informatie - Handleiding inschrijven."
What makes the boat go faster?
laat maar lekker zitten met die Amstel Gold Diggers nu ook nog 5 euro 'lidmaatschap' betalen hahahaha en dan na inloting 40 euro mogen dokken.. Hoe kan dit nu in godsnaam een niet winstgevende organisatie zijn :S
Volgend jaar lekker zelf mijn rondjes fietsen in limburg...
Volgend jaar lekker zelf mijn rondjes fietsen in limburg...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Boycotten die handel!!!!
Op zichzelf is loting de enige oplossing. Dat je daar 5 euro voor moet lappen slaat natuurlijk nergens op.
Maar goed, wat geeft 't? De serieuze fietser neemt de AGR toch allang niet meer serieus.
Maar goed, wat geeft 't? De serieuze fietser neemt de AGR toch allang niet meer serieus.
Dat vind ik onzin. Het is een schitterende tocht en bovendien prima georganiseerd. 250 km door de heuvels kan een niet serieuze fietser echt niet volbrengen. Bovendien is het Neerlands enige klassieker. Het is daarom doodzonde dat ze dit soort dingen verzinnen. Loten was idd de enige optie, maar de organisatie zet zichzelf nu volkomen voor schut met die 5 euro. En het dan ook nog verpakken als lidmaatschap met allerlei voordeltjes maakt het nog belachelijker.havana schreef:Maar goed, wat geeft 't? De serieuze fietser neemt de AGR toch allang niet meer serieus.
Ik ga niet meeloten en ik hoop dat iedereen deze flauwekul boycot.
Als je niet wil meeloten, maar wel wil meedoen hoef je je geen zorgen te maken. Ieder jaar zetten talloze bierbuiken, die wijselijk besloten hebben toch iets te weinig getraind te hebben, hun kaartje op Marktplaats. Ook dit jaar was dat weer zo, ondanks de grote belangstelling.
Ik beschouw mezelf als een serieuze fietser en ik neem de AGR verre van serieus. Ik weet niet of mijn mening door het merendeel van de serieuze fietsers wordt gedeeld maar ik vermoed van wel. De 250 versie is inderdaad een zware tocht maar er zijn een heleboel aspecten aan de AGR die het een niet-serieuze tocht maken.ronaldh schreef:Dat vind ik onzin. Het is een schitterende tocht en bovendien prima georganiseerd. 250 km door de heuvels kan een niet serieuze fietser echt niet volbrengen. ....havana schreef:Maar goed, wat geeft 't? De serieuze fietser neemt de AGR toch allang niet meer serieus.
Reden 1: er is ook een 60 km variant. Ik wil als serieze fietser niet over een kam worden geschoren met een te dikke dame van op een suffe hybride.
Reden 2: Het is een tourtocht en geen wedstrijd. Geen cyclo dus en ook geen gezamelijke start. Nogal gezapig allemaal.
Reden 3: De wegen zijn niet afgezet.
Reden 4: Er starten teveel bierbuiken met een te groot Rabo shirt
Reden 5: Voor het startgeld krijg ik een tourtocht die ik elders voor 5 euro krijg. Bij gelijke kwaliteit.
Ik boycot de AGR al een paar jaar. Helpt dat? Nee, er zijn hele volkstammen die de AGR graag willen rijden; ze doen maar. Ik gun ze hun pleziertje maar ik doe zeker niet mee. In mijn optiek heeft de AGR niets te maken met wielrennen, sport of tourfietsen. Het is een evenement op zich waar ik niet gezien wil worden.
Live fast; die young. mijn blog
@rob74, met alle punten kan ik inkomen behalve reden 1, dat is natuurlijk totale onzin wat je zegt (vind ik ).. Als jij nu ook die 60 km fietst dan geef ik je gelijk maar aangezien die dame 60 km op haar hybride fietst en jij 250 km op je race zie ik niet in waarom je het over 1 kam scheert. Voelt een beetje alsof je door je vrienden wordt afgerekend op wat jij doet
Anyhow, hoe zit het met andere cyclos waarbij je eventueel kan kiezen voor een kortere afstand? Wil je dan wel over 1 kam geschoren worden met deze 'mietjes'...........
Anyhow, hoe zit het met andere cyclos waarbij je eventueel kan kiezen voor een kortere afstand? Wil je dan wel over 1 kam geschoren worden met deze 'mietjes'...........
@Rinke
Als ik de AGR 250 versie doe, dan kan ik zeggen dat ik de AGR heb gereden.
Als een dame op een hybride de AGR 60 doet, kan ze ook zeggen dat ze de AGR heeft gereden.
Beide ritten gaan onder dezelfde naam door het leven. Dat irriteert mij. Bij cyclos is het een ander verhaal. De 'korte' versie is vaak ook nog redelijk lang en draagt ook een andere naam. En ik doe nooit de korte versie van een cyclo. Ik doe óf de lange versie óf niet mee. En dat geldt vaak voor de meeste deelnemers. De echte lange afstand is doorgaans populairder bij de meeste deelnemers.
Als ik de AGR 250 versie doe, dan kan ik zeggen dat ik de AGR heb gereden.
Als een dame op een hybride de AGR 60 doet, kan ze ook zeggen dat ze de AGR heeft gereden.
Beide ritten gaan onder dezelfde naam door het leven. Dat irriteert mij. Bij cyclos is het een ander verhaal. De 'korte' versie is vaak ook nog redelijk lang en draagt ook een andere naam. En ik doe nooit de korte versie van een cyclo. Ik doe óf de lange versie óf niet mee. En dat geldt vaak voor de meeste deelnemers. De echte lange afstand is doorgaans populairder bij de meeste deelnemers.
Live fast; die young. mijn blog
Bedankt voor het punt toelichten Zoals je het nu verwoord kan ik me inleven in je. Ben het er echter nog steeds niet mee eens maar dat is persoonlijk. Ieder presteert op zijn of haar niveau en wat zal het mij boeien of iemand trots verteld met haar dikke reet dat ze de AGR heeft gefietst. Zelf weet je dan beter... Zelf moet ik ook steeds minder van deze rit hebben omdat je iedereen er over hoort, het wordt nu echt zo'n ding van: je moet 'm ooit gereden hebben... Vorig jaar mijn Tacx verkocht aan iemand die ook moest trainen voor de AGR want hij had een weddenschap met een paar vrienden. Dan denk ik tja...
In ieder geval gaan er zich vast veel mensen aanmelden voor de rit en ik laat ze lekker plezier hebben. Voor mij ook liever andere mooie (toer)ritten...
In ieder geval gaan er zich vast veel mensen aanmelden voor de rit en ik laat ze lekker plezier hebben. Voor mij ook liever andere mooie (toer)ritten...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Het is gewoon een evenement met een hele andere insteek. Bij de AGR gaat het om commercie en daar sluit het idee om zoveel mogelijk fietsers te laten rijden beter bij aan dan om er een selectief evenement van te maken. De loting en het geld dat je daarvoor moet betalen is puur een gevolg van vraag en aanbod.
Persoonlijk vind ik dat je een toertocht rondom een klassieker heel anders moet aanpakken. Je organiseert de volledige afstand voor de mensen die de echte klassieker willen rijden. Daarnaast doe je dan nog een soort van familierit/proefrondje van 50 a 60km. Zo heeft iedereen de mogelijkheid om deel te nemen en sfeer te proeven en je zorgt ook niet voor al te veel overlast. Maar ja, dat gaat natuurlijk een pak minder geld opleveren.
Persoonlijk vind ik dat je een toertocht rondom een klassieker heel anders moet aanpakken. Je organiseert de volledige afstand voor de mensen die de echte klassieker willen rijden. Daarnaast doe je dan nog een soort van familierit/proefrondje van 50 a 60km. Zo heeft iedereen de mogelijkheid om deel te nemen en sfeer te proeven en je zorgt ook niet voor al te veel overlast. Maar ja, dat gaat natuurlijk een pak minder geld opleveren.