Hallo forummers,
Heeft iemand ervaring met een van deze wielen? Mijn vriend heeft een aantal wielsets op het oog, die hij op zijn nieuwe fiets kan laten monteren. Ik zal de wielsets op een rijtje zetten:
• Easton EA50 Aero, ik hoor een aantal negatieve commentaren, wat vinden jullie?
• Supra RA30, onbekender merk, komt dat de kwaliteit ten goede?
• Fulcrum Racing 7/5, betrouwbare wielset?
• Mavic Aksium, basic wielsetje, fiets wordt er wel wat goedkoper op..
• Mavic Cosmic Elite, zelfde commentaar als bij de Eastons?
Je moet nooit bezuinigen op een wielset, maar welke is prijs/kwaliteit de beste?
Mvg,
Ridley-Wilier
Welke wielset is de beste keuze?
-
- Forum-lid
Niet zeuren, gewoon doorfietsen
-
- Forum-lid
Prijs kwaliteit is altijd afhankelijk van de verwachtingen van de Wielset.
Een setje Fulcrum racing 7's zijn erg goede prijs voor de kwaliteit. Maar als je een betere kwaliteit verwacht... dan ga je voor een andere wielset.
concreter, ik hoor alleen maar goede verhalen over de fulcrums, heb zelf ook nog een setje Zonda's (vergelijkbaar met de fulcrum racing 3) en daar was ik ook erg tevreden over...
over de rest heb ik geen ervaring
Een setje Fulcrum racing 7's zijn erg goede prijs voor de kwaliteit. Maar als je een betere kwaliteit verwacht... dan ga je voor een andere wielset.
concreter, ik hoor alleen maar goede verhalen over de fulcrums, heb zelf ook nog een setje Zonda's (vergelijkbaar met de fulcrum racing 3) en daar was ik ook erg tevreden over...
over de rest heb ik geen ervaring
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
In mijn omgeving zijn meerdere mensen met slechte ervaringen met de Easton EA50. Het gaat er dan vooral om dat er spaken springen en dat de lagers veel onderhoud nodig hebben.
Fulcrum Racing 5 en 7 heb ik beide een tijdje gereden en heb ik goede ervaringen mee.
Fulcrum Racing 5 en 7 heb ik beide een tijdje gereden en heb ik goede ervaringen mee.
-
- Forum-lid
Mijn vriend was een de afgelopen 3 weken op vakantie. Vandaag hebben we gelijk een aantal fietsen bezocht. Na 3 weken niet gefietst te hebben, kreeg hij er toch wel weer zin in. We hebben onder andere de Sensa Giulia en de Cube Agree GTC Race bekeken. Na onze bezichtigingen stonden deze fietsen bovenaan zijn lijstje.
De Cube is afgemonteerd met de Easton Ea50 wielset, waar ik toch wel wat negatiefs over hoor.
De Sensa daarentegen is afgemonteerd met een Aksium wielset, maar is voor een kleine meerprijs ( €89) is de Supra RA30 ook te bestellen met de fiets. Dit leek ons zo slecht nog niet.
Wat denken jullie hiervan?
P.s. Mijn vriend weegt ronde de 80 kilo. Dit lijkt mij geen probleem voor een van deze wielsets. Of zie ik dat verkeerd?
De Cube is afgemonteerd met de Easton Ea50 wielset, waar ik toch wel wat negatiefs over hoor.
De Sensa daarentegen is afgemonteerd met een Aksium wielset, maar is voor een kleine meerprijs ( €89) is de Supra RA30 ook te bestellen met de fiets. Dit leek ons zo slecht nog niet.
Wat denken jullie hiervan?
P.s. Mijn vriend weegt ronde de 80 kilo. Dit lijkt mij geen probleem voor een van deze wielsets. Of zie ik dat verkeerd?
Laatst gewijzigd door Ridley-Wilier op 23 nov 2011 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Je viend is volgens mij een tourfietser!
Dan zijn de Fulcums de meest veilige keuze!
Dan zijn de Fulcums de meest veilige keuze!
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
- Forum-lid
@ marchisiocorsa
Klopt. Hij fiets wel relatief veel (+- 10000 kilometer per jaar) en ook wat toertochten. Het leek ons daarom niet handig om een wielset als de Aksiums te kopen. We zullen nog eens naar de Fulcrums kijken. Bedankt!
Klopt. Hij fiets wel relatief veel (+- 10000 kilometer per jaar) en ook wat toertochten. Het leek ons daarom niet handig om een wielset als de Aksiums te kopen. We zullen nog eens naar de Fulcrums kijken. Bedankt!
Bij 10.000 per jaar lijkt me Campagnolo Zonda of Fulcrum Racing 3 niet overdreven, deze kunnen tegen een stootje en zijn erg goed. De Campa is nu zelfs voor 280 leverbaar bij Hopmans.
Anders Zou ik de Fulcrum R5/7 adviseren. Bij dergelijke kilometrages ben je bij Mavic snel aan de beurt met je glijlager.
Anders Zou ik de Fulcrum R5/7 adviseren. Bij dergelijke kilometrages ben je bij Mavic snel aan de beurt met je glijlager.
Lagers en body in R5/R7 zijn ook niet super, maar in elk geval goedkoop te vervangen. Van de genoemde wielsets zou ik voor de Fulcrums kiezen, maar prijs/kwaliteit staat of valt hier natuurlijk met de (meer)prijs.
-
- Forum-lid
"Welke wielset is de beste keuze?"
Dat is zo'n vraag in de categorie: "Welke auto moet ik kopen?" "Zal ik vanavond spaghetti of aardappelen eten?'
Maar goed, mijn voorkeur staat er niet bij. Campagnolo Zonda of Neutron Ultra, op basis van mijn gebruikservaringen super wielsets.
De wielen die je allemaal opnoemt zijn allemaal niet slecht, ze hebben zo allemaal hun voor- en nadelen. Op basis van de feedback zou ik voor Fulcrum, Mavic of Campa gaan. Bij twijfel zou ik altijd iets meer investeren in een goede set.
Dat is zo'n vraag in de categorie: "Welke auto moet ik kopen?" "Zal ik vanavond spaghetti of aardappelen eten?'
Maar goed, mijn voorkeur staat er niet bij. Campagnolo Zonda of Neutron Ultra, op basis van mijn gebruikservaringen super wielsets.
De wielen die je allemaal opnoemt zijn allemaal niet slecht, ze hebben zo allemaal hun voor- en nadelen. Op basis van de feedback zou ik voor Fulcrum, Mavic of Campa gaan. Bij twijfel zou ik altijd iets meer investeren in een goede set.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Beste,ik heb nog een setje shimano rs 30 te koop staan van 5maand oud!
Deze zijn in perfecte staat en hebben een velghoogte van 3 cm en zijn zeer stevig en toch vrij comfortabel.
Inclusief shimano 12-27 cassette en binnenbanden,vredestein fortezza tricomp buitenbanden
Gaan weg wegens aankoop carbon wielen.
Op 2 de hands.be kan je mijn zoekertje zien als je rs 30 ingeeft.
Mvg,
Deze zijn in perfecte staat en hebben een velghoogte van 3 cm en zijn zeer stevig en toch vrij comfortabel.
Inclusief shimano 12-27 cassette en binnenbanden,vredestein fortezza tricomp buitenbanden
Gaan weg wegens aankoop carbon wielen.
Op 2 de hands.be kan je mijn zoekertje zien als je rs 30 ingeeft.
Mvg,