Dag allen.
Het kriebelt een beetje om naast een Master Olympic ook een C40 aan te schaffen.
De vraag is nu of die C40, puur voor rijkwaliteit, beter is dan de Master (ik hengel dus naar reacties van ervaringsdeskundigen met beide frames).
Nog een klein technisch vraagje: Zijn alle C40 frames met een 1 inch balhoofdbuis, of zijn er ook versies met 1-1/8 balhoofdbuis?
Alvast bedankt!
Verschil in rijden Colnago Master vs. C40?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Ik heb een Colnago C40 en heb daarnaast tot voor kort ook een Master Olympic gehad.
Inderdaad is de vorkbuis 1 inch, dit voor zowel de C40 als de Master. Het verschil in rijden is dat de C40 veel directer is. Hij snijdt de bochten heerlijk direct aan en reageert direct op tempoverhogingen. Waarschijnlijk komt dit door het verschil in gewicht van de beide frames. Het C40 frame is wel veel kwetsbaarder omdat dat van carbon is gemaakt en de Master van staal.
Inderdaad is de vorkbuis 1 inch, dit voor zowel de C40 als de Master. Het verschil in rijden is dat de C40 veel directer is. Hij snijdt de bochten heerlijk direct aan en reageert direct op tempoverhogingen. Waarschijnlijk komt dit door het verschil in gewicht van de beide frames. Het C40 frame is wel veel kwetsbaarder omdat dat van carbon is gemaakt en de Master van staal.
When the going gets rough, the tough get going.
See what ? C40 !
See what ? C40 !
Ben er ook wel zeker van dat alle C40's een 1" balhoofdbuis hebben. Geen rijervaringen met beiden helaas. Maarreh, mocht je die master van je ooit wegdoen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?