Tacx VR en gewicht
Elke avond zie ik in Tour du Jour BN'ers de Alpe d'Huez beklimmen op een Tacx. Dat systeem is natuurlijk niet nieuw, dat kennen we al jaren.
Wel vraag ik me iets af: houdt z'n systeem rekening met het gewicht van de renner / uitrusting? Zo nee, hoe wordt dan de weerstand bepaald die getrapt moet worden?
Wel vraag ik me iets af: houdt z'n systeem rekening met het gewicht van de renner / uitrusting? Zo nee, hoe wordt dan de weerstand bepaald die getrapt moet worden?
-
- Forum-lid
Mijn Tacx Flow houdt rekening met m'n gewicht...
Heb laatst kort stukje van het programma gezien en het lijkt erop dat ze een Fortius gebruiken. In de software van dit apparaat kun je het gewicht invoeren waar de software rekening mee moet houden bij het simuleren van beklimming. Om met een bepaalde snelheid een berg op te fietsen kost dus meer vermogen als je zwaarder bent.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@reverb: hoeveel zijn er binnen het uur? 3 volgens mij. En Roxannne zat nu niet bepaald op haar gemak te trappen..... Volgens mij is het idd een Fortius en die houdt rekening met gewicht. Maar 100% eerlijk is het natuurlijk nooit (bandenspanning, aandrukken van de rol, etc). Wel leuke indicatie. Zo'n ding staat hier ook op de planning voor de winter.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 07 dec 2011 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige die ik echt zag afzien was Roxanne Kneteman, maar die ging dan ook aan een serieus tempo omhoog.
De meesten kunnen bij de eerste bocht gewoon nog een praatje maken met Wilfred. Iedereen die Alpe d'Huez beklommen heeft weet dat zoiets niet mogelijk is voor iemand die niet of nauwelijks fietst. Ik twijfel dus aan de instellingen van dat ding. Als ik een ongetrainde BN'er 14 km/uur zie gaan op een stuk van 10% dan wordt dit vermoeden alleen nog maar verder bevestigd.
Ook vreemd: die knakker die Alpe d'Huzes gefietst had reed op z'n dooie gemakje met toeclips onder 't uur naar boven. Dat kan gewoon niet kloppen.
De meesten kunnen bij de eerste bocht gewoon nog een praatje maken met Wilfred. Iedereen die Alpe d'Huez beklommen heeft weet dat zoiets niet mogelijk is voor iemand die niet of nauwelijks fietst. Ik twijfel dus aan de instellingen van dat ding. Als ik een ongetrainde BN'er 14 km/uur zie gaan op een stuk van 10% dan wordt dit vermoeden alleen nog maar verder bevestigd.
Ook vreemd: die knakker die Alpe d'Huzes gefietst had reed op z'n dooie gemakje met toeclips onder 't uur naar boven. Dat kan gewoon niet kloppen.
Laatst gewijzigd door havana op 14 jul 2011 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eelcoz, denk dat jij je enorm vergist in Angenent. Die fietst de meesten hier op het forum er met gemak uit
(serieus!).

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
(Marathon)schaatsers zijn vaak enorm goede fietsers en ook ongetraind heeft Angenent natuurlijk een zeer goede basisconditie, dus dat verbaast mij inderdaad ook niet.
Ik vermoed dat ze hem 'licht' hebben staan. Eric Hulzebosch had er op een gegeven moment zoveel moeite mee, dat ze hem lager hebben gezet. Waarschijnlijk rijden ze op 70 procent of iets dergelijks. Het is televisie, dat hijgen en zweten op de achtergrond doet het niet zo goed. Bovendien ze zijn al een tijdje aan het trappen, voordat ze beginnen. En de finish zal niet helemaal boven zijn.
Dat zou een logische verklaring zijn maar dan vermoed ik dat ze 'm voor Roxanne wel eventjes zwaarder hebben gezet (anders had ze het Pantani record gebroken)
Conclusie: de instelling wordt aangepast al naar gelang de deelnemer.
Conclusie: de instelling wordt aangepast al naar gelang de deelnemer.