Fietsen en Chemokuur.
Hallo hallo,
Ik denk niet dat dit een alledaags onderwerp is, maar ik moet het toch even kwijt.
Eind mei werd bij mij darmkanker geconstateerd, waar we heel erg van geschrokken zijn.De operatie is trouwens goed gegaan.
Nu heb ik als nabehandeling acht chemokuren, waar ik er inmiddels vier van gehad heb.Ze zijn trouwens best hefig.
Maar ik ben tussen de kuren gewoon blijven fietsen.(tenminste als ik weer wat hersteld was)
Vandaag heb ik 30 km gefietst met een gem. van 26.2. per uur.
Ik ben er trouwens erg trots op.(op 60 jarige leeftijd)
Als de kuren voorbij zijn hoop ik weer mooie tochten te kunnen maken.Fietsen is mijn lust en mijn leven.
Ik wil er mee aangeven, dat waar een wil is is ook een weg voor degene die in dezelfde situatie zitten of gaan komen.
gr.Bert.
Ik denk niet dat dit een alledaags onderwerp is, maar ik moet het toch even kwijt.
Eind mei werd bij mij darmkanker geconstateerd, waar we heel erg van geschrokken zijn.De operatie is trouwens goed gegaan.
Nu heb ik als nabehandeling acht chemokuren, waar ik er inmiddels vier van gehad heb.Ze zijn trouwens best hefig.
Maar ik ben tussen de kuren gewoon blijven fietsen.(tenminste als ik weer wat hersteld was)
Vandaag heb ik 30 km gefietst met een gem. van 26.2. per uur.
Ik ben er trouwens erg trots op.(op 60 jarige leeftijd)
Als de kuren voorbij zijn hoop ik weer mooie tochten te kunnen maken.Fietsen is mijn lust en mijn leven.
Ik wil er mee aangeven, dat waar een wil is is ook een weg voor degene die in dezelfde situatie zitten of gaan komen.
gr.Bert.
Laatst gewijzigd door Berrie50 op 13 okt 2011 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- thestudent
- Forum-lid HC
Dat horen we inderdaad niet vaak. Maar het is top dat je het doet. Sterker nog de goede conditie die je van het fietsen waarschijnlijk al had zorgt ervoor dat je sterker uit deze chemo komt. Dus gewoon door blijven gaan, maar nooit forceren. Respect!:)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Darmkanker, aardig heftig. Slechte 5-jaar prognose weet ik toevallig, dus de komende jaren worden spannend. Respect hoor, en veel sterkte.
-
- Forum-lid
- Contact
Kom bij mij in de praktijk regelmatig mensen tegen die een chemokuur ondergaan of achter de rug hebben,,,
Reactie op de behandeling verschilt per persoon maar het feit dat je dit nog kan geeft aan dat je een zeer goede basisconditie hebt. Ga vooral zo door zou ik zeggen!!!
Reactie op de behandeling verschilt per persoon maar het feit dat je dit nog kan geeft aan dat je een zeer goede basisconditie hebt. Ga vooral zo door zou ik zeggen!!!
Stevens SCF 2009 Ultegra 6600
http://www.jcsportrevalidatie.nl
http://www.jcsportrevalidatie.nl
Fijn dat het wel ging.
Succes Bert.
Succes Bert.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Superstick
- Forum-lid
Klasse gedaan hoor! En heel veel sterkte gewenst.
Top! Hoop dat ik op die leeftijd nog in zo'n goede conditie verkeer om dat met regelmaat te kunnen doen. En niet te vergeten de motivatie daarvoor natuurlijk: neem aan dat het niet allemaal als vanzelf zal gaan nu.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;