Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Shit, de hongerklop!

fietspret
Forum-lid

fietspret 21 mei 2011 00:52

Gisteren weer eens de hongerklop opgelopen. Kwam terug van een zakenreis, twee uur 's middags thuis. Effe omgekleed en op de fiets gesprongen voor een ritje van 3 uurtjes. Daar had ik wel zin na een paar dagen zaken doen en passief in een vliegtuig zitten.
Maar...te weinig gegeten die dag en ook te weinig voorafgaand aan het fietsen. Nog wel een reepje meegenomen. Na 2 uur echter voelde ik al aan dat de maag leeg en het beste er bij mij zowieso wel af was, dus koers op huis gezet. Helaas had ik nog 30 km te gaan. Wat een hel! Ik kon alleen maar denken aan afstappen en eten. Helaas, geen geld bij me, alles op. Dus ik moest door.
De hongerklop, na 10 jaar fietsen weet ik hoe het te vermijden.... Jaren niet meer gehad, maar nu dan toch weer. Ellendig.

Dus tip aan mijzelf en anderen: eet goed van te voren en neem genoeg mee. Hongerklop is echt dikke ellende. Het zou verboden moeten worden :)!
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

rikh.
Forum-lid

rikh. 21 mei 2011 02:30

Even gruwelijk offtopic vliegen, maar fietspret heeft met afstand de mooiste avatra waar mijn gemoed al gorgelend en fluitend van volloopt.
Reuh, vrot.

En even on topic, drie a vier boterhammetjes met pindakaas voordat je gaat fietsen doen wonderen. Ook al denk je dat je geurende een (werk)dag voldoende gegeten hebt. Een paar weken geleden dezelfde 'fout' gemaakt en dat heeft me bijna een week gekost om weer fatsoenlijk aan het fietsen te komen.

Plaats reactie