Dank allemaal.
Toelichting:
Die tool was inderdaad niet duur en bij mijn vorige SS HM heb ik die BB30 zelf vervangen. Ik onderhoud mijn fiets trouwens liever zelf, aangezien ik dan weet wat ik krijg.
Nu heb ik 1 maand geleden mijn nieuwe EVO van mijn LBS in ontvangst mogen nemen wegens een scheur in mijn vorige frame (crash replacement). TOP service van cannondale en de LBS.
In de EVO zit dus de BB30 met Nylon Cup (=PF30) en draaide in het begin al zeer stroef. Schijnt normaal te zijn met die SRAM , FSA lagers.
Gisteren bij het reinigen en klaarmaken voor de ORM van 26 augustus, meteen de lagers bekeken. Met de vingers niet rond te krijgen aan de drive side, doch met crank erin wil hij wel draaien. Het lijkt erop dat de spindel niet synchroon met het lager draait wegens minimale invreet sporen.
Ik ben bang dat als ik naar mijn LBS wel nieuwe lagers van SRAM krijg, maar dat die eerst 200km in moeten rijden voordat het eens soepel draait. Ik lees over deze lagers niks anders dan bagger. In de alpen wil ik een soepel crankstel.
Ik ben nu op zoek naar een hogere klasse PF30 (Phil Wood BB30, dus de 6806) met nylon cup, maar ik kan ECHT NIKS vinden met die cup. Geen adapters of wat dan ook. Het ziet ernaar uit dat je met PF30 beperkte mogelijkheden hebt.
Vandaar dus ook de vraag voor eigen montage, aangezien ik eigenlijk de standaard SRAM niet meer zou willen hebben.
Mijn vraag over montage is dus beantwoord, maar mijn 2e vraag is of iemand ervaring heeft met andere PF30 lagers EN dus die nylon cup. Of kan je een nylon cup apart aanschaffen?
Oh kenners laat jullie horen
