Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muro di Sormano, fotoverslagje

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 06 aug 2012 13:05

Vorig jaar maakte ik tijdens mijn Italië-vakantie een stop bij het Comomeer en had ik een klassieke Raleigh bij me om naar de kapel van Madonna di Ghisallo in Magreglio te klimmen. Mooi!! Heel mooi zelfs en het smaakte naar meer.
Dit jaar maakte ik dus weer een stop bij het Comomeer en koos ik voor de beklimming van de muur van Sormano, een bijzondere klim in het gebied van de Ronde van Lombardije. Hij stond al een tijdje op mijn lijstje. Niet omdat ik erg graag klim, niet omdat ik erg goed klim maar vooral omdat het gebied rond het Comomeer zo mooi is. Tijdens mijn vakantie maakte de organisator van de Ronde van Lombardije bekend dat na 1960, '61 en '62 de muur van Sormano na een afwezigheid van 50 jaar weer opgenomen is in het parcours van de ronde die op 29 september a.s. gereden gaat worden. Extra leuk dus. Geen Raleigh dit jaar maar mijn Pegoretti met een compact.
Een kort fotoverslagje:


Afbeelding
We hadden nog andere plannen, met de auto naar de voet van de muur dus. Het was rond de 33 graden dus ik was toch al warm.. :roll:


Afbeelding
Achter dit bord geen klim maar een afdaling naar een soort parkje waar de lokale Italianen hun zondagse picknick houden. Er staan bankjes en wat stenen bbq's. Zou ik wel goed zitten?


Afbeelding
Toch de wielen er maar in en even fietsen.


Afbeelding
We zitten goed! Het lijkt niet al te heftig ook. Ik had me een soort Keutenberg voorgesteld maar dan langer. Dit moet te doen zijn :lol:


Afbeelding
De eerste meters vallen wel een beetje tegen.


Afbeelding
Ik heb geen oog voor de teksten op het wegdek, mijn jongste zoon, Jelle, en voor deze gelegenheid mijn fotograaf wel. Als hij mij lopend voorbij komt weet ik zeker dat dit geen Keutenberg is..


Afbeelding
Hier rijd ik langzaam over de snelste tijden uit mijn geboortejaar heen. Ik zal de tijden niet verbeteren.


Afbeelding
Het is zwaar!


Afbeelding
Halverwege is het op. Ik moet van de fiets, het zweet gutst van mijn kop.


Afbeelding
Gelukkig mag ik nog een keer van de fiets. Een voor mij onbekende wielerfotograaf vraagt me te poseren.


Afbeelding
Mijn vrouw ziet dat Jelle achter mij een mooi plekje gevonden heeft.


Afbeelding
Het is nog niet klaar, weer zo'n kolere bocht. Snelheid rond de 4 km/u, misschien iets minder :(


Afbeelding
De drang om te stoppen wordt erg groot, nog 1 bocht naar rechts.


Afbeelding
Niet zonder te stoppen gehaald, ik pauzeer voor de derde keer en zet nu toch mijn helm maar af. Het vlakt iets af en de kans om zomaar om te vallen wordt kleiner.


Afbeelding
Klaar! Mijn stoere taal bij het vertrek, "Ik rijd hem eerst een keer op mijn gemak naar boven en dan een tweede keer voor een mooie tijd" blijkt grootspraak. Het blijft bij 1 beklimming. Bier wil ik nu, veel bier!

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 aug 2012 13:24

Mooi verslagje.
Het maakt wel nieuwsgierig. Zeker in combinatie met de oude koersfoto´s die Bottecchia onlangs postte.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 06 aug 2012 13:47

chapeau! leuk om te zien en te lezen
Do or Do not.. There is no try

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5895
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 06 aug 2012 13:53

Topverslag Hans, ik heb er van genoten. ;)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 aug 2012 13:53

Goeie genade. Als het er op foto's al echt steil uit ziet dan weet je wel hoe laat het is. Typisch zo'n beklimming die eigenlijk pas achteraf leuk is omdat je dan kan vertellen dat je 'm gedaan hebt.

Mooi avontuur weer!

eelcoz

eelcoz 06 aug 2012 13:56

Leuk!! Nog steeds spijt dat ik in juni alleen de reguliere klim heb gedaan.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 06 aug 2012 14:09

Ik ga volgende week voor een paar dagen met de racefiets naar het Como meer.
Als ik dit verslag zie dan begin ik wel benieuwd te worden, maar ik ben bang dat het voor mij afstappen en lopen zal worden.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd met welke versnelling je hebt gereden.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 aug 2012 14:33

Je valt de bochten trouwens wel dapper aan!
Niet helemaal buitenom wat toch al snel 0,04% scheelt..;-)

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 06 aug 2012 15:46

vantheman schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd met welke versnelling je hebt gereden.
Ik was al bang dat er iemand naar zou vragen ;) Even onder ons: 34x29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39839
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2012 15:51

LOL, daar klim ik altijd mee boven de 10% ;-)

Fraai verslag!!
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 aug 2012 15:52

Gaaf! En die fiets blijft ubervet.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 06 aug 2012 16:06

daniel1975 schreef:LOL, daar klim ik altijd mee boven de 10% ;-)

Fraai verslag!!
Ik normaal met 34x26 als lichtste maar had nu maar het achterwiel van Els gestoken om 'nog wat over te hebben'. Na 7 meter reed ik al op de 29 :o Het 'trek in bier' wint het dan later toch weer van de 'ik val 10 kilo af' gedachte :lol: Maar serieus: Met een goede warming up en een 29 zou je mogelijkerwijs in 1 keer naar boven kunnen rijden. Op een goeie dag.

Plaats reactie