Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke helm voor minder windruis

rchv
Forum-lid

Gebruikersavatar rchv 30 okt 2011 21:24

De laatste tijd begint de windruis rondom mijn helm me te hinderen; als het hard gaat hoor ik continue ruis, als het echt hard gaat lijkt het alsof er een auto achter me aanrijdt.. Nu was mijn helm toen ik m kocht de sluitpost, het was toen het goedkoopste model van Bell.

Heeft iemand hier ervaring mee of er in ieder geval op gelet bij de keuze van een helm? Kan je een merk/type aanbevelen? Het gaat om een 'gewone' helm voor de op de weg, een druppel gaat me te ver!

italfrk
Forum-lid

italfrk 30 okt 2011 21:30

Probeer het eens met een spoiler. Geen grap. Zie hier: http://www.slipstreamz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Werkt prima.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 31 okt 2011 08:13

Mijn ervaring is in ieder geval dat het windgeruis bij de Bell Sweep R een stuk minder is dan bij de Giro Ionos. Met andere modellen heb ik geen ervaring. Ik had nooit in de gaten hoeveel geruis mijn Ionos veroorzaakte, totdat ik de Bell erbij kocht wat een verschil. Als ik nu een niewe helm ga halen ga ik heb echt uitproberen op windgeruis als ik niet weer een Sweep R haal.
Ach, ik zeg ook maar wat

kevke86
Forum-lid

kevke86 31 okt 2011 18:15

met de BBB helmen heb ik daar precies niet echt last van, heb het goedkoopste modeltje en de wat duurdere en beide hebben er toch niet echt last van!

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 31 okt 2011 22:27

Ik heb er geen ervaring mee, dwz ik heb maar één helm. En eigenlijk heb ik vooral ruis door de wind langs de oren; van windruis afkomstig van de helm ben ik mij niet bewust.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 01 nov 2011 18:12

Geen idee of het te verhelpen is met een andere helm. Je helm bedekt je oren niet, er zitten alleen bandjes omheen.

Misschien heeft de een meer "flaporen" dan de ander, denk dat dat een belangrijkere oorzaak is.

->Let op, ik zeg niet dat je flaporen hebt ;-)
Specialized Tarmac Elite Compact

rchv
Forum-lid

Gebruikersavatar rchv 01 nov 2011 21:43

Ik heb een BBB Everest gekocht omdat ik deze voor een leuke prijs kon overnemen, ben benieuwd en hoop dat het beter is.

De ruis is wel degelijk van de helm, het ergste gebulder (overdreven woord hier maar dekt iig de lading) komt vanachter de helm - het geluid dat het lijkt alsof een auto mij volgt.

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 01 nov 2011 22:25

italfrk schreef:Probeer het eens met een spoiler. Geen grap. Zie hier: http://www.slipstreamz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Werkt prima.
rij je er zelf mee?

want àls het werkt om er minder windgeruis van je straps mee te hebben ,dan is het me de ca € 7 incl verzenden wel waard
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

rchv
Forum-lid

Gebruikersavatar rchv 21 nov 2011 20:50

Inmiddels meerdere keren met de BBB Everest weg geweest. De BBB begint hoger boven mijn oren; het volume van de helm is kleiner dan dat van de Bell en dat zorgt voor minder geluid. Zo simpel lijkt het te zijn (afgaande op mijn low tech test methode).

italfrk
Forum-lid

italfrk 21 nov 2011 21:26

arjan916 schreef:
italfrk schreef:Probeer het eens met een spoiler. Geen grap. Zie hier: http://www.slipstreamz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Werkt prima.
rij je er zelf mee?

want àls het werkt om er minder windgeruis van je straps mee te hebben ,dan is het me de ca € 7 incl verzenden wel waard

Ja, ik rij er zelf mee. Afgelopen zomer aangeschaft. Levering duurde een dikke week. Montage is relatief simpel door filmpjes op internet. Afhankelijk van de windrichting is het bereikte effect groter of kleiner, maar in alle gevallen kan ik stellen dat het windgeruis is afgenomen. Ik hoor nu beter het verkeer achter me en het is een stuk rustiger tijdens het fietsen.

lenidentite
Forum-lid

Gebruikersavatar lenidentite 22 nov 2011 12:43

kevke86 schreef:met de BBB helmen heb ik daar precies niet echt last van, heb het goedkoopste modeltje en de wat duurdere en beide hebben er toch niet echt last van!
Ja, precies! Maar toch niet echt.
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!

gamiel
Forum-lid

gamiel 22 nov 2011 15:00

arjan916 schreef:
rij je er zelf mee?

Ik heb die dingeen niet, maar hou maar eens een (1) vinger verticaal voor je oor als je fietst. Dan merk je het beoogde effect.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Plaats reactie