Hoi,
na elke thread op dit forum gelezen te hebben over klik pedalen denk ik dat ik de Time RXS wil aanschaffen.
Ik twijfel alleen nog over het Time Iclic 2 systeem.
De iclic had natuurlijk veel problemen, met name slijtage, en dit zou opgelost zijn met de iclic 2.
Ik heb nog geen lange(re) termijn ervaringen kunnen vinden van mensen die het iclic 2 systeem gebruiken.
Zijn hier mensen die dit pedaal al een tijd gebruiken? En hoe bevalt het?
Ervaringen Iclic 2 ( nu langere termijn ervaringen? )
-
- Forum-lid
De Iclic 2 heb ik geen ervaring mee, wel de eerste generatie Iclic, en zoals al vermeld heb ik er ook geen goede ervaringen mee.(ik had de Iclic racer, de witte versie)
Veel speling op de lagers, veel slijtage aan het kunststof, plastic kapje afgebroken, dus niet meer vast kunnen inklikken,...
Nu rij ik met Speedplay, en dat is echt een topper!! Voor mij ook veel beter dan Shimano's (zowel SPD als SPD-SL).
Bij Speedplay zit je ook echt vast, en je stelt heel makkelijk de speling af, dit is bij andere systemen niet zo makkelijk.
Misschien is de Iclic 2 wel heel wat beter dan de gewone Iclic, hopelijk krijg je nog wat reacties.
Succes met kiezen.
Veel speling op de lagers, veel slijtage aan het kunststof, plastic kapje afgebroken, dus niet meer vast kunnen inklikken,...
Nu rij ik met Speedplay, en dat is echt een topper!! Voor mij ook veel beter dan Shimano's (zowel SPD als SPD-SL).
Bij Speedplay zit je ook echt vast, en je stelt heel makkelijk de speling af, dit is bij andere systemen niet zo makkelijk.
Misschien is de Iclic 2 wel heel wat beter dan de gewone Iclic, hopelijk krijg je nog wat reacties.
Succes met kiezen.
Ik heb ook een paar duizend km gereden met Iclic2 en moet zeggen dat ik best tevreden ben. Inklikken gaat erg fijn en ik heb zelden last van een 'false engage'. Nog niks gemerkt aan de lagers en ook nog geen hoogte speling. Slijtage van het pedaal is zeker minder dan de originele Iclic (die ik op m'n winter/tacx fiets heb) door het metalen oppervlak. Schoenplaatjes zijn nog steeds redelijk ok. Naast het inklikken, zijn de lage stackheight en de vrijheid in de richtingen waar het mag ook erg fijn. Overigens is er voor 2013 alweer een nieuwe generatie pedalen op het Iclic principe de Xpresso. De snelle opeenvolging van verschillende modellen iclic pedalen geeft wel aan dat het concept waarschijnlijk nog niet helemaal volwassen is.
Hoi, wat bedoel je met bij Speedplay zit je ook echt vast? Wat vindt jij dan het verschil met SPD?Racemachien schreef: Nu rij ik met Speedplay, en dat is echt een topper!! Voor mij ook veel beter dan Shimano's (zowel SPD als SPD-SL).
Succes met kiezen.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Ook al heb je bij SPD de pedalen echt heel vast staan, bij een echt hele harde trek van je voet kan je er nog uitkomen, en je zit losser in het pedaal zelf. Bij speedplay heb je een veel vaster gevoel, en je kan zo hard trekken als je wil, je zal er niet onverwacht uitschieten en vallen. Wel handig in een wedstrijd waar je als eens over een borduur moet springen. Als toerist zal je vast wel voldoende hebben aan een spd of iets dergelijks. Maar ik vind speedplay persoonlijk echt een super pedaal.TumTumTum schreef:Hoi, wat bedoel je met bij Speedplay zit je ook echt vast? Wat vindt jij dan het verschil met SPD?Racemachien schreef: Nu rij ik met Speedplay, en dat is echt een topper!! Voor mij ook veel beter dan Shimano's (zowel SPD als SPD-SL).
Succes met kiezen.
Ook goed als je last hebt van je knie, dan kan je deze goed vrij afstellen. Tegenovergesteld natuurlijk ook. Je kan ze afstellen dat je geen speling hebt.
Groetjes