Schwalbe marathon banden
Momenteel rij ik met Schwalbe marathon 23mm banden. Speciaal voor de herfst en winter rij ik met deze banden omdat mijn fm zegt dat je niet lek kan rijden met deze banden en ook omdat er profiel op zit waardoor je minder in de slip raken. Wel nu, lek rijden heb ik inderdaad nog niet gedaan met deze banden.Maar ik ben al diverse keren achter weggegleden zonder dat de bochten ook glad waren. Heeft iemand hier ook ervaring mee???. Ook ben ik (voor mijn gevoel)met deze banden niet voor uit te branden. Klopt het dat deze banden een hoge rijweerstand hebben???
- daniel1975
- Forum-lid HC
Banden zijn stug en hard: ik rij gewoon door met de 4000s. Soepeler, meer grip, hooguit iets kleinere lekkans. Mij is dat het waard.
Less is bore
Heel herkenbaar. Ik heb ze vorig jaar ook geprobeerd, maar na 2 tochtjes er weer afgesloopt (ik had overigens de 25mm). Had het gevoel dat er kauwgom aan de band zat en de grip was niet geweldig.....voelde me niet echt zeker in de bochten. Heb er snel weer de oude vertrouwde conties (4-seasons) opgezet.
staal.....what else.....??
-
- Forum-lid HC
Totaal zinloos om met zogenaamde herfst- of winterbanden te monteren op je fiets. Zoals daniel1975 aangeeft zijn de Conti's 1 van de beste banden om mee te rijden, zomer en winter.
What makes the boat go faster?
ik heb die dingen op mijn woon/werk-vehikel. Ik rijd al bijna 3 jaar en vele kilometers rond in de hoop dat die krengen eens verslijten. Niet dus, ze zijn nog als nieuw. Als je de Kalahari wilt oversteken, of de Andes wilt doorkruisen: 1e keus. Maar het bolt voor geen meter. Ik kom er pas met minstens 8 bar er in vooruit (ik weeg nog geen 65 kg...), en dan houdt het nog niet over. Gauw omwisselen voor Conti 4s (ik zou voor 25 mm gaan). Met grip heb ik nog geen problemen gehad. maar aangezien ik geen enkele snelheid maak met die dingen, ook niet relevant.
Je hebt gelijk ik rijd er ook al 2 jaar mee en voor mijn gevoel kan ik er nog wel 2 jaar mee rijden..Maar ik weet wat me te doen staat. Er af gooien die handel. Het bolt inderdaad voor geen meter.nr071 schreef:ik heb die dingen op mijn woon/werk-vehikel. Ik rijd al bijna 3 jaar en vele kilometers rond in de hoop dat die krengen eens verslijten. Niet dus, ze zijn nog als nieuw. Als je de Kalahari wilt oversteken, of de Andes wilt doorkruisen: 1e keus. Maar het bolt voor geen meter. Ik kom er pas met minstens 8 bar er in vooruit (ik weeg nog geen 65 kg...), en dan houdt het nog niet over. Gauw omwisselen voor Conti 4s (ik zou voor 25 mm gaan). Met grip heb ik nog geen problemen gehad. maar aangezien ik geen enkele snelheid maak met die dingen, ook niet relevant.
Voor woon-werkverkeer lijkt een GP4000 mij wat te veel van het goede, aangezien je er in de wintermaanden af en toe toch wel eens lek mee rijdt. Voor een winterritje af en toe is de GP4000 daarentegen prima.
Mocht je een band willen hebben die niet lek rijdt, ook in de winter niet, dan is het wellicht een goede optie om te kiezen voor een tubeless setup met vloeibare latex erin.
Mocht je een band willen hebben die niet lek rijdt, ook in de winter niet, dan is het wellicht een goede optie om te kiezen voor een tubeless setup met vloeibare latex erin.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik rij de winter door met Vittoria open pave.
Lekrijden heb ik (nu 2de winter non-stop 5 dagen per week voor 40km/dag) nog niet gedaan.
Dan heb je nog eens echte banden onder je fiets (rijden moet een plezier blijven, geen straf)
Lekrijden heb ik (nu 2de winter non-stop 5 dagen per week voor 40km/dag) nog niet gedaan.
Dan heb je nog eens echte banden onder je fiets (rijden moet een plezier blijven, geen straf)

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Forum-lid
Ik rijd al meer dan 5.000 km op Schwalbe Durano's, nog geen lek en lopen ook nog eens redelijk al is het verschil met Ultremo ZX wel te merken.
Na die 5.000 km zijn de banden zeker nog niet versleten.
De Plus versie schijnt nog lekbestendiger te zijn, maar ook stugger.
Na die 5.000 km zijn de banden zeker nog niet versleten.
De Plus versie schijnt nog lekbestendiger te zijn, maar ook stugger.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Voor een overzicht van de usual suspects: http://road.cc/content/buyers-guide/685 ... ugh-winter" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou de Zwarten dat was het wel hoor met die stugge banden. Kreeg het gevoel of mijn conditie hard achteruit ging. Nou is dat niet erg in de wintermaanden.maar wel een beetje op peil houden is wel wenselijk.de zwarten schreef:Ik rij de winter door met Vittoria open pave.