Alles over vakanties op én met de fiets

Hel van het Mergelland 3-4-2011

roeieber
Forum-lid

roeieber 25 nov 2010 16:47

Beste Wielervrienden

Op 3 april 2011 zal de Stichting Hel van het Mergelland voor de eerste keer een Hel van het Mergelland Toertocht organiseren. De Hel van het Mergelland staat al jaren voor kwaliteit, deze lijn willen we dan ook in het organiseren van de toertocht doortrekken.

We streven er dan ook als organisatie naar om een van de mooiste en meeste uitdagende toertochten van Nederland te organiseren. Het parcours zal gebasseerd zijn op de oude en nieuwe Hel van het Mergelland en door Zuid-Limburg en de voerstreek leiden. Hierdoor zal het parcours zwaar zijn, zeker zo vroeg in het seizoen.
De Hel van het Mergelland toertocht zal daardoor een ideale voorbereiding zijn op bijvoorbeeld de Amstel Gold, Steven Rooks, Waalse Pijl en Tilff-Bastogne-Tilff.

Om het sterke sportieve element van de tocht te benadrukken zal er onder andere tijdsregistratie plaatsvinden op enkele beklimmingen.

Tevens willen we met het organiseren van de toertocht wielrennen, ons fietsgebied en de Hel van het Mergelland promoten.
De evt. opbrengsten zullen dan ook geheel ten goede komen aan het organiseren van de Hel van het Mergelland (UCI 1.1) en het bijbehorende wielerprogramma, waaronder een uitbreiding van de juniorenwedstrijd en de bekende Dikke Bandenrace voor schoolkinderen.

Door het organiseren van de Hel van het Mergelland incl. jeugdwedstrijd en dikke banden race op zaterdag en de toertocht op zondag zal er een heus wielerfeest ontstaan in de zuidelijkste gemeente van Nederland.

Sportieve groeten,
Organisatie Hel van het Mergelland

www.helvanhetmergelland.nl
I Am SpeCiAliZed

eelcoz

eelcoz 25 nov 2010 18:02

Ik kan nergens op de site terugvinden wat het inschrijfgeld bedraagt.

pinarello
Forum-lid

pinarello 25 nov 2010 18:05

[quote="eelcoz"]Ik kan nergens op de site terugvinden wat het inschrijfgeld bedraagt.[/quote]

Als ik dit lees is vrees ik weer voor een aardig bedrag:
-Tijdsregistratie bij diverse beklimmingen
- Foto service onderweg
- Eigen persoonlijke pagina op de website

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 nov 2010 18:26

[quote="pinarello"]-Tijdsregistratie bij diverse beklimmingen
- Foto service onderweg
[/quote]

Waarom, waarom, waarom?????
Kunnen ze die stomme tijdregistraties niet gewoon eens achterwege laten?
Iedereen heeft een klokje op zijn of haar stuur en dan kun je prima de klimtijd zelf klokken. Alsof het merendeel zich echt interesseert voor de beklimming van een willekeurig hellinkje in de Voerstreek.
In mijn ogen is dat vooral een manier zoeken om de hoge inschrijfgelden te "rechtvaardigen".
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

pinarello
Forum-lid

pinarello 25 nov 2010 18:28

[quote="Daniel1975"][quote="pinarello"]-Tijdsregistratie bij diverse beklimmingen
- Foto service onderweg
[/quote]

Waarom, waarom, waarom?????
Kunnen ze die stomme tijdregistraties niet gewoon eens achterwege laten?
Iedereen heeft een klokje op zijn of haar stuur en dan kun je prima de klimtijd zelf klokken. Alsof het merendeel zich echt interesseert voor de beklimming van een willekeurig hellinkje in de Voerstreek.
In mijn ogen is dat vooral een manier zoeken om de hoge inschrijfgelden te "rechtvaardigen". [/quote]

Het is blijkbaar een gemakkelijke manier om geld binnen te halen. Van mij hoeft deze ongein echt niet in een toertocht.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 25 nov 2010 19:56

Ik lees 21,50 op de site.

Daarnaast snap ik dat eeuwige gejank over die inschrijfgelden niet. Als je het teveel vindt, blijf lekker weg en rij je eigen tochtje of kies iets prijsvriendelijkers. Een mooie twee-sterren NTFU tocht vanuit Staphorst ofzo voor 3,50.
Klaarblijkelijk zijn er meer mensen die geen enkel probleem hebben met dit inschrijfgeld en dus komt er aanbod.

Mijn fiets(en) kosten een paar mille, ik geef per jaar zeker honderden euro's uit aan materiaal, reis half Europa door (reis- en verblijfkosten) om aan cyclo's en tochten mee te doen. Ik spendeer zeer kostbare uren, dagen, weken aan training en besteed er daarnaast nog de nodige op wielerfora etc.

En dan moet ik me druk maken om 20e inschrijfgeld voor een goed verzorgde en beveiligde tocht? Mwah.....

pinarello
Forum-lid

pinarello 25 nov 2010 20:01

[quote="Josebã"]Ik lees 21,50 op de site.

Daarnaast snap ik dat eeuwige gejank over die inschrijfgelden niet. Als je het teveel vindt, blijf lekker weg en rij je eigen tochtje of kies iets prijsvriendelijkers. Een mooie twee-sterren NTFU tocht vanuit Staphorst ofzo voor 3,50.
Klaarblijkelijk zijn er meer mensen die geen enkel probleem hebben met dit inschrijfgeld en dus komt er aanbod.

Mijn fiets(en) kosten een paar mille, ik geef per jaar zeker honderden euro's uit aan materiaal, reis half Europa door (reis- en verblijfkosten) om aan cyclo's en tochten mee te doen. Ik spendeer zeer kostbare uren, dagen, weken aan training en besteed er daarnaast nog de nodige op wielerfora etc.

En dan moet ik me druk maken om 20e inschrijfgeld voor een goed verzorgde en beveiligde tocht? Mwah.....[/quote]

Ben bang dat je het niet helemaal goed begrepen hebt; daarnaast besteed niet (of kan niet) iedereen zoveel als jij aan je hobby. Ik ben best bereid te betalen voor een goed georganiseerde tocht met dito verzorging; van mij hoeft alleen dat foto en tijdsregistratie gedoe niet.
Maar wees gerust: ik doe hier zeker ook niet aan mee; er is dat weekend wel wat leukers te rijden:D

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 25 nov 2010 20:03

Volgens mij dokker ik dat weekend ook ergens anders rond.......

Maar voor de duidelijkheid: als het 21,50 is zonder tijdsregistratie en foto is wel okay? Dacht toch echt dat het om de centen ging.

pinarello
Forum-lid

pinarello 25 nov 2010 20:12

[quote="Josebã"]Volgens mij dokker ik dat weekend ook ergens anders rond.......

Maar voor de duidelijkheid: als het 21,50 is zonder tijdsregistratie en foto is wel okay? Dacht toch echt dat het om de centen ging.[/quote]

Als daar een goede organisatie en dito verzorging tegenover staat is het mij prima. Die overbodige zaken mogen er dan blijven wat mij betreft.

Ik weet nog niet 100% zeker of ik de zaterdag rijd; de week erna is er ook nog iets. Mss ook iets voor jou?

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 25 nov 2010 20:26

Neuh. Te kort.... ;-).
In 2012 weer vanuit Compiegne.

pinarello
Forum-lid

pinarello 25 nov 2010 20:40

[quote="Josebã"]Neuh. Te kort.... ;-).
In 2012 weer vanuit Compiegne.[/quote]

Ik denk er nog over na; ik vind die uit Compiegne eigenlijk weer te lang:(

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 nov 2010 21:09

[quote="Josebã"]Ik lees 21,50 op de site.

En dan moet ik me druk maken om 20e inschrijfgeld voor een goed verzorgde en beveiligde tocht? Mwah.....[/quote]

Beveiligd? Ik zie bij een goede normale toertocht MEER beveiligers bij oversteekplaatsen dan bij de meeste dure tochten. Afgelopen weekend in Hoenderloo waren alle oversteken beveiligd door 1 of verkeersregelaars.
Daarnaast was er halfverwege warme thee/bouillion/sportdrank, 2 verschillende koeken en halve bananen. En dat voor het megabedrag van 5 euro.

Die tijdregistratie is nergens voor nodig, dat is alleen maar onnodig kosten maken. En in navolging daarop weer het "wielrennertje spelen" onder de deelnemers, want iedereen wil bovenaan de lijst staan in het "klassement".
Prima bij een volwaardige cyclo, maar laat een toertocht gewoon lekker toeren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie