opgelicht
-
- Forum-lid
Hallo,
Al behoorlijk wat gekocht via marktplaats maar nu ben ik bang dat ik opgelicht ben. Vanwege een valpartij had ik nieuwe shifters nodig. Deze kwam ik toevallig tegen op marktplaats.
Ik heb de beste man gebeld en zijn rekeningnummer gekregen. Ik heb zijn adres nog gehad (wat waarschijnlijk niet klopt) en het geld over gemaakt. Het is 4 dagen geleden dat ik het geld het overgemaakt en sindsdien krijg ik geen contact meer. Als ik bel krijg ik meteen de voicemail en ook op de mail reageert hij niet meer
het gaat om deze advertentie http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -7900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet iemand of ik nog via zijn rekeningnummer zijn gegevens kan achterhalen? Ik ga zowieso aangifte doen als ik aan het eind van deze week nog niets heb gehoord. Echter denk ik niet dat de politie erg actief gaat zijn.
Al behoorlijk wat gekocht via marktplaats maar nu ben ik bang dat ik opgelicht ben. Vanwege een valpartij had ik nieuwe shifters nodig. Deze kwam ik toevallig tegen op marktplaats.
Ik heb de beste man gebeld en zijn rekeningnummer gekregen. Ik heb zijn adres nog gehad (wat waarschijnlijk niet klopt) en het geld over gemaakt. Het is 4 dagen geleden dat ik het geld het overgemaakt en sindsdien krijg ik geen contact meer. Als ik bel krijg ik meteen de voicemail en ook op de mail reageert hij niet meer
het gaat om deze advertentie http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -7900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet iemand of ik nog via zijn rekeningnummer zijn gegevens kan achterhalen? Ik ga zowieso aangifte doen als ik aan het eind van deze week nog niets heb gehoord. Echter denk ik niet dat de politie erg actief gaat zijn.
Bij je bank aangeven dat je het geld foutief hebt overgemaakt: Het geld komt niet direct terug, maar er wordt een procedure opgestart waarbij een verzoek wordt gedaan het geld terug te storten. Als dat niet gebeurd, kan je na verloop van tijd zijn adresgegevens achterhalen.
-
- Forum-lid
De status staat op gereserveerd, mogelijk oordeel je te snel?
Ik heb dit ook een keer gehad, niet bij fietsonderdelen trouwens.
Ik heb toen de bank gebeld en een vaag verhaal opgehangen "of mijn wijziging adresgegevens wel goed gegaan was?". Vrij gemakkelijk kreeg ik zo de adresgegevens te horen. Vervolgens via De Telefoongids het telefoonnummer opgezocht en de oplichter 's avonds opgebeld. Heb de man in kwestie 24 uur gegeven het geld terug te storten, gedreigd anders een steen door z'n raam te gooien. Volgende morgen stond het geld weer op m'n rekening.
Sowieso maak ik nooit iets over naar een verkoper op MP als deze pas één week actief is.
Ik heb toen de bank gebeld en een vaag verhaal opgehangen "of mijn wijziging adresgegevens wel goed gegaan was?". Vrij gemakkelijk kreeg ik zo de adresgegevens te horen. Vervolgens via De Telefoongids het telefoonnummer opgezocht en de oplichter 's avonds opgebeld. Heb de man in kwestie 24 uur gegeven het geld terug te storten, gedreigd anders een steen door z'n raam te gooien. Volgende morgen stond het geld weer op m'n rekening.
Sowieso maak ik nooit iets over naar een verkoper op MP als deze pas één week actief is.
-
- Forum-lid
Verkoper pas 1 week actief en twee advertenties met foto's die van het internet zijn gehaald ...... ik ben er bang voor
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
Normaal ik ook niet. Had een beetje haast en heb het over het hoofd gezien.havana schreef:Ik heb dit ook een keer gehad, niet bij fietsonderdelen trouwens.
-
- Forum-lid
Mooi staaltje social engineering, ik denk niet dat mij dat zou zijn gelukt...havana schreef:Ik heb dit ook een keer gehad, niet bij fietsonderdelen trouwens.
@ts volgens mij moet je nog ff geduld hebben. Vier dagen is nog niet heel lang...
Laatst gewijzigd door hendrikjan op 19 okt 2011 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
- jeroenkuiper
- Forum-lid
vind het ook een beetje overtrokken om de beste man nu direct te betichten van oplichting.
zoals gezegd, de advertentie staat op gereserveerd, mocht hij van plan zijn zoveel mogelijk mensen te benadelen dan maak je een advertentie en zet je er een prijs bij die voor veel mensen heel interessant is. maar dan sluit je de deur niet door de advertentie op gereserveerd te zetten.
ik verkoop ook regelmatig via internet en helaas vergeet ik het wel eens zsm te versturen en dan gaan er zo een paar dagen extra overheen.
zoals gezegd, de advertentie staat op gereserveerd, mocht hij van plan zijn zoveel mogelijk mensen te benadelen dan maak je een advertentie en zet je er een prijs bij die voor veel mensen heel interessant is. maar dan sluit je de deur niet door de advertentie op gereserveerd te zetten.
ik verkoop ook regelmatig via internet en helaas vergeet ik het wel eens zsm te versturen en dan gaan er zo een paar dagen extra overheen.
-
- Forum-lid
Vier dagen is idd niet heel lang. Echter is de combinatie 1 week aktief op mp, een telefoonnr waarbij ik direkt de voicemail krijg en mail die niet beantwoord word niet een al te best teken. Laten we hopen dat ik ongelijk heb.
Als het gewoon een particulier is, kan ie gewoon een paar dagen met herfstvakantie zijn. Vier dagen is wel heel kort. Als het ook nog eens een andere bank is dan de jouwe duurt het ook nog eens dagje. Zeg niet dat je niet bent opgelicht, maar ik zou een weekje wachten voor je oordeelt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.