Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuw setje wielen met aanwezige ratel

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 20 nov 2011 19:42

Ben toe aan een nieuwe set wielen ivm slijtage aan de velgen van mijn Zonda's. (campa body)
Nu ik toch nieuwe moet aanschaffen zou ik eigenlijk een naaf willen hebben die iets harder ratelt dan de Zonda's dit ivm het verkeer.
Welke setje komt dan het beste in aanmerking als de kwaliteit het zelfde ongeveer moet zijn als de Zonda's?

Heb ondertussen ook al gekeken naar handgemaakte wielen met Hope naven maar dat wordt wel gelijk duurder.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

krokie
Forum-lid

krokie 20 nov 2011 20:48

dt swiss naaf. Trouwens rete irritant die naven die zo hard ratelen (ik schrik er altijd van: herrieschoppers die hun benen onnodig stil laten hangen)
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

peedsbikes
Forum-lid

peedsbikes 21 nov 2011 19:31

scheelt een bel op je fiets
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 nov 2011 19:38

Zo hard 'ratelen' die DT Swiss naven toch niet? Ik rijd zelf met een set met DT Swiss 240s naven en het 'ratelen' valt reuze mee, tenzij je de boel (te) droog laat lopen. Overigens heb ik geen ervaring met Zonda's, dus weet ik niet of die veel stiller zijn dan doorgaans bij Campa het geval is.
60 x Ventoux

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 21 nov 2011 20:40

Je kan de ratel vesterken door een grote lik vet in de body.

Je kan trouwens voor de zonda's nieuwe velgen kijgen. Dan kan je fietsenmaker je oude naaf er weer in spaken.Waarschijnlijk zijn nieuwe spaken dan ook gewenst. Maar af deze optie goepkoper is dan een nieuwe set? Je kan het atijd vragen!

Mijn Machisio's ratelen in ieder geval ook. Ik weet echte niet welke (italiaanse) merken dit geluid ook maken (behoudens Campa en zustermerk Fulcrum). Volgens mij ratelden mijn Mavic's met een campa body ook.

Ik vindt het net als jij een leuk geluid. Al weten mijn maatjes in de tourgroup wel wanneer ik mijn benen stil houd.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2011 21:10

Met een grote lik vet demp je juist het geluid. Minder vet en meer olie versterkt het geluid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

r600
Forum-lid

Gebruikersavatar r600 21 nov 2011 21:24

krokie schreef:dt swiss naaf. Trouwens rete irritant die naven die zo hard ratelen (ik schrik er altijd van: herrieschoppers die hun benen onnodig stil laten hangen)
+1
Mijn DA Anniversary naven maken bijna geen geluid als ik niet trap

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 21 nov 2011 23:03

marchisiocorsa schreef:
Je kan trouwens voor de zonda's nieuwe velgen kijgen. Dan kan je fietsenmaker je oude naaf er weer in spaken.Waarschijnlijk zijn nieuwe spaken dan ook gewenst. Maar af deze optie goepkoper is dan een nieuwe set? Je kan het atijd vragen!

V
Ik weet niet of dat mogelijk is maar ik kan het navragen, ben benieuwd of dit voordeliger is.
Albert Einstein

Mr. R
Forum-lid

Mr. R 22 nov 2011 00:44

Vroeger deden we dat met een knijper en een stuk plastic. maar das vast niet de bedoeling ;)
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 nov 2011 11:01

@amclassic-fan

In een oud topic las ik dat je vader met setje Open Pro Ceramic rijdt en je vertelde toen dat velgen alleen slijten in de regen. Zelf rijd ik soms in de regen maar mijn velgen zijn toch snel versleten. Keramische velgen zou voor mij dan ook een optie zijn als dit echt uitmaakt. Zijn de velgen van je vader nog steeds goed?
Albert Einstein

skimons
Forum-lid

skimons 22 nov 2011 12:13

ratel = chris king

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 22 nov 2011 12:33

Ik hen een setje hope naven en die voldoen zeker aan je eisen. Ook een fijne naaf trouwens.

Plaats reactie