Amstel Gold 2013
Is het niet handig om een team Fiets aan te maken? Volgens het reglement wordt iedereen ingeloot als één teamlid wordt ingeloot.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is het niet zoals bij de DM dat een groepje 1 loter is?
Less is bore
Als het goed is niet, want dit staat er over de loting op de website:
Het lijkt er dus op dat teamleden onafhankelijk van elkaar meeloten. En ook weer meedoen voor de individuele plaatsen als het team niet wordt ingeloot. Dus met een (groot) team zou je dan beduidend meer kans maken op deelname dan als individu.De loting
Na de inschrijfprocedure zal er door de organisatie geloot worden. Zoals al eerder beschreven wordt er vastgehouden aan het maximum aantal deelnemers van 12.000. Tijdens de loting zullen maximaal 4.000 plekken vergeven worden aan teamleden. De overige worden individueel weggegeven. Wat houd dit in? Tijdens de drie maanden kun je met jouw gegevens inloggen op jouw persoonlijke pagina. Op deze pagina kun je samen met jouw vrienden teams formeren. Tijdens de loting zullen de eerste 4.000 plekken vergeven worden aan teamleden. Word een van jouw teamdeelnemers ingeloot, dan word het hele team ingeschreven. Als jij of je teamgenoten niet worden ingeloot bij deze eerste loting, gaat iedereen individueel deelnemen aan de loting voor de overige plekken.
Zodra je bent ingeloot zul je verder geïnformeerd worden over de betaling van het resterende inschrijfbedrag. De inschrijving is pas definitief wanneer het volledige inschrijfbedrag is ontvangen door de stichting Amstel Gold Race. Om eventuele niet-betalende te kunnen vervangen zal er ook een reservelijst geloot worden. Over de loting en de daaruit vloeiende resultaten kan niet gecorrespondeerd worden.
Dat ziet er uit als een leuke uitdaging voor een beginnende fietser! Ik wil me er dus best voor inschrijven, maar ben wel benieuwd hoe je je kunt trainen voor een dergelijk evenement. Het fietsen van 100 km. is nu al niet zo'n punt (afgezien van zadelpijn, maar dat zal wel wennen), maar pak-em-beet 150 km fietsen door heuvels? Hoe train je zoiets als je in het Vlakke Westen woont? Vanwege een jong gezin ben ik helaas niet meer in de gelegenheid om (gemakkelijk) eens een paar weekendjes naar Limburg te rijden om daar eens een stukje te fietsen.
-
- Forum-lid HC
Elke week lekker tochtje maken. Dan gaan de km's vanzelf omhoog. Als je nu 100km rijdt dan kun je ook 150km in de heuvels aan.reitro schreef:Dat ziet er uit als een leuke uitdaging voor een beginnende fietser! Ik wil me er dus best voor inschrijven, maar ben wel benieuwd hoe je je kunt trainen voor een dergelijk evenement. Het fietsen van 100 km. is nu al niet zo'n punt (afgezien van zadelpijn, maar dat zal wel wennen), maar pak-em-beet 150 km fietsen door heuvels? Hoe train je zoiets als je in het Vlakke Westen woont? Vanwege een jong gezin ben ik helaas niet meer in de gelegenheid om (gemakkelijk) eens een paar weekendjes naar Limburg te rijden om daar eens een stukje te fietsen.
What makes the boat go faster?
Is niet licht overdreven maar zwaarreitro schreef:Ik las ergens dat je bij de meeste heuvels bovenaan af moet stappen omdat het te steil is? Daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik benieuwd ben naar heuveltrainingen. Of is dit allemaal lichtelijk overdreven?
Het is gewoon erg druk op sommige hellingen.
als je op een tandem rijdt misschien, maar geloof toch echt niet dat een gemiddelde fietser deze heuvels zwaar vindt, denk zelfs dat een beginner het luktreitro schreef:Ik las ergens dat je bij de meeste heuvels bovenaan af moet stappen omdat het te steil is? Daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik benieuwd ben naar heuveltrainingen. Of is dit allemaal lichtelijk overdreven?
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
-
- Forum-lid
Bij mijn weten is het andersom. Je moet beneden afstappen omdat de mensen een verkeerde versnelling hebben gekozen en uit armoede maar n aar boven gaan lopen. Voor mij nog altijd de reden niet mee te doen met dit evenement.reitro schreef:Ik las ergens dat je bij de meeste heuvels bovenaan af moet stappen omdat het te steil is? Daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik benieuwd ben naar heuveltrainingen. Of is dit allemaal lichtelijk overdreven?