Hoe word ik sneller
Zonder begin punt wordt het lastig hier wat over te roepen. Ik zou zeggen lees http://doefiets.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; eens door dan heb je veel info op 1 plek.
-
- Forum-lid
In België is sneller ook mooier.
Wat is de vraag dan ook?
Wat is de vraag dan ook?

We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
dickw schreef:Zonder begin punt wordt het lastig hier wat over te roepen. Ik zou zeggen lees http://doefiets.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; eens door dan heb je veel info op 1 plek.
Bruikbare site !! Dankjewel
Door met snellere mensen te gaan fietsen, zodat je iets boven je niveau moet fietsen. Maar ook weer niet zo snel dat je na 10km gelost wordt, daar schiet je weer niets mee op. Misschien kun je lid worden van een vereniging in je buurt. Verenigingen kun je vinden op de site van de NFTU (vooral gericht op toeren) of KNWU (vooral gericht op wedstrijden).
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
http://www.wielersportinfo.nl/fietssche ... achine.php" onclick="window.open(this.href);return false;
hier kun je zelf een trainingschema samenstellen
hier kun je zelf een trainingschema samenstellen
Ik heb ook wel eens gevraagd hoe ik rijker wordt....
Naast training, denk ook eens aan het volgende:
- Koop nauwsluitende kleding, je zult verstelt staan hoeveel wind een wapperend shirtje vangt.
- Check je bandenspanning een beetje adhv de ondergrond die gaat berijden. 10 bar op kasseien gaat niet sneller zijn.
- Als het kan, haal eens spacer onder je stuur vandaan zodat je iets dieper zit.
- etc
- etc
- Koop nauwsluitende kleding, je zult verstelt staan hoeveel wind een wapperend shirtje vangt.
- Check je bandenspanning een beetje adhv de ondergrond die gaat berijden. 10 bar op kasseien gaat niet sneller zijn.
- Als het kan, haal eens spacer onder je stuur vandaan zodat je iets dieper zit.
- etc
- etc
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

en koop een stel goede banden! je kunt een stuk sneller door de bochten en het scheelt ook in je cruise-snelheid.marsman schreef:Ik heb ook wel eens gevraagd hoe ik rijker wordt....
- etc
- etc
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.
-Zorgt voor juiste fietsschoenen, bij een beetje te ruim zitten of spelling op de pedalen, loop je al veel krachtoverbrenging mis.onno1990 schreef:en koop een stel goede banden! je kunt een stuk sneller door de bochten en het scheelt ook in je cruise-snelheid.marsman schreef:Ik heb ook wel eens gevraagd hoe ik rijker wordt....
- etc
- etc
-Zorg ervoor dat je fiets schoon is en soepel loopt. Ook hier geldt, dat zo minder kracht verloren gaat.
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan