Uitverkoop Pro Tour ploegen
- Profs vallen nogal eens
- De fietsen worden bepaald niet zachthandig behandeld, staan vaak op auto's in rekken
- Worden vaak in slecht weer bereden
- Zijn geen eigendom van de berijder
- Worden (extreem) veel gebruikt
- Worden bereden door de sterkste renners ter wereld
You do the math.
- De fietsen worden bepaald niet zachthandig behandeld, staan vaak op auto's in rekken
- Worden vaak in slecht weer bereden
- Zijn geen eigendom van de berijder
- Worden (extreem) veel gebruikt
- Worden bereden door de sterkste renners ter wereld
You do the math.
Ik rij een ex-fiets van Rabo continental team. Wat havana schrijft is natuurlijk allemaal waar maar die profs rijden natuurlijk wel liefst op een fiets waar niets aan gaat mankeren tijdens de koers dus ze worden volgens mij wel goed onderhouden.
Voor mij is het voordeel dat ik nu voor een redelijke prijs op een luxe fiets rij. Tweedehands, dat wel ja. Maar met nieuwe ketting en tandjes bij levering en de rest is naast wat gebruikssporen gewoon mooi en er zit ook nog een jaar garantie op.
Overigens, de top-profs hebben meerdere fietsen, als je bv. een tweede reservefiets kan scoren heb je er één waar echt nauwelijks op is gereden, die heeft misschien de hele tour op een autodak gestaan en het lijkt me niet dat een fiets daar van lijdt.
Voor mij is het voordeel dat ik nu voor een redelijke prijs op een luxe fiets rij. Tweedehands, dat wel ja. Maar met nieuwe ketting en tandjes bij levering en de rest is naast wat gebruikssporen gewoon mooi en er zit ook nog een jaar garantie op.
Overigens, de top-profs hebben meerdere fietsen, als je bv. een tweede reservefiets kan scoren heb je er één waar echt nauwelijks op is gereden, die heeft misschien de hele tour op een autodak gestaan en het lijkt me niet dat een fiets daar van lijdt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je wel eens in een ploegleidersauto hebt gezeten dan is je wel duidelijk dat een fiets ook op 't dak te lijden heeft.
Wat me overigens wel opvalt is dat iedereen altijd maar denkt reserve fietsen te kopen... Praktijk is dat de mechaniekers, renners en ander personeel bij de meeste ploegen 1e kunnen kiezen of ze nog wat willen hebben en de mechaniekers weten maar al te goed wat er nog wel bijna nieuw is en wat niet meer.
Wat me overigens wel opvalt is dat iedereen altijd maar denkt reserve fietsen te kopen... Praktijk is dat de mechaniekers, renners en ander personeel bij de meeste ploegen 1e kunnen kiezen of ze nog wat willen hebben en de mechaniekers weten maar al te goed wat er nog wel bijna nieuw is en wat niet meer.
Dit doet me denk aan een eerder topic over fietsendragers op het dak etc. Toen beweerde je dat het allemaal wel meeviel wbt krachten op patten/voorvork etc. Op welke manier bedoel je in dit topic "te lijden"?amclassic-fan schreef:Als je wel eens in een ploegleidersauto hebt gezeten dan is je wel duidelijk dat een fiets ook op 't dak te lijden heeft..
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Meeste fietsen staan niet op de patten geklemd op de ploegleidersauto, maar met een klem op de zitbuis. En zoals er met de ploegleidersauto's gereden wordt mag ik hopen dat je niet met je eigen auto rijdt. Met enige regelmaat zie je wel een ploegleider die met de fietsen dwars door takken rijdt die uitsteken, lijkt me ook niet zo positief voor de fietsen. Een ploegleidersauto wordt normaliter op een jaar of 2 afgeschreven en dat is niet zonder reden.
Als je zelf met je auto rijdt met een fietsdrager op het dak dan ben je (hoop ik toch) rustig en rij je niet te "wild" en hou je je aan de verkeersregels. Dan kan ik wel begrijpen dat het nog allemaal wel meevalt voor de fiets. Maar heb je ploegleiders al eens een ploegauto met fietsen er bovenop zien rijden?gamiel schreef:Dit doet me denk aan een eerder topic over fietsendragers op het dak etc. Toen beweerde je dat het allemaal wel meeviel wbt krachten op patten/voorvork etc. Op welke manier bedoel je in dit topic "te lijden"?amclassic-fan schreef:Als je wel eens in een ploegleidersauto hebt gezeten dan is je wel duidelijk dat een fiets ook op 't dak te lijden heeft..
http://www.youtube.com/watch?v=r2duy6kDu5Q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=R3phwUmh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Die mannen vlammen gewoonweg overal door en zien (bijna) in niets geen graten. En dan bv. Paris-Roubaix, wel extreem maar toch. Lijkt me wel een verschil..
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
http://www.cc5311.nl/teambikes-rabobank" onclick="window.open(this.href);return false;
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Er staan daar mooie fietsen in de verkoop. Als ik een andere fiets zocht zou ik daar zeker gaan kijken.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ik heb wel eens begrepen dat er vaak een verschuiving is van wedstrijdfiets naar reserve fiets van reserve naar trainingsfiets en van trainingsfiets naar de uitverkoop als er een nieuwe fiets komt.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;