Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Uitverkoop Pro Tour ploegen

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 27 sep 2011 10:40

Einde van het seizoen zijn er altijd van prof ploegen uitverkoop van materiaal. Wat zijn de voordelen en nadelen om op deze manier een fiets te kopen?
En is er toevallig iemand met ervaring hier mee?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 sep 2011 10:55

- Profs vallen nogal eens
- De fietsen worden bepaald niet zachthandig behandeld, staan vaak op auto's in rekken
- Worden vaak in slecht weer bereden
- Zijn geen eigendom van de berijder
- Worden (extreem) veel gebruikt
- Worden bereden door de sterkste renners ter wereld

You do the math.

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 27 sep 2011 11:26

Ik rij een ex-fiets van Rabo continental team. Wat havana schrijft is natuurlijk allemaal waar maar die profs rijden natuurlijk wel liefst op een fiets waar niets aan gaat mankeren tijdens de koers dus ze worden volgens mij wel goed onderhouden.
Voor mij is het voordeel dat ik nu voor een redelijke prijs op een luxe fiets rij. Tweedehands, dat wel ja. Maar met nieuwe ketting en tandjes bij levering en de rest is naast wat gebruikssporen gewoon mooi en er zit ook nog een jaar garantie op.
Overigens, de top-profs hebben meerdere fietsen, als je bv. een tweede reservefiets kan scoren heb je er één waar echt nauwelijks op is gereden, die heeft misschien de hele tour op een autodak gestaan en het lijkt me niet dat een fiets daar van lijdt.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 sep 2011 11:34

Als je wel eens in een ploegleidersauto hebt gezeten dan is je wel duidelijk dat een fiets ook op 't dak te lijden heeft.

Wat me overigens wel opvalt is dat iedereen altijd maar denkt reserve fietsen te kopen... Praktijk is dat de mechaniekers, renners en ander personeel bij de meeste ploegen 1e kunnen kiezen of ze nog wat willen hebben en de mechaniekers weten maar al te goed wat er nog wel bijna nieuw is en wat niet meer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gamiel
Forum-lid

gamiel 27 sep 2011 11:42

amclassic-fan schreef:Als je wel eens in een ploegleidersauto hebt gezeten dan is je wel duidelijk dat een fiets ook op 't dak te lijden heeft..
Dit doet me denk aan een eerder topic over fietsendragers op het dak etc. Toen beweerde je dat het allemaal wel meeviel wbt krachten op patten/voorvork etc. Op welke manier bedoel je in dit topic "te lijden"?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 sep 2011 11:53

Meeste fietsen staan niet op de patten geklemd op de ploegleidersauto, maar met een klem op de zitbuis. En zoals er met de ploegleidersauto's gereden wordt mag ik hopen dat je niet met je eigen auto rijdt. Met enige regelmaat zie je wel een ploegleider die met de fietsen dwars door takken rijdt die uitsteken, lijkt me ook niet zo positief voor de fietsen. Een ploegleidersauto wordt normaliter op een jaar of 2 afgeschreven en dat is niet zonder reden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

trekshack
Forum-lid

trekshack 27 sep 2011 12:00

gamiel schreef:
amclassic-fan schreef:Als je wel eens in een ploegleidersauto hebt gezeten dan is je wel duidelijk dat een fiets ook op 't dak te lijden heeft..
Dit doet me denk aan een eerder topic over fietsendragers op het dak etc. Toen beweerde je dat het allemaal wel meeviel wbt krachten op patten/voorvork etc. Op welke manier bedoel je in dit topic "te lijden"?
Als je zelf met je auto rijdt met een fietsdrager op het dak dan ben je (hoop ik toch) rustig en rij je niet te "wild" en hou je je aan de verkeersregels. Dan kan ik wel begrijpen dat het nog allemaal wel meevalt voor de fiets. Maar heb je ploegleiders al eens een ploegauto met fietsen er bovenop zien rijden?
http://www.youtube.com/watch?v=r2duy6kDu5Q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=R3phwUmh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Die mannen vlammen gewoonweg overal door en zien (bijna) in niets geen graten. En dan bv. Paris-Roubaix, wel extreem maar toch. Lijkt me wel een verschil..
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force

Gianni
Forum-lid

Gianni 27 sep 2011 12:24

Waar en wanneer zijn ze dit jaar? Ik ga altijd is kijken naar de uitverkopen

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 27 sep 2011 13:58

Hoe kom je bij zo een uitverkoop? Gaan ze dan ergens met een stalletje staan, of knallen ze ze op marktplaats of wat?

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 27 sep 2011 14:04

http://www.cc5311.nl/teambikes-rabobank" onclick="window.open(this.href);return false;

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 27 sep 2011 14:33

Er staan daar mooie fietsen in de verkoop. Als ik een andere fiets zocht zou ik daar zeker gaan kijken.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 27 sep 2011 14:42

Ik heb wel eens begrepen dat er vaak een verschuiving is van wedstrijdfiets naar reserve fiets van reserve naar trainingsfiets en van trainingsfiets naar de uitverkoop als er een nieuwe fiets komt.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie