Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold 2013

liemburg
Forum-lid

liemburg 20 nov 2012 13:19

De inschrijving is geopend zag ik, gaat nu alles via een eerlijke loting.
Heb me voor de zekerheid maar meteen ingeschreven voor de 150 km tocht
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

superduke
Forum-lid

superduke 20 nov 2012 14:04

Of het een eerlijke loting is weet ik niet, maar je hoeft nu in ieder geval geen inschrijfgeld voor de loting te betalen.
Dat was natuurlijk te gek voor woorden.

forza
Forum-lid

forza 20 nov 2012 23:04

Ach het is elk jaar een gezellig wielerfeestje. We hebben ons ook maar weer ingeschreven. Nu maar weer hopen dat we worden ingeloot.
eigenwijs is ook wijs...

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 nov 2012 12:33

Is het niet handig om een team Fiets aan te maken? Volgens het reglement wordt iedereen ingeloot als één teamlid wordt ingeloot.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2012 12:39

Is het niet zoals bij de DM dat een groepje 1 loter is?
Less is bore

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 nov 2012 13:07

Als het goed is niet, want dit staat er over de loting op de website:
De loting

Na de inschrijfprocedure zal er door de organisatie geloot worden. Zoals al eerder beschreven wordt er vastgehouden aan het maximum aantal deelnemers van 12.000. Tijdens de loting zullen maximaal 4.000 plekken vergeven worden aan teamleden. De overige worden individueel weggegeven. Wat houd dit in? Tijdens de drie maanden kun je met jouw gegevens inloggen op jouw persoonlijke pagina. Op deze pagina kun je samen met jouw vrienden teams formeren. Tijdens de loting zullen de eerste 4.000 plekken vergeven worden aan teamleden. Word een van jouw teamdeelnemers ingeloot, dan word het hele team ingeschreven. Als jij of je teamgenoten niet worden ingeloot bij deze eerste loting, gaat iedereen individueel deelnemen aan de loting voor de overige plekken.

Zodra je bent ingeloot zul je verder geïnformeerd worden over de betaling van het resterende inschrijfbedrag. De inschrijving is pas definitief wanneer het volledige inschrijfbedrag is ontvangen door de stichting Amstel Gold Race. Om eventuele niet-betalende te kunnen vervangen zal er ook een reservelijst geloot worden. Over de loting en de daaruit vloeiende resultaten kan niet gecorrespondeerd worden.
Het lijkt er dus op dat teamleden onafhankelijk van elkaar meeloten. En ook weer meedoen voor de individuele plaatsen als het team niet wordt ingeloot. Dus met een (groot) team zou je dan beduidend meer kans maken op deelname dan als individu.

reitro
Forum-lid

reitro 25 nov 2012 12:06

Dat ziet er uit als een leuke uitdaging voor een beginnende fietser! Ik wil me er dus best voor inschrijven, maar ben wel benieuwd hoe je je kunt trainen voor een dergelijk evenement. Het fietsen van 100 km. is nu al niet zo'n punt (afgezien van zadelpijn, maar dat zal wel wennen), maar pak-em-beet 150 km fietsen door heuvels? Hoe train je zoiets als je in het Vlakke Westen woont? Vanwege een jong gezin ben ik helaas niet meer in de gelegenheid om (gemakkelijk) eens een paar weekendjes naar Limburg te rijden om daar eens een stukje te fietsen.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 25 nov 2012 12:10

reitro schreef:Dat ziet er uit als een leuke uitdaging voor een beginnende fietser! Ik wil me er dus best voor inschrijven, maar ben wel benieuwd hoe je je kunt trainen voor een dergelijk evenement. Het fietsen van 100 km. is nu al niet zo'n punt (afgezien van zadelpijn, maar dat zal wel wennen), maar pak-em-beet 150 km fietsen door heuvels? Hoe train je zoiets als je in het Vlakke Westen woont? Vanwege een jong gezin ben ik helaas niet meer in de gelegenheid om (gemakkelijk) eens een paar weekendjes naar Limburg te rijden om daar eens een stukje te fietsen.
Elke week lekker tochtje maken. Dan gaan de km's vanzelf omhoog. Als je nu 100km rijdt dan kun je ook 150km in de heuvels aan.
What makes the boat go faster?

reitro
Forum-lid

reitro 25 nov 2012 20:20

Ik las ergens dat je bij de meeste heuvels bovenaan af moet stappen omdat het te steil is? Daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik benieuwd ben naar heuveltrainingen. Of is dit allemaal lichtelijk overdreven?

pinarello
Forum-lid

pinarello 25 nov 2012 20:56

reitro schreef:Ik las ergens dat je bij de meeste heuvels bovenaan af moet stappen omdat het te steil is? Daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik benieuwd ben naar heuveltrainingen. Of is dit allemaal lichtelijk overdreven?
Is niet licht overdreven maar zwaar :D

Het is gewoon erg druk op sommige hellingen.

martijn78
Forum-lid

martijn78 25 nov 2012 21:49

reitro schreef:Ik las ergens dat je bij de meeste heuvels bovenaan af moet stappen omdat het te steil is? Daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik benieuwd ben naar heuveltrainingen. Of is dit allemaal lichtelijk overdreven?
als je op een tandem rijdt misschien, maar geloof toch echt niet dat een gemiddelde fietser deze heuvels zwaar vindt, denk zelfs dat een beginner het lukt
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 26 nov 2012 07:59

Bij mijn weten is het andersom. Je moet beneden afstappen omdat de mensen een verkeerde versnelling hebben gekozen en uit armoede maar n aar boven gaan lopen. Voor mij nog altijd de reden niet mee te doen met dit evenement.

Plaats reactie