Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

CAAD10 met 105 goede keus?

AzewijnsePaard
Forum-lid

AzewijnsePaard 10 okt 2011 19:52

De keus voor mijn nieuwe fiets slaat door naar de C'dale CAAD10 met Shimano 105, maar dan wel met een wiel-upgrade van de RS10 naar Fulcrum-3. Totaal komt de fiets op 1750, ongeveer.

Met een scheef oog kijk ik wel naar ROSE (PRO-RS) en Canyon (AL 9.0). Voor dezelfde prijs koop je bij hen betere onderdelen. Het lijkt een betere koop.

Toch zegt mijn gevoel: CAAD10!! Is dit een goede keus?

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 10 okt 2011 20:26

Degelijk frame, nette groep en goede wielen. En bovendien ben je er blijkbaar gek van.

Dus daar doe je geen slechte koop aan nmm.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

rikh.
Forum-lid

rikh. 10 okt 2011 20:36

Volgens mij is dat zeker een goede keus, maar de twee Duitsers zijn ook erg goed (nog los van de aantrekkelijke prijs).
Vanuit Azewijn is Bocholt niet zo heel ver weg, dus dat zou geen bezwaar hoeven zijn.
Ik neem aan dat je CAAD bij de Pedaleur hebt gezien? Ben jij daar wel een beetje normaal geholpen?
Ik ben er een paar weken geleden geweest en ik werd gelijk in de richting van de CAAD en vooral Specialized gepraat, had niet echt de indruk dat ik nog de ruimte kreeg om naar andere fietsen uit het assortiment te kijken. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Uiteindelijk ben ik een zaterdag bij andere fietsenmakers in de regio geweest en er zijn prettiger winkels in de buurt.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 10 okt 2011 21:11

Ik rijd zelf op een CAAD10 met 105 en ben er zeer tevreden over. Lekker strak frame, maar wel met voldoende flex in de juiste richting. Frame is mooi afgewerkt. 105 is gewoon goed voor zijn geld. Heb zelf ook getwijfeld tussen de Canyon AL9.0 en de CAAD10, maar tijdens mijn eerste ontmoeting met de CAAD10 wist ik dat deze het ging worden. Denk dat je bij beide fietsen geen verkeerde keuze kunt maken m.u.v. de geometrie. Een upgrade van de wielen is geen slecht idee.
Succes
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

KNJ
Forum-lid

KNJ 10 okt 2011 21:17

Prima keuze, zal je geen spijt van krijgen

De levenslange garantie op het frame is een ander pluspuntje voor de caad
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

AzewijnsePaard
Forum-lid

AzewijnsePaard 10 okt 2011 22:35

Ik ben idd een paar keer bij de Pedaleur geweest. Ben wel goed geholpen door twee heel enthousiaste verkopers die zelf ook nog fietsen (ook wedstrijden). Enige vooringenomenheid richting C'dale en zeker Specialized hadden ze wel. Maar ze praten natuurlijk voor eigen parochie (en dat mag ook). Moet toegeven dat ik zelf over C'dale ben begonnen (dat ik daar belangstelling voor had). Ze hebben geloof ik ook Giant, Cube en Eddy Merckx, maar EM wordt daar geloof ik uitgefaseerd, Cube vindt men een instapper en Giant een merk waarop je ook naar het station fietst. Anyway, C'dale en Specialized zijn natuurlijk wel topmerken.

@rikh: Welke andere fietsenmakers in de buurt van Azewijn ('s Heerenberg) zijn prettiger?

Is 105 wel stevig genoeg? Ik heb vroeger altijd met Ultegra en met Chorus gefietst. Ik ben vrij groot, 2m, en dus ook wat zwaarder (>90kg). BMI wel ruim onder de 25 !! :lol: Ik heb vroeger ook wedstrijden en reed van alles kapot, cranks, spaken, frames, velgen, zelfs de vaste cup van het crankstel heb ik eens in tweeën getrapt (allemaal gewoon tijdens het fietsen, hè, niet door valpartijen). En hoe goed is het FSA-crankstel van de 105-versie van de CAAD10?

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 11 okt 2011 00:21

Ik heb de CAAD 10 en vind het en erg prettige fiets. Al is die uitspraak van mij niet zo heel veel waard, ik ben nog weinig ervaren op de racefiets. In juli heb ik een maandje op een Synapse HiMod met 105 en Ksysium wielen gefietst en sinds augustus met een CAAD 10, ook 105 en Reynolds Solitude wielen. Als je voor de zwarte CAAD 10 gaat, dan wel het 2012 model doen! (dat is smaak, ik vind em mooier)

De FSA Gossamer is een goede crank mits je die goed monteert. Er is een batch geweest die is teruggehaald vanwege kans op breuk als je de crank met teveel Nm aandraaide,

gene
Forum-lid

gene 11 okt 2011 01:23

Caad 10 is toch wel erg prijzig en dan nog dat Gossamer crankstel is de "druppel" Ik vind het weinig "value for money"
Dan doe je een veel beter zaak met de Rose RS 3000. Uitstekend frame, volledig Ultegra en goede wielen en nog eens 150 € goedkoper dan de Caad 10.
Het lijkt niet een betere koop, het IS een betere koop.

rikh.
Forum-lid

rikh. 11 okt 2011 12:50

AzewijnsePaard schreef: Cube vindt men een instapper en Giant een merk waarop je ook naar het station fietst. Anyway, C'dale en Specialized zijn natuurlijk wel topmerken.

@rikh: Welke andere fietsenmakers in de buurt van Azewijn ('s Heerenberg) zijn prettiger?
Ik denk dat de opmerking over Giant een beetje aangeeft wat ik bedoel. Ik ben ook over Rose begonnen en dat waren, volgens de verkoper waar ik mee sprak, kwalitatief matige frames om aan de lage prijs te komen.
Als ik de ervaringen van gebruikers van Giant en Rose hier op het forum zo lees, dan valt het met die matige kwaliteit nogal mee.
Maar inderdaad, ook de Pedaleur moet natuurlijk fietsen verkopen en je moet het ook treffen met de verkoper. Bij een andere fietsenmaker hoor je weer andere verhalen.

Ik ben bij de Grimpeur in Babberich, Bike Emotions in Beek en bij Goossens in 's-Heerenberg geweest.
Bij alledrie ben ik goed geholpen en bij Bike Emotions heb ik het beste gevoel. Erg veel keus uit de diverse merken fietsen en een goed advies. Er lopen daar ook vaak klanten rond die even langskomen voor het langskomen en een babbel. Komt ook door de lokatie, ze zitten aan de weg naar 't Peeske.
De Grimpeur is een kleine éénmanszaak, de eigenaar heeft veel verastand van fietsen en laat ook eigen ontworpen frames maken. Iets minder keus, maar wel een sympatieke man.
Goossens in 's-Heerenberg is weer meer een "gewone" fietsenmaker die vooral Giant wil verkopen, maar daarbij ook Kuota in het assortiment heeft. Ook daar ben ik goed geholpen.
Maar zoals aangegeven, vond ik tot nu toe Bike Emotions in Beek het prettigst. Maar ook daar zullen mensen geweest zijn die niet tevreden zijn, het is allemaal nogal persoonlijk en je moet naar de winkel gaan waar je jezelf het prettigst voelt.
En er is in onze directe omgeving geen winkel te vinden die meer keus heeft dan de Pedaleur, voor nog meer keus moet je dan weer naar Rose in Bocholt.
Die is ook een stuk goedkoper en toch ook niet zo ver weg (een goed half uur rijden vanaf Doetinchem).

AzewijnsePaard
Forum-lid

AzewijnsePaard 11 okt 2011 19:57

opperhoofd schreef:Als je voor de zwarte CAAD 10 gaat, dan wel het 2012 model doen! (dat is smaak, ik vind em mooier)
Helemaal mee eens, die matzwarte is erg mooi. Maar
gene schreef:Caad 10 is toch wel erg prijzig en dan nog dat Gossamer crankstel is de "druppel" Ik vind het weinig "value for money"
Dan doe je een veel beter zaak met de Rose RS 3000. Uitstekend frame, volledig Ultegra en goede wielen en nog eens 150 € goedkoper dan de Caad 10.
Het lijkt niet een betere koop, het IS een betere koop.
,

ik ga nu toch twijfelen. Heb net een offerte van ROSE gehad. Voor hetzelfde bedrag koop je daar een fiets die veel betere specificaties heeft. Idd Ultegra i.p.v. 105, enz.
rikh. schreef:Ik ben ook over Rose begonnen en dat waren, volgens de verkoper waar ik mee sprak, kwalitatief matige frames om aan de lage prijs te komen.

Tegen mij is dit ook gezegd bij de Pedaleur. In hoeverre is dit waar? Of is dit gewoon onzin? En ALS het waar is, merk je dat dan als doorsnee toerfietser die met max 35 km/h gemiddeld zijn toerrondjes rijdt?

eelcoz

eelcoz 11 okt 2011 20:02

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 11 okt 2011 20:04

AzewijnsePaard schreef: Tegen mij is dit ook gezegd bij de Pedaleur. In hoeverre is dit waar? Of is dit gewoon onzin? En ALS het waar is, merk je dat dan als doorsnee toerfietser die met max 35 km/h gemiddeld zijn toerrondjes rijdt?
Niet dus. Maar fiets emotie is ook wat en dan is C'dale toch veel meer dan een Rose (zei een C'dale fan :lol: ). Daarnaast een CAAD 10 (en ik spreek uit ervaring - BBQ uitvoering) smoelt toch net wat meer + restwaarde ligt over het algemeen toch iets hoger.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie