Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Stage lopen

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 17 jan 2012 13:45

Hallo iedereen,

Graag zou ik naar jullie ervaringen vragen (als die er al zijn) wat betreft stage lopen met betrekking tot het wielrennen.

Ik zou mijn situatie eerst eens uitleggen. Ik studeer International Tourism Management op het HBO niveau en zal in het 4e jaar stage moeten lopen. Graag zou ik dit in combinatie doen met de wielersport. Denk hierbij aan stage lopen bij een organisatie die fietsen verhuurd, in combinatie met het dagelijks organiseren van tochten of iets dergelijks. Het liefst natuurlijk in het buitenland, waar de nodige hoogtemeters te overbruggen zijn.

Iemand die hier ervaring mee heeft of iemand kent die hier ervaring mee heeft?

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt voor de reacties!

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 17 jan 2012 14:41

Mailtje naar Fred Rompelberg. Zoekt altijd mensen ter ondersteuning van zijn organisatie op Mallorca.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2012 14:49

Stuur de Free Motion op Gran Canaria eens een mailtje. Lijkt me geen gekke plek om stage te lopen!

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 17 jan 2012 14:54

Ervaring heb ik niet (als ik jonger was zou ik het wel zo proberen te doen als jij niet schetst)

Er zijn natuurlijk legio bedrijven/organisaties te bedenken die fietsreizen organiseren. Schrijf ze aan!
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 17 jan 2012 22:42

Bedankt voor de reacties!

Fred Rompelberg heb ik een mail gestuurd, echter kreeg ik beantwoord dat hun niet meer stages verzorgen.

Gran Canaria lijkt mij inderdaad ook erg mooi, perfect klimaat en een prachtige fiets omgeving. Zeker 1 van de beste opties wat mij betreft!

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 18 jan 2012 09:52

paar bureau's : en route, cycletours, trek travel, max hurzeler (de zwitserse fred rompelberg), wellicht kun je ook iets doen bij het WK 2012 in Valkenburg (die doen een toertocht) danwel de Amstel Curacao Race / Bart Brentjens Classic (check even Frambach in Limburg, doet ook WK), of bij de mensen achter Alpe du Zes? mailen werkt minder goed dan bellen is mijn ervaring. vaak vragen ze dan toch nog naar een mail, maar dan komt het in elk geval in het juiste vakje terecht.

oh, en als je begint met "ik moet stage lopen voor school", haakt al 90% van de mensen af. jij wil toch zelf graag die stage doen?

succes ermee

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 18 jan 2012 09:58

skimons schreef:"ik moet stage lopen voor school"
Inderdaad een veelgemaakte fout (tenzij je er op uit bent niet te worden uitgenodigd).

Vasa sport is ook nog zo'n club die je zou kunnen benaderen.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 18 jan 2012 13:58

arjenv schreef:Hallo iedereen,

Graag zou ik naar jullie ervaringen vragen (als die er al zijn) wat betreft stage lopen met betrekking tot het wielrennen.

Ik zou mijn situatie eerst eens uitleggen. Ik studeer International Tourism Management op het HBO niveau en zal in het 4e jaar stage moeten lopen. Graag zou ik dit in combinatie doen met de wielersport. Denk hierbij aan stage lopen bij een organisatie die fietsen verhuurd, in combinatie met het dagelijks organiseren van tochten of iets dergelijks. Het liefst natuurlijk in het buitenland, waar de nodige hoogtemeters te overbruggen zijn.

Iemand die hier ervaring mee heeft of iemand kent die hier ervaring mee heeft?

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi,

Leuk idee! Ik heb het in 2009 ook gedaan. Toen ben ik naar Griekenland gegaan.

Ik heb wel een heel belangrijke tip: Kijk goed uit wat je doet en waar je naar toe gaat. Fred Rompelberg bijvoorbeeld wordt al genoemd. Ik heb dit even overwogen, behalve na zijn reactie: 6 dagen in de week werken en wil je een dag vrij betaal je 35 euro onkostenvergoeding. Met werken bedoelde hij dan niet het marketingplan dat ik voor hem zou gaan schrijven, maar fietsen poetsen en dat soort stuff. Wanneer ik dan aan mijn stage opdracht moest werken zou ik niet weten.

Zo zijn er her en der nog wat rare figuren en bedrijven die je ook gewoon niet kunt vertrouwen. Kijk dus goed uit, maar pak je de juiste kans dan heb je de ervaring van je leven!
Train ze!

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 18 jan 2012 14:25

evers schreef:Leuk idee! Ik heb het in 2009 ook gedaan. Toen ben ik naar Griekenland gegaan.
Heb je ook fietsgerelateerde stage gedaan in Griekenland?

Wellicht kun je de TS dan laten weten waar/bij wie? (ik ben ook wel benieuwd eigenlijk)
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 18 jan 2012 14:36

Ik zelf heb bij Olympic Bike Travel mijn afstudeerstage gedaan. Bedrijf dat niet open en transparant is en waarvan de eigenaar onlangs vrij is gekomen (na 1,5 jaar gevangenisstraf vanwege allerlei vage praktijken). Kortom afrader :-) Waarom ik het toch leuk heb gehad? Ik heb me binnen enkele weken van het bedrijf gedistantieerd en ben samen met mijn studiegenoot het marketingplan gaan vormgeven (heeft OBT uiteindelijk nooit gehad) en heb heel veel ervaring op gedaan in het buitenland. Uberhaupt fantastisch om een half jaar van huis te zijn en je zelf te leren kennen. Ondanks het rot bedrijf heb ik een super tijd gehad.

Een advies voor een goed bedrijf (tenminste dat idee heb ik) is Hellenic Cycling van Guido van Meeteren. Als hij niet net een stagiair had aangenomen was ik daar naar toe gegaan.. Kefalonia (waar Hellenic Cycling zit) is overigens ook een fantastische fietsomgeving!
Train ze!

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 18 jan 2012 14:40

Dit lijken me tips/verhalen/ervaringen waar de TS op zit te wachten.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 18 jan 2012 16:25

Absoluut dit zijn de tips en ervaringen waar ik wat mee kan!

Plaats reactie