Nieuw setje wielen met aanwezige ratel
Ben toe aan een nieuwe set wielen ivm slijtage aan de velgen van mijn Zonda's. (campa body)
Nu ik toch nieuwe moet aanschaffen zou ik eigenlijk een naaf willen hebben die iets harder ratelt dan de Zonda's dit ivm het verkeer.
Welke setje komt dan het beste in aanmerking als de kwaliteit het zelfde ongeveer moet zijn als de Zonda's?
Heb ondertussen ook al gekeken naar handgemaakte wielen met Hope naven maar dat wordt wel gelijk duurder.
Nu ik toch nieuwe moet aanschaffen zou ik eigenlijk een naaf willen hebben die iets harder ratelt dan de Zonda's dit ivm het verkeer.
Welke setje komt dan het beste in aanmerking als de kwaliteit het zelfde ongeveer moet zijn als de Zonda's?
Heb ondertussen ook al gekeken naar handgemaakte wielen met Hope naven maar dat wordt wel gelijk duurder.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
scheelt een bel op je fiets
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Zo hard 'ratelen' die DT Swiss naven toch niet? Ik rijd zelf met een set met DT Swiss 240s naven en het 'ratelen' valt reuze mee, tenzij je de boel (te) droog laat lopen. Overigens heb ik geen ervaring met Zonda's, dus weet ik niet of die veel stiller zijn dan doorgaans bij Campa het geval is.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Je kan de ratel vesterken door een grote lik vet in de body.
Je kan trouwens voor de zonda's nieuwe velgen kijgen. Dan kan je fietsenmaker je oude naaf er weer in spaken.Waarschijnlijk zijn nieuwe spaken dan ook gewenst. Maar af deze optie goepkoper is dan een nieuwe set? Je kan het atijd vragen!
Mijn Machisio's ratelen in ieder geval ook. Ik weet echte niet welke (italiaanse) merken dit geluid ook maken (behoudens Campa en zustermerk Fulcrum). Volgens mij ratelden mijn Mavic's met een campa body ook.
Ik vindt het net als jij een leuk geluid. Al weten mijn maatjes in de tourgroup wel wanneer ik mijn benen stil houd.
Je kan trouwens voor de zonda's nieuwe velgen kijgen. Dan kan je fietsenmaker je oude naaf er weer in spaken.Waarschijnlijk zijn nieuwe spaken dan ook gewenst. Maar af deze optie goepkoper is dan een nieuwe set? Je kan het atijd vragen!
Mijn Machisio's ratelen in ieder geval ook. Ik weet echte niet welke (italiaanse) merken dit geluid ook maken (behoudens Campa en zustermerk Fulcrum). Volgens mij ratelden mijn Mavic's met een campa body ook.
Ik vindt het net als jij een leuk geluid. Al weten mijn maatjes in de tourgroup wel wanneer ik mijn benen stil houd.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
+1krokie schreef:dt swiss naaf. Trouwens rete irritant die naven die zo hard ratelen (ik schrik er altijd van: herrieschoppers die hun benen onnodig stil laten hangen)
Mijn DA Anniversary naven maken bijna geen geluid als ik niet trap
Ik weet niet of dat mogelijk is maar ik kan het navragen, ben benieuwd of dit voordeliger is.marchisiocorsa schreef:
V
Albert Einstein
Albert Einstein
@amclassic-fan
In een oud topic las ik dat je vader met setje Open Pro Ceramic rijdt en je vertelde toen dat velgen alleen slijten in de regen. Zelf rijd ik soms in de regen maar mijn velgen zijn toch snel versleten. Keramische velgen zou voor mij dan ook een optie zijn als dit echt uitmaakt. Zijn de velgen van je vader nog steeds goed?
In een oud topic las ik dat je vader met setje Open Pro Ceramic rijdt en je vertelde toen dat velgen alleen slijten in de regen. Zelf rijd ik soms in de regen maar mijn velgen zijn toch snel versleten. Keramische velgen zou voor mij dan ook een optie zijn als dit echt uitmaakt. Zijn de velgen van je vader nog steeds goed?
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Ik hen een setje hope naven en die voldoen zeker aan je eisen. Ook een fijne naaf trouwens.