Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Locus Pro

martijn78
Forum-lid

martijn78 26 aug 2012 22:07

Ik ben nog steeds tevereden met mijn Polar cs400, maar zou toch wel eens een GPX route die op het internet staan willen nafietsen, bv de ronde van Vlaanderen of de AGR.
Een Garmin is vooralsnog geen optie dus afgelopen periode vele android apps geprobeerd, echter Locus vind ik als enige echt prettig werken en voldoet aan een groot deel van mijn wensen.
Hoofddoel voor een fietsapp om mijn adroid toestel: gpx routes inladen en deze nafietsen, maar ook routes opnemen.

Omdat Locus vrij overzichterlijk is en erg prettig in gebruik is heb ik de Pro aangeschaft.
Inladen van de Gpx route lukt, echter lijkt het er niet op dat ik vanaf huis kan navigeren naar het startpunt van de route, ik kan wel zelf nog een track aanmaken en zorgen dat deze van huis naar een punt van de Gpx route lijdt, dit is met aanwijzingen.
Echter vanaf hier stopt de navigatie optie van locus hij geeft dus niet meer de richting van de GPX route aan.

Heeft iemand ervaring met Locus en zou je de mogelijkheden qua navigeren kunnen toelichten, kan locus een gpx route navigeren of kun je enkel het ingeladen GPX spoor volgen?
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

martijn78
Forum-lid

martijn78 31 aug 2012 19:51

geen locus liefhebbers op het forum aanwezig?

krommenek
Forum-lid

krommenek 31 aug 2012 20:15

Dat wilde ik vroeger ook. Heb toen een Garmin Dakota 10 gekocht. Kosten tegenwoordig maar rond de 100 euro of minder.
Zet er de gratis openfietskaart.nl kaarten op en je bent het heertje.

Werkt grandioos. Je kan dan ook meteen routes van.routeyou.nl bikely.com etc. downloaden op je Dakota en.fietsen maar.
Ook opnemen is.geen rpobleem.

En... het leuke is.dat die.gratis kaart elke 2 weken wordt geupdate en je dus altijd de neiuwste kaarten hebt.
Ik zou het wel weten.

Oh ja, en op een setje oplaadbare batterijen kan je ECHT mer dan 15 uur fietsen .!!!
---- Think ahead, Cycling forward. ----

martijn78
Forum-lid

martijn78 02 sep 2012 21:18

is het ook een beetje prettig en duidelijk af te lezen tijdens het fietsen? en is het turn by turn navigatie?
en uiteraard de routes erin zetten gaat dat eenvoudig?

krommenek
Forum-lid

krommenek 20 okt 2012 18:38

HOI,

Sorry voor de late reaktie.

Maar als je naar http://www.openfietsmap.nl/downloads/bnl_full" onclick="window.open(this.href);return false; gaat kan je de Benluxkaart downloaden
Klik op de bovenste link: OpenFietsMap.zip : GPS version + Windows installer
Sla deze vervolgens op en pak deze uit als de download klaar is.
Installeer vervolgens de kaart.

Als je Basecamp nog niet geinstalleerd hebt, doe dat dan. je kan deze downloaden via:
http://www.garmin.com/nl/basecamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Vervolgens sluit je je Dakota ( 10 of 20) aan en je kan je kaart uploaden naar je Dakota.

Het kan ook via de tool mapinstall. Klik hiervoor op START>PROGRAMMAS>GARMIN>MAPPINSTALL.
Dit is normaal ook geinstalleerd met Basecamp

Het is trouwens niet nodig elke week een nieuwe update te installeren omdat er meestal maar kleine details veranderen.

Groetjes,
---- Think ahead, Cycling forward. ----

Plaats reactie