Volgende week een weekje fietsen in Mallorca.
Iemand nog mooie rondjes/ervaringen die ik zeker moet doen ?
Niet te missen rondjes Mallorca
Waar je zit je op Mallorca? Alcudia kant of Palma kant? In ieder geval de klim EN afdaling naar Sa Colobra pakken, Prachtig. Heb eventueel 2 tochtjes gemaakt maar moet sommige stukjes daarvan nog rijden, zijn gebaseerd op eerdere ervaringen op Mallorca (vanaf de Alcudia kant)
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Zit aan de Palma kantbenvdv schreef:Waar je zit je op Mallorca? Alcudia kant of Palma kant? In ieder geval de klim EN afdaling naar Sa Colobra pakken, Prachtig. Heb eventueel 2 tochtjes gemaakt maar moet sommige stukjes daarvan nog rijden, zijn gebaseerd op eerdere ervaringen op Mallorca (vanaf de Alcudia kant)
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een kaart nodig, weet ze niet meer uit mijn hoofd. Maar keuze genoeg vanuit die kant. Zelf 3x in Arenal gezeten. Prachtige ritten gereden. Zal vanavond nog eens voor je kijken op een kaart.
Less is bore
Zeker de klim vanuit Sa Calobra doen. Is helaas niet in een mooi rondje te doen. Klim slingert met veel serpentines omhoog. De top heet col dels Reis ook wel La Corbata (dasknoop) genoemd. Zie foto. Je kunt bijvoorbeeld uit de ri. Inca en Lluc die kant op fietsen. Je moet dan wel dezelfde weg terug.
Vanuit Soller zijn de Puig Major (naar het noorden) en de Col de Soller (naar het oosten) fraai.
In het oostelijk deel van Mallorca kun je redelijk vlak rijden met een paar puisten zoals de Randa en San Salvador. Ideaal fietseiland.
Veel plezier.

Vanuit Soller zijn de Puig Major (naar het noorden) en de Col de Soller (naar het oosten) fraai.
In het oostelijk deel van Mallorca kun je redelijk vlak rijden met een paar puisten zoals de Randa en San Salvador. Ideaal fietseiland.
Veel plezier.

Leef! Fiets!