Hallo,
Ik heb geen ervaring met racefietsen en wil een goedkope racefiets aanschaffen om zo'n 2x per week een ritje te doen van ongeveer 50 tot 100 kilometer.
Nu is mijn oog gevallen op de volgende advertentie:
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... cadex.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnen jullie mij deze fiets aanraden als beginnersfiets om wat recreatieve tochtjes mee te maken om de conditie op peil te houden?
Ik hoor het graag van jullie als deskundigen.
Groeten,
Pieter
Is dit een goede beginnerfiets?
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Inderdaad een collectorsitem.
Beter is nog even verder zoeken.
Marc
Beter is nog even verder zoeken.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
- Superstick
- Forum-lid
Is dat ding echt van carbon joh? Lijkt mij echt een stalen frame, maar ik ben ook geen ultieme kenner.
Overigens wel een van de lelijkste fietsen die ik voorbij heb zien komen.
Overigens wel een van de lelijkste fietsen die ik voorbij heb zien komen.
Is carbon. En lelijk ... in die tijd zagen fietsen er zo uit.
En standaard: als deze fiets je maat is en hij is in de staat zoals aangegeven kun je hier best plezier van hebben.
En standaard: als deze fiets je maat is en hij is in de staat zoals aangegeven kun je hier best plezier van hebben.
ziet er een goede fiets uit voor weinig geld. echter zou ik een carbon frame van 20 jaar geleden niet 100% vertrouwen (persoonlijk)
fiets kan meermaals gevallen zijn, haarlijnscheurtjes vertonen die je niet ziet, etc.
Echter als het frame in orde is en het is je stijl, waarom niet...
fiets kan meermaals gevallen zijn, haarlijnscheurtjes vertonen die je niet ziet, etc.
Echter als het frame in orde is en het is je stijl, waarom niet...
-
- Forum-lid
Vanwege de reacties heb ik deze fiets niet aangeschaft. Gezien mijn persoonlijke doel (bijhouden van conditie en max 2x per week tochtjes van 50 tot 100 km) wat raden jullie dan aan?
Ik zie bijvoorbeeld nieuwe fietsen van K-Lite en een Marlin Dessert Eagle voor zeer weinig geld op internet staan. Is dat aan te raden of is dat echt brol?
Ik hoor het graag!
Ik zie bijvoorbeeld nieuwe fietsen van K-Lite en een Marlin Dessert Eagle voor zeer weinig geld op internet staan. Is dat aan te raden of is dat echt brol?
Ik hoor het graag!
- razenderoeland
- Forum-lid
Dat zijn merken die mij onbekend in de oren klinken. Daarnaast is het toch wel prettig om te weten hoe ze zijn afgemonteerd.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Dat lijkt me idd brol...PieterDaniels schreef:Ik zie bijvoorbeeld nieuwe fietsen van K-Lite en een Marlin Dessert Eagle voor zeer weinig geld op internet staan. Is dat aan te raden of is dat echt brol?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Makkelijk zal het overigens niet zijn om voor rond de 250,- euro iets knaps te vinden. Je moet er maar net tegen aan lopen met een beetje geluk... Een knappe fiets, of dat nu een mountainbike of racefiets is kost nu eenmaal wat... 2e hands is wel de plek waar je moet zoeken...
Overigens lijkt de Giant me helemaal niet zo slecht als wordt beweerd (en volgens mij vindt ook niet iedereen dat zo hier). Hij is wel oud, maar als onderhoud keurig is geweest kan je er natuurlijk een leuke fiets aan hebben... Dit is nog een oud type carbon fiets (zwaar en de lijmverbinding kan zijn opgelost, althans Koga Miyata had daar nogal eens last van). Bij Giant heb ik die verhalen minder gehoord...
Veiligst is denk ik wel om op zoek te gaan naar een 2e hands aluminium fiets in de juiste maat. Want als je 50 tot 100 km denkt te gaan fietsen, is het wel fijn als je prettig zit... Denk er verder ook aan dat je fijn zittende kleding aanschaft voor zulke trips, en een helm.