Welke witte schoenen zijn breed?
Ik ben in de markt voor nieuwe schoenen, wat meer 'high-end' dan mijn huidige Sidi Zephyrs. Vereisten:
* breed
* wit (vind ik mooi en wil eens geen zwart)
* redelijke ventilatie (immers, wit = mooiweer = lange ritten)
* nauwkeurige afstelling (buckle/boa i.p.v. alleen klittenband?)
Ik heb dus Zephyr in Mega uitvoering. De breedte van deze schoenen is goed, in de hoogte zijn ze zelfs iets te ruim. Ik heb geen bijzonder hoge wreef.
Heeft een carbon zool veel voordelen of kan dat ook te stijf en daardoor oncomfortabel zijn? Ik rijd momenteel met SPD-SL maar overweeg over te stappen naar Time.
Wat ik bijvoorbeeld mooie schoenen vind, wit met niet al teveel opsmuk en drukke designs:
Gaerne G.Fora:
Lake CX236:
Northwave Evolution SBS, beetje druk met die strepen maar gaat nog:
Iemand nog suggesties? De Northwaves zijn nu her en der in de aanbieding. Zouden die breed genoeg zijn? Want ik lees verschillende meningen over de breedte van Northwaves.
* breed
* wit (vind ik mooi en wil eens geen zwart)
* redelijke ventilatie (immers, wit = mooiweer = lange ritten)
* nauwkeurige afstelling (buckle/boa i.p.v. alleen klittenband?)
Ik heb dus Zephyr in Mega uitvoering. De breedte van deze schoenen is goed, in de hoogte zijn ze zelfs iets te ruim. Ik heb geen bijzonder hoge wreef.
Heeft een carbon zool veel voordelen of kan dat ook te stijf en daardoor oncomfortabel zijn? Ik rijd momenteel met SPD-SL maar overweeg over te stappen naar Time.
Wat ik bijvoorbeeld mooie schoenen vind, wit met niet al teveel opsmuk en drukke designs:
Gaerne G.Fora:
Lake CX236:
Northwave Evolution SBS, beetje druk met die strepen maar gaat nog:
Iemand nog suggesties? De Northwaves zijn nu her en der in de aanbieding. Zouden die breed genoeg zijn? Want ik lees verschillende meningen over de breedte van Northwaves.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb witte Specializeds gekocht; voor MIJN voeten was dat veruit de beste keuze, alhoewel ik de sidis eigenlijk mooier vond.
Speci heeft een bredere leest en sluit toch lekker aan bij de hiel.
Speci heeft een bredere leest en sluit toch lekker aan bij de hiel.
Less is bore
Dan heb je denk ik geen S-works, want die zijn weer smaller.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
..en dan schijnt er ook nog verschil te zijn in de modeljaren, dus dat S-Works een paar jaar geleden breder waren dan nu. De oude S-Works vond ik wel mooi, de nieuwe een stuk minder met die andersgekleurde achterkant.
Volgens mij zijn de halve maten van Sidi breder...
Zowel Northwave als Specialized vallen in de categorie breed.
Een specifieke webshop?loos schreef:De door TS genoemde Gaerne schoenen zijn breed en hebben een ook een grote "toe box".
Maatvoering is vergelijkbaar met Sidi.
Wat de Gaerne schoenen uniek maakt is de fixatie van de hiel, zodat die niet omhoog komt.
Het voordeligst verkrijgbaar in een italiaanse webshop.
http://www.all1sport.com/ct/shop/pages/ ... anguage=en" onclick="window.open(this.href);return false;lvgh schreef: Een specifieke webshop?
edit: taal op engels gezet
Laatst gewijzigd door loos op 12 jan 2012 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.