Upgrade onderdelen kuota kharma
Momenteel is mijn kuota kharma afgemonteerd met een campa carbon athena groep.
Tijdens de winter zou ik graag enkele update's (laten) uitvoeren. Zo wil ik een rotor crankset met q-rings (compact), achter- en voorderrie naar chorus/record, remmen en shifters naar chorus/record. Verder zou ik de huidige campa kabelset willen vervangen door powercordz.
Mijn vraag, ga ik het best voor chorus of record onderdelen? Ik fiets ongeveer een 8000 tot 10000 km per jaar.
Graag jullie mening?
Tijdens de winter zou ik graag enkele update's (laten) uitvoeren. Zo wil ik een rotor crankset met q-rings (compact), achter- en voorderrie naar chorus/record, remmen en shifters naar chorus/record. Verder zou ik de huidige campa kabelset willen vervangen door powercordz.
Mijn vraag, ga ik het best voor chorus of record onderdelen? Ik fiets ongeveer een 8000 tot 10000 km per jaar.
Graag jullie mening?
Laatst gewijzigd door dimitrid op 20 jul 2011 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Chorus is al erg goed.
Record is minimaal beter en merkbaar duurder.
Ga je voor de uitstraling en speelt de prijs minder een rol, dan neem je toch record.
Ga je voor prijs/kwaliteit dan is Chorus de betere keuze.
Overweeg je ook een andere wielset?
Succes.
Record is minimaal beter en merkbaar duurder.
Ga je voor de uitstraling en speelt de prijs minder een rol, dan neem je toch record.
Ga je voor prijs/kwaliteit dan is Chorus de betere keuze.
Overweeg je ook een andere wielset?
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Eventueel, heb nu een fulcrum racing 3. Kan zijn dat ik ergens een full carbon wielsetje bijkoop, maar wou eerst deze upgrades doorvoeren.
Nog andere reacties/meningen tussen de keuze record of chorus?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Er is echt niets mis met Athena.
Chorus en Record ( SR ) schakelen nauwelijks beter.
De gewichtsbesparing is ook maar marginaal.
Iedereen mag het zelf weten maar is zou het geld er niet aan uitgeven.
Ook Fulcrum R3 is een prima allround set.
Chorus en Record ( SR ) schakelen nauwelijks beter.
De gewichtsbesparing is ook maar marginaal.
Iedereen mag het zelf weten maar is zou het geld er niet aan uitgeven.
Ook Fulcrum R3 is een prima allround set.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Zou ook niet van Athena naar Chorus/Record upgraden. De verschillen zijn zo marginaal. Beter is het geld in de zak te houden voor een goede full carbon wielset. Daar is meer winst mee te pakken. Kan je later altijd nog een groepset upgraden en kans dat dan verbeteringen ook wat beter zijn.
Alvast bedankt voor de aanvullingen. Ik ga er nog eens over denken...
Een andere wielset zal er naar alle waarschijnlijkheid nog bijkomen. Hiervoor kijk ik op dit moment vooral naar een carbon setje, wat ik dan kan afwisselen met mijn Fulcrums.
Een andere vraag die ik nog heb: wat heb ik nu precies nodig als ik een Rotor crankset wil aanschaffen?
Wil graag een Rotor 3D plus, maar moet ik dan 110 bcd of 130bcd nemen? Wat is hierin het verschil?
Welk bottombracket past op bovenvermeld crankstel? Moet ik hiervoor een nieuw van Rotor kopen of past eentje van Campa ook?
tnx en sorry voor de mss stomme vragen....
Een andere vraag die ik nog heb: wat heb ik nu precies nodig als ik een Rotor crankset wil aanschaffen?
Wil graag een Rotor 3D plus, maar moet ik dan 110 bcd of 130bcd nemen? Wat is hierin het verschil?
Welk bottombracket past op bovenvermeld crankstel? Moet ik hiervoor een nieuw van Rotor kopen of past eentje van Campa ook?
tnx en sorry voor de mss stomme vragen....
Ben niet echt thuis in Rotor, maar is de een niet gewoon compact en de ander dubbel? Lijkt me dat je op een 110 crankstel kleinere bladen kunt monteren.dimitrid schreef: Wil graag een Rotor 3D plus, maar moet ik dan 110 bcd of 130bcd nemen? Wat is hierin het verschil?
Klopt, is gewoon de boutcirkeldiameter. Maar op een 110 bcd past ook een 38 of een 39, op een 130 geen 34. Dus even bedenken wat je wilt. Ik rijd met Rotor 110 bcd met een 38 en 50, met een 34 voor als er in de bergen geklommen moet worden. Voor mij een ideale combi.buddo schreef:Ben niet echt thuis in Rotor, maar is de een niet gewoon compact en de ander dubbel? Lijkt me dat je op een 110 crankstel kleinere bladen kunt monteren.dimitrid schreef: Wil graag een Rotor 3D plus, maar moet ik dan 110 bcd of 130bcd nemen? Wat is hierin het verschil?
Eenvoud kenmerkt het ware.