Sinds enkele weken heb ik bij het fietsen af en toe een ratelend, tikkend geluid. Als ik net begin met fietsen is het stil, maar na een kilometer begint het. Het gebeurt juist niet bij kracht zetten op de pedalen, maar juist bij weinig kracht en een constante tred.Ik heb ongeveer 3000 kilometer gefietst met dezelfde ketting en tandwielen. Hij doet het voornamelijk op de meest gereden tandwielen (voor: middelste blad, achter: 4 & 5). Zit dus te denken aan: trapas, ketting, tandwielen, derailleur spanning (maar hij schakelt geweldig door alle versnellingen). Heb de inbusjes van de voorbladen trouwens ook al aangedraaid en de trappers nog eens goed gesmeerd.
Graag hoor ik ervaringen van mensen die ook iets dergelijks hebben gehad, temeer de fietsenmaker niet een, twee, drie kon zeggen waar het nu vandaan kwam.
Fiets: race hybride Trek 7500 SR, 27 versnellingen, deore.
hulp bij gekraak, getik bij fietsen
-
- Forum-lid
Versleten schoenplaatjes?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Gebruik je Look pedalen ? Die kraken nogal snel. Zwarte laag met fijn schuurpapier van de cleats verwijderen en dan houdt het piepen en kraken op. Zelf had ik eens een krakend zadel en iedere keer als mijn benen naar beneden gingen dan hoorde ik een krakend geluid dat volgens mij vanuit het bracket kwam. Dat was dus niet zo . Het zadel kraakte als het door de neergaande beweging van een been vervormde.bdz32 schreef:Sinds enkele weken heb ik bij het fietsen af en toe een ratelend, tikkend geluid. Als ik net begin met fietsen is het stil, maar na een kilometer begint het. Het gebeurt juist niet bij kracht zetten op de pedalen, maar juist bij weinig kracht en een constante tred.Ik heb ongeveer 3000 kilometer gefietst met dezelfde ketting en tandwielen. Hij doet het voornamelijk op de meest gereden tandwielen (voor: middelste blad, achter: 4 & 5). Zit dus te denken aan: trapas, ketting, tandwielen, derailleur spanning (maar hij schakelt geweldig door alle versnellingen). Heb de inbusjes van de voorbladen trouwens ook al aangedraaid en de trappers nog eens goed gesmeerd.
Graag hoor ik ervaringen van mensen die ook iets dergelijks hebben gehad, temeer de fietsenmaker niet een, twee, drie kon zeggen waar het nu vandaan kwam.
Fiets: race hybride Trek 7500 SR, 27 versnellingen, deore.
Waarom dat kraken het duidelijkst is bij de meest gebruikte verzet duidt toch wel weer op de ketting en kransjes/ voorblad. Maar je kan niets uitsluiten .
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955