"Doorschieten" bij flink kracht zetten
Als ik een helling opga, in een lichte versnelling, en ik zet flink kracht (niet eens uit het zadel) dan schieten de trappers door. Dit geeft echt een rotgeluid en ik kan me niet voorstellen dat dit bevordelijk is voor het materiaal (zachtjes uitgedrukt). En buiten dat, ik kom ook nog eens niet vooruit
Wat kan dit zijn?
- Ketting is nog goed (kan hem amper van het voorblad aftrekken, geen volledige tandjes zichtbaar)
- Derailleur geeft verder geen schakelproblemen
- Tandwielen zien er (volgens mij) nog redelijk goed uit
Fiets is 2e hands gekocht, en ik ben een echte beginner...dus ik weet even niet wat ik hieraan moet doen.
Alvast bedankt!
Wat kan dit zijn?
- Ketting is nog goed (kan hem amper van het voorblad aftrekken, geen volledige tandjes zichtbaar)
- Derailleur geeft verder geen schakelproblemen
- Tandwielen zien er (volgens mij) nog redelijk goed uit
Fiets is 2e hands gekocht, en ik ben een echte beginner...dus ik weet even niet wat ik hieraan moet doen.
Alvast bedankt!
Dit zijn klachten die normaal optreden bij een combinatie van een nieuwe ketting met een gebruikte cassette. Deze 2 horen op elkaar in te slijten en bij vervanging is het verstandig om beiden te vervangen als er al behoorlijk veel KM mee gereden is.
Je kan de vorige eigenaar vragen of hij misschien onlangs de ketting heeft vervangen, waarbij hij de ("oude") cassette heeft laten zitten.
Foto' s toevoegen helpt ook nog wel eens. In jouw beoordeling over de staat van de tandwielen lees ik toch enige twijfel...
Je kan de vorige eigenaar vragen of hij misschien onlangs de ketting heeft vervangen, waarbij hij de ("oude") cassette heeft laten zitten.
Foto' s toevoegen helpt ook nog wel eens. In jouw beoordeling over de staat van de tandwielen lees ik toch enige twijfel...
Aha okee! Mocht dit het geval zijn (nieuwe ketting - oudere cassette), moet ik dan cassette vervangen? Of gewoon flink wat (vlakke) km's maken om het op elkaar in te laten slijten?