Gebruik I Phone als GPS
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik denk het wel, want als ik geen internetdekking heb, werkt Maps ook niet.
Gewoon proberen: internet uitschakelen en kijken of alles werkt.
Gewoon proberen: internet uitschakelen en kijken of alles werkt.
Less is bore
-
- Forum-lid
GPS werkt ook gewoon zonder internetverbinding. Gegevens worden alleen niet bijgewerkt...
Zo'n ding heet een iPhone.
-
- Forum-lid
Tip: strava of Endomondo
-
- Forum-lid
Motion X geweldige app!
Heeft ook een functie waarmee je offline gebruik kunt maken van maps. Hiervoor kun je zelf een gebied selecteren en die downloaden (thuis via de wifi) Google maar eens of bezoek de website.
Ideaal aangezien ik aan de duitse grens woon, geen geklooi met dataverbruik.
Heeft ook een functie waarmee je offline gebruik kunt maken van maps. Hiervoor kun je zelf een gebied selecteren en die downloaden (thuis via de wifi) Google maar eens of bezoek de website.
Ideaal aangezien ik aan de duitse grens woon, geen geklooi met dataverbruik.
Overweeg smartphone aanschaf en wil deze ook incidenteel als GPS op de fiets gebruiken.
Iemand ervaring mee? Is batterij niet snel leeg? Verdraagt het de schokken?
Wat zitten Googlen en deze app lijkt me wel wat. http://www.viewranger.com/en-gb" onclick="window.open(this.href);return false;
Cicletti
Iemand ervaring mee? Is batterij niet snel leeg? Verdraagt het de schokken?
Wat zitten Googlen en deze app lijkt me wel wat. http://www.viewranger.com/en-gb" onclick="window.open(this.href);return false;
Cicletti
PDA/iphone op je stuur moet je niet willen i.m.o. Als routelogger en om routes na te fietsen mbv gesproken instructies functioneert het heel behoorlijk, zolang je er eentje uitzoekt met een goede gps ontvangst. Je hebt dan ook geen batterij-, regen- of schokissues want de telefoon blijft in de achterzak met het scherm uit.
In combinatie met Strava zorgt mijn iPhone voor interessante en leuke data en een mooie manier om de gereden route aan anderen te laten zien. De accu houdt het met gemak 150km uit en voor de langere tochten zou je een accu-pack kunnen overwegen. Het data verbruik heb ik niet inzichtelijk maar ik meen dat Strava pas bij het finishen van je ride de GPS posities gaat rijmen met de Maps functionaliteit en zodoende dan pas data gaat verbruiken. 9 van de 10 keer doe je dit waarschijnlijk pas als je weer binnen het bereik van je router bent. En anders kost dit niet de wereld aan MB's.
Strava heeft als leuke mogelijkheid om ritten of elementen hiervan te vergelijken met anderen (vrienden) die ditzelfde parcours gereden hebben. Zelfs wanneer je niet samen fietst creëert dit de nodige competitie wat een extra uitdaging aan het fietsen geeft.
Strava heeft als leuke mogelijkheid om ritten of elementen hiervan te vergelijken met anderen (vrienden) die ditzelfde parcours gereden hebben. Zelfs wanneer je niet samen fietst creëert dit de nodige competitie wat een extra uitdaging aan het fietsen geeft.
- daniel1975
- Forum-lid HC
IMHO het grootste nadeel van Strava: nog meer racende haantjes op de weg die zo nodig hun parcourstijd moeten aanscherpen.Lauwe schreef: Zelfs wanneer je niet samen fietst creëert dit de nodige competitie wat een extra uitdaging aan het fietsen geeft.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je onderschrift klopt niet meer
Less is bore